Νέους ορίζοντες στη συνεργασία της αθλητικής οικογένειας με την τοπική αυτοδιοίκηση άνοιξε η υπογραφή των Μνημονίων Συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής και της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος, καθώς και μεταξύ της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Οι συμφωνίες αυτές που υπέγραψαν στην έδρα της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, ο Πρόεδρος της ΕΟΕ Ισίδωρος Κούβελος και ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος και Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, θέτουν τις βάσεις για στενότερη συνεργασία, με στόχο τη στήριξη των αθλητικών ομοσπονδιών, την ανάπτυξη αθλητικών δράσεων στις τοπικές κοινωνίες, την ενίσχυση των αθλητικών υποδομών και τη διάδοση των Ολυμπιακών Αξιών σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Ο Πρόεδρος της ΕΟΕ Ισίδωρος Κούβελος επισήμανε μεταξύ άλλων: «η σημερινή πρωτοβουλία έχει ιδιαίτερη σημασία. Η συνεργασία της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής με την Ένωση Περιφερειών Ελλάδος και με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι ένα πρώτο, ουσιαστικό βήμα. Ένα βήμα που θέλουμε να έχει συνέχεια. Να φέρει συγκεκριμένες δράσεις. Να βοηθήσει τις Ομοσπονδίες. Να στηρίξει τα σωματεία. Να δώσει νέα πνοή στις τοπικές κοινωνίες.
Το πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο – Ολυμπιακή Περιφέρεια» είναι ένα παράδειγμα αυτής της νέας αντίληψης. Δείχνει πώς ο αθλητισμός μπορεί να συναντήσει την παιδεία, τον πολιτισμό, τον τουρισμό, την τοπική ανάπτυξη και κυρίως τους ανθρώπους κάθε περιοχής. Όταν μια Περιφέρεια επενδύει στον αθλητισμό, επενδύει στην υγεία των πολιτών της, στη νεολαία της, στην εξωστρέφειά της, και όχι μόνο σε εγκαταστάσεις ή διοργανώσεις. Και αυτό είναι που μας ενδιαφέρει περισσότερο: ο αθλητισμός να μη μένει μόνο ως γεγονός μιας ημέρας ή μιας διοργάνωσης, αλλά να αφήνει κάτι πίσω. Να δημιουργεί συνήθειες, συμμετοχή και ευκαιρίες.»
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος και Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, είπε: «Η συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας “Ολυμπιακές Περιφέρειες”, είναι η αφετηρία ενός νέου αγώνα, με εξαιρετικά ευγενείς στόχους. Ταυτόχρονα, με τα Ολυμπιακά ιδεώδη, υπηρετεί πραγματικές ανάγκες, όνειρα και προοπτική και στέλνει στην κοινωνία το μήνυμα της προσπάθειας σε περιβάλλον συνεργασίας και συνοχής. Με την σημερινή υπογραφή του σχετικού Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής και της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, θεμελιώνουμε αυτή την συμμαχία που στο επίκεντρο έχει τον άνθρωπο και την κοινωνική πρόοδο και υγεία.
Οι Περιφέρειες της πατρίδας μας, παρούσες σε κάθε μεγάλη πρόκληση, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της ΕΟΕ και του Προέδρου Ισίδωρου Κούβελου, με χαρά και δημιουργική διάθεση. Με τη συνένωση δυνάμεων και τον κοινό σχεδιασμό, η γεωγραφία γίνεται σύμμαχος και η Ελλάδα απο άκρη σε άκρη, μια γειτονία ευγενούς άμιλλας κα σεβασμού. Ευχαριστώ την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή για την εμπιστοσύνη και την συγχαίρω για την πρωτοβουλία.».
Ο Υφυπουργός Εσωτερικών Βασίλης Σπανάκης επισήμανε: «Σήμερα, 23 Ιουνίου δεν είναι μια μέρα τυχαία. Είναι μια μέρα – αφετηρία, γιατί σήμερα εδώ η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή ανοίγει την αγκαλιά της στην τοπική αυτοδιοίκηση. Σήμερα η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή που με Πρόεδρο τον Ισίδωρο Κούβελο σε λίγους μήνες έχει επιτελέσει θεαματικό έργο, έρχεται να κάνει 345 συμμαχίες. Συμμαχίες με τις 13 περιφέρειες και κατ’ επέκταση με τους 332 δήμους της χώρας. Όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά, ότι ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης στην προώθηση του αθλητισμού, στην ανάδειξη θεμάτων που αφορούν την αθλητική οικογένεια είναι κομβικός, είναι σημαντικός. Και αυτό το μήνυμα της συνεργασίας στέλνουμε σήμερα.»
Τέλος, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ολυμπιακών Περιφερειών της ΕΟΕ Κώστας Θάνος είπε: «Σήμερα, ανήμερα της Ολυμπιακής Ημέρας, είναι μια ιδιαίτερα σημαντική ημέρα για τον ελληνικό αθλητισμό. Μια ημέρα που δεν τιμούμε μόνο τις διαφορετικές αξίες του Ολυμπισμού, αλλά κάνουμε ένα ουσιαστικό βήμα για τη δημιουργία νέων συνεργασιών που μπορούν να προσφέρουν πραγματικά στους αθλητές, στις τοπικές κοινωνίες και στις αθλητικές ομοσπονδίες της χώρας μας.
Θα ήθελα ως Πρόεδρος της Επιτροπής Ολυμπιακών Περιφερειών της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής να ευχαριστήσω θερμά όλα τα μέλη της επιτροπής τους συναδέλφους μου. Από την πρώτη μέρα λειτουργίας της επιτροπής μας εργάστηκαν και εργαστήκαμε όλοι μας με αφοσίωση και συνέπεια και πίστη σε ένα κοινό στόχο. Να φέρουμε το Ολυμπιακό κίνημα πιο κοντά στις περιφέρειες της Ελλάδος και τις περιφέρειες πιο κοντά στον ελληνικό αθλητισμό.»
Mετά την υπογραφή των Μνημονίων Συνεργασίας, ο κ. Ισίδωρος Κούβελος πρόσφερε αναμνηστικό δώρο στον κ. Γιώργο Χατζημάρκο και ο Γενικός Γραμματέας της ΕΟΕ Στέφανος Χανδακάς, στον Υφυπουργό Εσωτερικών Βασίλη Σπανάκη.
Ακολούθησε ημερίδα με θέμα «Οι Περιφέρειες ως Πυλώνας Ανάπτυξης του Ελληνικού Αθλητισμού», όπου παρουσιάστηκαν οι προοπτικές συνεργασίας μεταξύ των Περιφερειών και του αθλητικού κινήματος.
Η Βούλα Κοζομπόλη, Πρόεδρος της Επιτροπής Αθλητών της ΕΟΕ και Πρόεδρος της Ένωσης Συμμετασχόντων σε Ολυμπιακούς Αγώνες, ανέπτυξε το θέμα «Ο αθλητής στο επίκεντρο: Οι Περιφέρειες ως σύμμαχοι των Ομοσπονδιών αλλά και των νέων αθλητών μας», υπογραμμίζοντας τη σημασία της στήριξης των αθλητών από την τοπική αυτοδιοίκηση και τις περιφερειακές αρχές.
Ο Θωμάς Τόκας, Πρόεδρος της Επιτροπής Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας και Μέλος της Επιτροπής Ολυμπιακών Περιφερειών, παρουσίασε την εισήγηση «Η Ολυμπιακή Λαμπαδηδρομία ως γέφυρα των Περιφερειών με τις Ολυμπιακές αξίες και την τοπική ανάπτυξη», αναδεικνύοντας τον ρόλο της στη διάδοση των Ολυμπιακών ιδεωδών και στην προβολή των τοπικών κοινωνιών.
Ο Νίκος Προβιάς, Μέλος της Επιτροπής Ολυμπιακών Περιφερειών, Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Γυμναστικής Ομοσπονδίας και Αντιδήμαρχος Ρεθύμνου, ανέλυσε τον «Ρόλο της Αυτοδιοίκησης στην ανάπτυξη του Αθλητισμού», παρουσιάζοντας καλές πρακτικές και δυνατότητες ενίσχυσης του αθλητισμού σε τοπικό επίπεδο.
Η Καρίνα Περέιρα, Sales Director Partnerships EMEA της Microsoft, ανέπτυξε το θέμα «Τεχνητή Νοημοσύνη και Νέες Τεχνολογίες στον Αθλητισμό: Νέες Προοπτικές για τις Αθλητικές Ομοσπονδίες», παρουσιάζοντας τις δυνατότητες που δημιουργούν οι σύγχρονες τεχνολογίες για την οργάνωση, τη λειτουργία και την ανάπτυξη των αθλητικών φορέων.
Ο Σωτήρης Κυρανάκος, Σύμβουλος της Επιτροπής Ολυμπιακών Περιφερειών και υποψήφιος διδάκτορας Οικονομικών Επιστημών, παρουσίασε το θέμα «Το Οικονομικό Αποτύπωμα των Αθλητικών Δράσεων στις Περιφέρειες και οι τρόποι αξιοποίησης του Μνημονίου Συνεργασίας από τις Αθλητικές Ομοσπονδίες», αναλύοντας τις αναπτυξιακές προοπτικές που δημιουργούνται μέσα από τη συνεργασία των Περιφερειών με τους αθλητικούς φορείς.
Τέλος, ο Πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ Σωτήρης Τριανταφύλλου ανέπτυξε τον «Ρόλο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στην Ανάπτυξη του Περιφερειακού Αθλητισμού», υπογραμμίζοντας τη σημασία της προβολής των αθλητικών δράσεων της περιφέρειας και της ανάδειξης των επιτυχιών του ελληνικού αθλητισμού σε τοπικό επίπεδο.
Στην ημερίδα συμμετείχαν εκπρόσωποι των Περιφερειών της χώρας, όπως ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικού Τομέα Αθηνών Βασίλειος Λώλος και ο Στέλιος Ιγνατιάδης, Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Αθλητισμού και Απασχόλησης.στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, εκπρόσωποι αθλητικών ομοσπονδιών, Ολυμπιονίκες, στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εκπρόσωποι του αθλητικού κινήματος και φορέων του ελληνικού αθλητισμού.












