Θα ξεπεράσουν τα 353 δισ. ευρώ οι πωλήσεις στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία το 2022 (έναντι 260 δισ. ευρώ το 2021), παρουσιάζοντας την ισχυρότερη ετήσια ανάπτυξη των τελευταίων χρόνων, ενώ η πλήρης ανάκαμψη τοποθετείται στο 2024. Το 2021 οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση 36% έναντι του 2020.
Αυτό προκύπτει από την έκθεση Mobility Market Outlook (MMO) της γερμανικής στατιστικής υπηρεσίας Statista σε συνεργασία με την ITB Berlin, η οποία παρουσιάστηκε κατά το Συνέδριο της διεθνούς τουριστικής έκθεσης ITB Berlin που πραγματοποιείται από τις 8 έως τις 10 Μαρτίου.
Επιπλέον, από την έρευνα της Statista «Global Consumer Survey (GCS)», η οποία πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2022 σε δείγμα περισσότερων από 2.000 ερωτηθέντων, προκύπτουν οι σημαντικότερες τάσεις στην γερμανική τουριστική αγορά, που είναι:
-Η ευελιξία είναι βασική προϋπόθεση για τον τουρισμό από την έναρξη της πανδημίας. Ενώ το 2021 η πλειονότητα των ταξιδιωτών στη Γερμανία χρειάζονταν 3 μήνες για να λάβουν απόφαση να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, το 2022 το 28% πλέον λαμβάνουν απόφαση κράτησης μέσα σε 1-3 μήνες από την έναρξη του ταξιδιού. Το ένα τέταρτο, κάνει κράτηση ακόμη και λιγότερο από τέσσερις εβδομάδες πριν από την έναρξη του ταξιδιού.
-Ο παράγοντας της ασφάλισης για ακύρωση ταξιδιών αυξήθηκε κατά σχεδόν 10% σε σύγκριση με την περίοδο προ πανδημίας, και η ασφάλιση διακοπής ταξιδιού κατά περισσότερο από 20%. Η επιθυμία των ταξιδιωτών για ευελιξία αντικατοπτρίζεται επίσης στο γεγονός ότι η χρήση διαδικτυακών app για κρατήσεις έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 40% σε σύγκριση με το 2019. Στον εσωτερικό τουρισμό, αυτή η ευελιξία ήταν ήδη παρούσα πριν από την πανδημία.
-Η διάθεση των Γερμανών να ταξιδέψουν στη χώρα τους είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Πάνω από το 38% των ταξιδιωτών κάτω των 30 ετών σχεδιάζουν να κάνουν ταξίδι εσωτερικού το επόμενο έτος, παρουσιάζοντας αύξηση σχεδόν κατά 25%. Συνολικά, το 72% των Γερμανών σχεδιάζει διακοπές εσωτερικού τους επόμενους 12 μήνες, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 39% το 2019. Ενώ το 12% αναφέρει την αειφορία ως βασικό λόγο για τις διακοπές εσωτερικού, το 37% πιστεύει ότι οι διακοπές στη Γερμανία μπορεί να είναι εξίσου συναρπαστικές με ένα ταξίδι στο εξωτερικό.
-Περισσότεροι από τους μισούς Γερμανούς ταξιδιώτες ενδιαφέρονται για τις νέες τεχνολογίες στα μελλοντικά τους ταξίδια. Οι έξυπνες οικιακές συσκευές ενδιαφέρουν το 21% των τουριστών από τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και τη Μεγάλη Βρετανία και ελαφρώς λιγότεροι ενδιαφέρονται για την τεχνολογία αναγνώρισης, την εικονική πραγματικότητα και τις εξατομικευμένες ταξιδιωτικές προτάσεις μέσω τεχνητής νοημοσύνης.
Η σημασία της εξατομίκευσης καταδεικνύεται από την επιτυχία της start-up «The Hotels Network». Σύμφωνα με την εταιρική και επιχειρηματική βάση δεδομένων «Crunchbase», η start-up έχει ήδη λάβει πάνω από 15 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση και, σύμφωνα την ίδια, συνεργάζεται με περισσότερα από 12.000 ξενοδοχεία παγκοσμίως. Το “The Hotels Network” επιδιώκει να χρησιμοποιήσει προγνωστική εξατομίκευση του διαδικτυακού καναλιού του ξενοδοχείου.
-Εκτός από τις κλασικές μορφές διακοπών, τα ταξίδια για επίσκεψη σε μέλη της οικογένειας, τις περιηγήσεις στα αξιοθέατα και άλλες, ένα νέο κίνητρο για ταξίδια που αναδύεται είναι το workation. Η νέα μορφή διακοπών, που συνδυάζει εργασία, έγινε διαδομένη από το περασμένο καλοκαίρι από το, CEO της Google, Sundar Pichai, ο οποίος ανακοίνωσε ότι κάθε εργαζόμενος δικαιούται έως και τέσσερις εβδομάδες workation. Από τότε, ο παγκόσμιος όγκος διαδικτυακών αναζητήσεων για workations έχει υπερδιπλασιαστεί. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάπτυξη μιας νέας ομάδας ταξιδιωτών που, με εντελώς νέες ανάγκες και συμπεριφορά που δεν είναι τυπική για επαγγελματικά ταξίδια, θα μπορούσε να δημιουργήσει νέες δυνατότητες.
Οι επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία
Όσον αφορά τις επιπτώσεις από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, σύμφωνα με στοιχεία του ΠΟΤ, οι αθροιστικές δαπάνες της Ουκρανίας και της Ρωσίας για διασυνοριακά ταξίδια στο εξωτερικό, αντιπροσωπεύουν περίπου το 3,2% του παγκόσμιου όγκου το 2019. Οι γειτονικές χώρες της Ανατολικής Ευρώπης αντιπροσωπεύουν περίπου το 1,8% των παγκόσμιων δαπανών (οι συνολικές παγκόσμιες δαπάνες το 2019 ανέρχονται σε περίπου 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια). Η Ουκρανία και η Ρωσία είχαν το 2019 σωρευτικό μερίδιο 2,6% στο σύνολο των διεθνών τουριστικών αφίξεων το 2019 (1,5 δισεκατομμύρια) και η Ανατολική Ευρώπη 5,3%.
tornosnews.gr