Ο Μητσοτάκης “φέρνει” ταινία του Bollywood για τον Μέγα Αλέξανδρο – Θα γυριστεί στην Ελλάδα, σε συμπαραγωγή με το Χόλιγουντ

Η αναβάθμιση των διμερών σχέσεων Ελλάδας και Ινδίας και η σύσφιξη των δεσμών της χώρας μας με την πολυπληθέστερη χώρα στον πλανήτη και πέμπτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο ήταν εμφανής κατά την τριήμερη παραμονή του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Νέο Δελχί και στη Βομβάη και τις συζητήσεις με τον ομόλογό του, Ναρέντρα Μόντι, και εκπροσώπους ινδικών εταιρειών.

Ένας από τους λόγους είναι, όπως περιγράφει κυβερνητικός παράγοντας με γνώση των συνομιλιών του τριημέρου, ότι «κατάλαβαν πως είμαστε για την Ινδία το “check-in point” για την Ευρώπη».

Το λιμάνι του Πειραιά, καθώς και άλλα ελληνικά λιμάνια και αεροδρόμια μπορούν να αποτελέσουν την κύρια πύλη εισόδου των ινδικών προϊόντων στην Ευρώπη, ως τμήμα του ιδιαίτερα φιλόδοξου σχεδίου «Οικονομικός Διάδρομος Ινδία-Μέση Ανατολή-Ευρώπη» (IMEC).

Ο ίδιος «διάδρομος» δηλαδή που περνάει από την Ελλάδα μπορεί να αξιοποιηθεί και για μεταφορά «πράσινης» ενέργειας.

Η κλειστή συνάντηση

Το ενδιαφέρον, ωστόσο, των μεγάλων ινδικών ομίλων, με αθροιστική αξία αρκετών δισ. ευρώ, για επενδύσεις και συνέργειες στην Ελλάδα φάνηκε στην κλειστή συνάντηση που είχε ο πρωθυπουργός στο ξενοδοχείο όπου διέμενε στο Νέο Δελχί την Τετάρτη με τα κορυφαία στελέχη των επιχειρήσεων αυτών, αλλά και στις συναντήσεις που είχε ο υφυπουργός Εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνάντηση της Τετάρτης συμμετείχαν οι ακόλουθοι επικεφαλής κορυφαίων εταιρειών της Ινδίας:

– Ραμαχαντράν Ντινές, πρόεδρος της TVS Supply Chain Solutions, ινδικής πολυεθνικής εταιρείας μεταφορών, logistics και αποθήκευσης
– Τσαντραχίτ Μπανερχέ, γενικός διευθυντής της Συνομοσπονδίας Ινδικής Βιομηχανίας

– Μπάμπα Καλιάνι, πρόεδρος της Bharat Forge, ινδικής πολυεθνικής στις κατασκευές και την ενέργεια
– Σρινίβας Μπομιντάλα, πρόεδρος του GMR Group, πολυεθνικής κατασκευαστικής και ενεργειακής εταιρείας
– Σαντζέι Καπούρ, πρόεδρος της Sona Comstar, παγκόσμιας εταιρείας παρασκευής εξαρτημάτων, νέων τεχνολογιών και ανταλλακτικών αυτοκινήτων
– Χαρίς Κουμάρ Αχούγια, πρόεδρος της Shahi Exports, της μεγαλύτερης εταιρείας ενδυμάτων στην Ινδία
– Βίκραμ Σροφ, διευθύνων σύμβουλος της UPL, από τους κορυφαίους προμηθευτές προϊόντων φυτοπροστασίας παγκοσμίως
– Ουντάι Κέμκα, αντιπρόεδρος του Sun Group, κολοσσού των μίντια στην Ινδία. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από πολλούς τομείς.

Συζητήθηκε το ενδεχόμενο απευθείας πτήσης μεταξύ Αθήνας-Νέου Δελχί με την Air India, έγιναν διερευνητικές ερωτήσεις για το ενδεχόμενο αμυντικής συνεργασίας, αναλύθηκαν οι μεγάλες προοπτικές για τον τουρισμό από την Ινδία στην Ελλάδα και ιδίως τον γαμήλιο τουρισμό και εκδηλώθηκε ζωηρό ενδιαφέρον για επενδύσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο στην Ελλάδα, όπως και για τον αγροδιατροφικό τομέα, για εξαγωγές δηλαδή ελληνικών προϊόντων στην Ινδία. Συζήτηση έγινε και για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, που κατασκευάζουν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την GMR Group, η οποία φαίνεται να σχεδιάζει και άλλες επενδύσεις στην Κρήτη – και όχι μόνο. Μια πρώτη προκαταρκτική συζήτηση φέρεται επίσης να έγινε με την εταιρεία Ashok Leyland της Hinduja Group για το ενδεχόμενο δημιουργίας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ελλάδα.

Μπόλιγουντ και μετανάστευση

Ξεχωριστό ενδιαφέρον υπήρξε από την ινδική κινηματογραφική βιομηχανία, γνωστή ως Μπόλιγουντ, για τα κίνητρα και τις δυνατότητες που προσφέρει η Ελλάδα – συμπεριλαμβανομένων βέβαια των οικονομικών κινήτρων– για γυρίσματα ταινιών στην Ελλάδα. Μάλιστα, ένας από τους κορυφαίους κινηματογραφικούς παραγωγούς της χώρας ανέφερε ότι είναι στον σχεδιασμό του να κάνει μια ταινία για τον Μέγα Αλέξανδρο, που θα γυριστεί εν μέρει στην Ελλάδα, σε συμπαραγωγή ίσως και με το Χόλιγουντ.

Πριν αναχωρήσει από την Ινδία, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε στον τηλεοπτικό σταθμό Times Now και έδωσε συνοπτικά το περίγραμμα της πολυεπίπεδης στρατηγικής σχέσης των δύο χωρών.

«Αν δείτε τον χάρτη, η Ελλάδα είναι το προφανές σημείο εισόδου των ινδικών επιχειρήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά», σημείωσε ο πρωθυπουργός. «Και πιστεύω ότι μετά το Brexit οι ινδικές εταιρείες αναζητούν μια νέα “άγκυρα” στην Ευρώπη. Η Ελλάδα θα μπορούσε κάλλιστα να παίξει αυτόν τον ρόλο. Ο διάδρομος IMEC αποτελεί ένα φιλόδοξο έργο γενεών, το οποίο συνδέει τον Ινδο-Ειρηνικό, την Ινδία, τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη. Η Ελλάδα έχει να διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο όσον αφορά τις υποδομές logistics, τα λιμάνια μας, τα τρένα μας, τα ενεργειακά μας δίκτυα, τις υποδομές για διαχείριση δεδομένων». Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι δύο πλευρές είναι κοντά σε μια συμφωνία κινητικότητας για τη μετανάστευση, κάτι που επεσήμανε ο κ. Μητσοτάκης.

«Θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα σε νέους Ινδούς που θέλουν να εργαστούν στην Ελλάδα να μπορούν να το κάνουν. Αντιμετωπίζουμε ήδη ελλείψεις προσωπικού σε τομείς όπως οι κατασκευές, η γεωργία και ο τουρισμός. Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι έχουμε μια συμφωνία σε ισχύ, ώστε να καταρτίζουμε τους ενδιαφερόμενους, να τους βρίσκουμε δουλειά στην Ελλάδα και να μπορούν να επιστρέψουν στην Ινδία, πιθανόν και το αντίστροφο», είπε.

*Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

© 2020-2024 – RealVoice 99.5 All Rights Reserved.  Κατασκευή ιστοσελίδας

Χρησιμοποιούμε cookies για να σου προσφέρουμε μία προσωποποιημένη εμπειρία καθώς και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθε περισσότερα