Τρίτη 8 Οκτωβρίου, 2024

99.5

LIVE

Ο Τουρισμός «μετράει» τις δυνάμεις του: Πότε ξεκινάει η σεζόν στην Ελλάδα, τα δύο “αγκάθια”

Δύο είναι τα αγκάθια που προκαλούν πονοκέφαλο στους φορείς του Τουρισμού λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της φετινής σεζόν.

Το πρώτο είναι η αβεβαιότητα για τις αφίξεις στην περίπτωση μιας παρατεταμένης σύγκρουσης στην Ουκρανία, ειδικά από αγορές όπως η αμερικανική. Το δεύτερο είναι η ζημιά και μάλιστα διπλή, που προκαλεί ο καλπασμός του κόστους ενέργειας: από τη μια “ροκανίζονται” τα ρευστά διαθέσιμα των ξενοδοχειακών μονάδων που βλέπουν τα λειτουργικά κόστη να ανεβαίνουν κι από την άλλη “ψαλιδίζεται” το διαθέσιμο εισόδημα των ξένων επισκεπτών, που μοιραία θα προτεραιοποιήσουν τις δαπάνες τους.

Πότε θα ξεκινήσει η τουριστική σεζόν
“Πότε θα ξεκινήσει η σεζόν, με την έννοια αρκετών αφίξεων και πληροτήτων και πώς θα αντιμετωπίσουμε την αύξηση την πληθωριστική, η οποία σε πολλές των περιπτώσεων, τουλάχιστον στα μισά ξενοδοχεία στο μαζικό μοντέλο τουρισμού -tour operating-, είναι οι τιμές του 2019, με αυξήσεις οι οποίες ξεπερνάνε το 30% κατά μέσο όρο, στο σύνολο μιας λειτουργίας επιχείρησης;”, είναι τα ερωτήματα με τα οποία περιγράφει την εικόνα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γρ. Τάσιος, στο myportal.

Τα τουριστικά πακέτα
Επί της ουσίας, ακόμα κι αν “κλείσουν” σήμερα “πακέτα” για αεροπορικά εισιτήρια και κόστος διανυκτερεύσεων, το κόστος επί τόπου παραμένει ο μεγάλος άγνωστος “Χ”, καθώς οι τιμές σε εστιατόρια, ακτοπλοϊκά, καύσιμα έχουν σαφώς ανοδικές τάσεις. Η παράμετρος αυτή, των διαρκών ανατιμήσεων, γίνεται ακόμα πιο πιεστική για τους ταξιδιώτες της τελευταίας στιγμής, που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερες αυξήσεις άρα εν τέλει να επιλέξουν ανάμεσα σε πιο φτηνούς προορισμούς.

Ενδεικτικό είναι ότι ήδη έχουμε τις πρώτες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά λόγω καυσίμων, στις “μικρές” γραμμές του Αργοσαρωνικού, ωστόσο επίκεινται αυξήσεις και στις υπόλοιπες γραμμές. Οι υψηλότερες τιμές των καυσίμων είναι βέβαιο ότι θα περάσουν και στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, υπό τη μορφή του επίναυλου. Σε αυτό το τουριστικό “πακέτο” θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς το κόστος διατροφής, καθώς αν και επίκειται παράταση του μειωμένου ΦΠΑ ως το τέλος της χρονιάς- με ένα κόστος γύρω στα 250 εκ ευρώ- η εκτόξευση των πρώτων υλών (κρέας, λαχανικά, σπορέλαια, γαλακτοκομικά, ζυμαρικά), σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος ενέργειας (ηλεκτρικό ρεύμα) και μεταφορικών, θα βάλουν “φωτιά” στους τιμοκαταλόγους.

Το πολύ καλό κλίμα που είχε διαμορφωθεί πριν ξεσπάσει η γεωπολιτική κρίση, επιτρέπει στους επαγγελματίες του κλάδου μια συγκρατημένη αισιοδοξία, αν και όλα θα κριθούν στις εβδομάδες που έρχονται. Οι αναφορές στον ξένο Τύπο και τα εκτενή αφιερώματα, αναμφίβολα είναι ευπρόσδεκτα.

Σε ένα νέο αφιέρωμα του Conde Nast Traveller, για τις καλλίτερες παραλίες στην Ευρώπη, φιγουράρουν δημοφιλή νησιά της Ελλάδας αλλά και κρυφές ομορφιές. Νάξος, Σέριφος, Κουφονήσι, Μύκονος, Μήλος προτείνονται από τον Οδηγό ως προορισμοί με τις ανάλογες φωτογραφίες, ενώ γίνεται εκτενής παρουσίαση παραλιών της Κέρκυρας, της Λευκάδας, της Ζακύνθου, των Παξών. Την τιμητική τους έχουν οι παραλίες της Κρήτης, ειδικά στο νότιο μέρος του νησιού, ενώ αναδεικνύονται οι ομορφιές της Σκιάθου, της Σκοπέλου, της Αλονήσσου και της Σκύρου.

Tα στοιχεία της Eurostat για τον τουρισμό
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Ελλάδα μπαίνει στη φετινή “μάχη” από την pole position. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat, το 2021 καταγράφηκε αύξηση 27% σε όλη την Ευρώπη, ως προς τον αριθμό των διανυκτερεύσεων, ωστόσο το πραγματικό μέτρο σύγκρισης είναι το 2019, όπου συνολικά η διαφορά ήταν της τάξης του 39%.

Η Ελλάδα έσπασε, όμως, τα κοντέρ, ξεπερνώντας ακόμα και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις. Επί της ουσίας ο ελληνικός τουρισμός κατέγραψε αύξηση διανυκτερεύσεων κατά 88,7% σε σχέση με το 2020, ενώ σε σχέση με το 2019 καταγράφεται υστέρηση 49,4%. Ωστόσο σε σχέση με τις εισπράξεις η επίδοση ήταν ακόμα καλλίτερη. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν σημαντικά μικρότερη μείωση κατά 41,4% σε σύγκριση με το 2019 και διαμορφώθηκαν σε 10,7 δισ. ευρώ έναντι 18,2 δισ. το 2019, λόγω της αύξησης της Μέσης Κατά Κεφαλή Δαπάνης κατά 27% σε σχέση με το 2019 και συγκεκριμένα από τα 564 ευρώ στα 713 ευρώ.

Πηγή: www.iefimerida.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

© 2020-2024 – RealVoice 99.5 All Rights Reserved.  Κατασκευή ιστοσελίδας

Χρησιμοποιούμε cookies για να σου προσφέρουμε μία προσωποποιημένη εμπειρία καθώς και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθε περισσότερα