Σε ιδιαίτερα σοβαρές καταγγελίες κατά της δημοτικής αρχής Ρόδου προέβη, μιλώντας στον RV και στην εκπομπή της Ρένας Παυλάκη, ο πρώην δήμαρχος Ιαλυσού Στέργος Στάγκας, με αφορμή τους χειρισμούς του Δήμου Ρόδου στην υπόθεση του Κολυμβητηρίου Ιαλυσού. Ο κ. Στάγκας υποστήριξε ότι ο Δήμος απέκρυψε εσκεμμένα από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού το γεγονός ότι το ακίνητο του Κολυμβητηρίου δεν του ανήκει πλέον, καθώς η παραχώρηση είχε ήδη ανακληθεί από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Η καταγγελία του αποκτά ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα μετά τη χθεσινή συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής, η οποία κλήθηκε να εγκρίνει τη σχετική μελέτη με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, προκειμένου να προχωρήσει ο φάκελος χρηματοδότησης, στο πλαίσιο της πρόσκλησης που στις 12 Ιανουαρίου είχε βγάλει στον αέρα το Υπουργείο, με δικαιούχο τον Δήμο Ρόδου, μη γνωρίζοντας – κατά τον κ. Στάγκα – ότι το εν λόγω ακίνητο δεν ανήκει στον Δήμο.
Σύμφωνα με τον πρώην δήμαρχο Ιαλυσού, η Επιτροπή δεν ενημερώθηκε για το κρίσιμο αυτό δεδομένο, με αποτέλεσμα να παραπλανηθούν μέλη της που ψήφισαν, χωρίς ενδεχομένως να γνωρίζουν ότι ο Δήμος Ρόδου δεν έχει πλέον τη χρήση του ακινήτου. «Και εκεί μάλιστα έχουν παρασύρει τον κύριο Φλεβάρη και τον κύριο Κορδίνα, οι οποίοι το ψήφισαν χωρίς να το γνωρίζουν», είπε χαρακτηριστικά.
«Αυτό που πιστεύω ακράδαντα είναι ότι απέκρυψαν το έγγραφο της ανάκλησης και παρουσίασαν στο Υπουργείο έγγραφο ότι έχουν τη χρήση για τα επόμενα τόσα χρόνια. Με τίποτα δεν υπάρχει περίπτωση να παρασύρθηκε έτσι το Υπουργείο και να εξέδωσε τη σχετική πρόσκληση», είπε ο πρώην δήμαρχος Ιαλυσού.
Επανερχόμενος σε άλλο σημείο της συζήτησης, υποστήριξε ότι ο Δήμος Ρόδου απέκρυψε από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού το γεγονός ότι το ακίνητο δεν του ανήκει πλέον. «Με βεβαιότητα 100%», είπε, προσθέτοντας ότι δεν θεωρεί πιθανό να μπορούσε να εκδοθεί πρόσκληση με δικαιούχο τον Δήμο Ρόδου, εάν το Υπουργείο γνώριζε τα πραγματικά δεδομένα για ακίνητο του οποίου η παραχώρηση είχε ανακληθεί,
Το ερώτημα που ανακύπτει πλέον είναι ουσιαστικό: με ποια δεδομένα ζητήθηκε η χρηματοδότηση, με ποια έγγραφα παρουσιάστηκε ο Δήμος Ρόδου ως δικαιούχος και αν η Δημοτική Επιτροπή είχε πλήρη εικόνα όταν κλήθηκε να εγκρίνει τη μελέτη με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
Ο κ. Στάγκας εκτίμησε ότι, υπό τα σημερινά δεδομένα, η χρηματοδότηση δεν μπορεί να δοθεί στον Δήμο Ρόδου για το συγκεκριμένο έργο, αφού το ακίνητο δεν βρίσκεται πλέον στη χρήση του. Όπως είπε, ο Δήμος μπορεί να έχει δικαίωμα υποβολής φακέλου, αλλά δεν θεωρεί ότι μπορεί να λάβει τελική έγκριση για έργο σε χώρο που δεν του ανήκει. Άφησε δε ανοιχτό το ενδεχόμενο είτε να ακυρωθεί η πρόσκληση είτε τα χρήματα να κατευθυνθούν σε άλλη αθλητική εγκατάσταση αρμοδιότητας του Δήμου.


Το ιστορικό του έργου
Ο κ. Στάγκας υπενθύμισε ότι η αρχική παραχώρηση του ακινήτου, έκτασης 18 στρεμμάτων, είχε γίνει το 2002 στον τότε Δήμο Ιαλυσού για χρονικό διάστημα 50 ετών, με αποκλειστικό σκοπό την κατασκευή κολυμβητηρίου στο πλαίσιο του προγράμματος «Ελλάδα 2004». Όπως ανέφερε, το έργο είχε προχωρήσει σημαντικά, είχε οικοδομική άδεια, μελέτες και χρηματοδότηση, ενώ για την έκδοση της άδειας είχαν καταβληθεί από τον Δήμο Ιαλυσού 125.000 ευρώ.
«Ήταν και το μοναδικό έργο στο Δωδεκάνησο που έχει και άδεια οικοδομής. Έχω πληρώσει 125.000 ευρώ ως Δήμος Ιαλυσού για αυτό το κτήριο. Άδεια οικοδομής, μελέτες και λεφτά. Τι άλλο πρέπει να έχει κανείς για να το ξεκινήσει;», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το 2010 το έργο βρισκόταν σε σημείο που απαιτούνταν περίπου 300.000 ευρώ για την ολοκλήρωσή του, ενώ αργότερα, επί δημαρχίας Κουσουρνά, είχε προκηρυχθεί διαγωνισμός ύψους 500.000 ευρώ, ο οποίος σταμάτησε. Για την περίοδο Καμπουράκη και την τότε προεδρία του ΔΟΠΑΡ από τον σημερινό δήμαρχο Αλέξανδρο Κολιάδη, ο κ. Στάγκας ήταν ακόμη πιο συγκεκριμένος, λέγοντας ότι το 2021, μετά από επίσκεψη του τότε υφυπουργού Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη στο κολυμβητήριο, υπήρχε έτοιμη μελέτη και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 1,8 εκατ. ευρώ.
Όπως είπε, η σχετική απόφαση είχε ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με υπογραφή του τότε υφυπουργού Οικονομικών Θόδωρου Τσακίρη, ωστόσο μέχρι τον Ιούνιο του 2023 το έργο δεν είχε καν δημοπρατηθεί. «Δυστυχώς μέχρι τον Ιούνιο του ’23 ούτε καν δημοπρατήσανε το έργο με έτοιμη μελέτη και χρηματοδότηση. Υπήρχε αδιαφορία πολλών, αλλά μεταξύ αυτών σήμερα έχει ευθύνη και ο κύριος Κολιάδης», δήλωσε.
Οι ευθύνες Κολιάδη για ένα εργοτάξιο “φάντασμα”
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Στάγκας και στις ευθύνες του σημερινού δημάρχου Ρόδου Αλέξανδρου Κολιάδη, όχι μόνο για τους σημερινούς χειρισμούς της δημοτικής αρχής, αλλά και για την προηγούμενη περίοδο, όταν ο ίδιος ήταν πρόεδρος του ΔΟΠΑΡ επί δημαρχίας Καμπουράκη. Όπως τόνισε, το 2021 υπήρχε έτοιμη μελέτη και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 1,8 εκατ. ευρώ για την αποπεράτωση του κολυμβητηρίου, μετά και την επίσκεψη του τότε υφυπουργού Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη στην Ιαλυσό. Παράλληλα, διέθετε και οικοδομική άδεια. Παρ’ όλα αυτά, μέχρι τον Ιούνιο του 2023 το έργο δεν είχε καν δημοπρατηθεί.
«Υπήρχε αδιαφορία πολλών, αλλά μεταξύ αυτών σήμερα έχει ευθύνη και ο κύριος Κολιάδης», ανέφερε χαρακτηριστικά, επιρρίπτοντας στον σημερινό δήμαρχο ευθύνη τόσο για την απώλεια πολύτιμου χρόνου όσο και για το γεγονός ότι ένα έργο με ώριμο φάκελο, μελέτη και χρηματοδότηση παρέμεινε καθηλωμένο.
Κατά τον κ. Στάγκα, το κολυμβητήριο της Ιαλυσού πρέπει πλέον να προχωρήσει από την Περιφέρεια, η οποία έχει ήδη δηλώσει ότι σχεδιάζει την αξιοποίηση της εγκατάστασης ως σύγχρονου κλειστού κολυμβητηρίου. Παράλληλα, όπως είπε, ο Δήμος Ρόδου θα μπορούσε να αξιοποιήσει τη χρηματοδότηση που διεκδικεί σε άλλες αθλητικές εγκαταστάσεις που έχει στην αρμοδιότητά του και οι οποίες χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις.
«Το κολυμβητήριο το αναλαμβάνει η Περιφέρεια και μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα χρήματα αυτά σε άλλες αθλητικές εγκαταστάσεις που έχει ανάγκη ο τόπος», ανέφερε.
Αγνωμοσύνη του Δήμου απέναντι στην Περιφέρεια
Ο πρώην δήμαρχος Ιαλυσού συνέδεσε το θέμα και με τη συνολικότερη στάση απέναντι στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, υπογραμμίζοντας ότι επί των ημερών του Γιώργου Χατζημάρκου υλοποιήθηκαν ή εκσυγχρονίστηκαν σειρά αθλητικών εγκαταστάσεων στη Ρόδο και στο Δωδεκάνησο, χωρίς, όπως είπε, να έχει αναγνωριστεί η συμβολή της Περιφέρειας. Επικαλέστηκε γήπεδα και αθλητικές υποδομές σε Έμπωνα, Απόλλωνα, Φάνες, Θεολόγο, Μαριτσά, Παστίδα, Ιαλυσό, αλλά και έργα φωτισμού σε περιοχές όπως οι Άγιοι Απόστολοι, το Αφάντου, η Μαλώνα, η Μάσσαρη, η Λάρδος και τα Λάερμα.
Στο ίδιο πλαίσιο, ο κ. Στάγκας έκανε λόγο και για «μεγάλη αγνωμοσύνη» από την πλευρά του Δήμου Ρόδου απέναντι στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, υποστηρίζοντας ότι η συμβολή της στα αθλητικά έργα του νησιού συστηματικά αποσιωπάται. Όπως ανέφερε, δεκάδες γήπεδα και αθλητικές εγκαταστάσεις εκσυγχρονίστηκαν ή αναβαθμίστηκαν αποκλειστικά με πόρους και παρεμβάσεις της Περιφέρειας, φέροντας την υπογραφή του περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου, χωρίς όμως να υπάρξει η ανάλογη δημόσια αναγνώριση από τη δημοτική αρχή. «Ένα ευχαριστώ δεν ακούστηκε ποτέ», είπε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι, ενώ ο Δήμος συνηθίζει να απονέμει τιμητικές πλακέτες «δεξιά και αριστερά», δεν έκρινε σκόπιμο να αναγνωρίσει θεσμικά τη συμβολή της Περιφέρειας σε έργα που, όπως τόνισε, εξυπηρετούν καθημερινά τις τοπικές κοινωνίες και τα αθλητικά σωματεία.
Ακούστε τον εδώ




