Η Κοινότητα Γενναδίου (της Δημοτικής Ενότητας Νότιας Ρόδου) εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου την ανακήρυξη των Άδωνι Γεωργιάδη, Χρήστου Ροϊλού και Λ. Δημητριάδη-Ευγενίδη ως Επίτιμων Πολιτών Ρόδου, με την απονομή τιμητικών διακρίσεων.
Στην πρόσφατη συνεδρίασή της ο πρόεδρος Σταύρος Ακκούρης κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης, θέτοντας το θέμα «Πρόταση Ανακήρυξης Επίτιμων Πολιτών», αναπτύσσοντας διεξοδικά το σκεπτικό της εισήγησής του που έχει ως εξής:
Ειδικότερα, αναφέρθηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως Αρ. Φύλλου 773 τεύχος Δεύτερο ημερομηνία 28 Απριλίου 2009, όπου αναβαθμίζεται το Αγροτικό Ιατρείο Γενναδίου σε Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Νότιας Ρόδου με σύσταση θέσεων προσωπικού. Από το 2009 έως και το 2019 που ανέλαβε τα καθήκοντα του το νέο τοπικό συμβούλιο Γενναδίου, δεν έτυχε να υλοποιηθεί αυτή η αναβάθμιση. Μετά από αγώνες των πολιτών της Νότιας Ρόδου στα θέματα υγείας και
με πρωτοβουλία της Κοινότητας Γενναδίου, με την με αριθ. Πρωτ.: 4/2459/18-01-2021 πρόσκληση που στάλθηκε στους προέδρους των υπόλοιπων εννέα προέδρων (Κατταβιάς- Απολακκιάς- Ιστρίου-Προφύλιας- Βατίου – Ασκληπιείου, Λαχανιάς και Μεσαναγρού) και είχε θέμα την «Υγεία των κατοίκων Νότιας Ρόδου, Ίδρυση Πολυδύναμου Περιφερειακού Ιατρείου Νότιας Ρόδου και άμεση εφαρμογή του ΦΕΚ αρ.φύλ. 773 στις 28 Απριλίου 2009», πάρθηκε ομόφωνη η
απόφαση 1/2020, η οποία ενέκρινε το ανωτέρω θέμα.
H στήριξη στο δικαίωμα των κατοίκων της Νότιας Ρόδου στην υγεία, ζητήθηκε και από το Δήμο Ρόδου και από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Τόσο ο Δήμος με την με αριθ.:30/2021 ομόφωνη απόφασή του, όσο και η Περιφέρεια
Νοτίου Αιγαίου με την με αριθ.: 25/2021 ομόφωνη απόφασή της, στηρίζουν το δικαίωμα των κατοίκων της Νότιας Ρόδου στην υγεία και εγκρίνουν τη μετατροπή του Αγροτικού Ιατρείου Γενναδίου σε Πολυδύμανο Περιφερειακό Ιατρείο Νότιας Ρόδου. Όλες οι αποφάσεις που πάρθηκαν, κατατέθηκαν στον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και διευθυντή της ορθοπεδικής κλινικής του Νοσοκομείου Ρόδου, κ. Σοκορέλο Μιχαήλ, ο οποίος οργάνωσε συνέδριο με θέμα την υγεία στη Νότια Ρόδο, έχοντας καλεσμένους τους Βουλευτές Δωδεκανήσου, το Διοικητή της 2ης ΔΥΠΕ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ κ. ΡΟΪΛΟ ΧΡΗΣΤΟ, του οποίου αρμοδιότητα είναι τα θέματα υγείας, και όλους τους τοπικούς προέδρους των κοινοτήτων. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε σε συνεδριακό κέντρο της περιοχής.
Την παρουσία τους έδωσαν οι βουλευτές Δωδεκανήσου, εκπρόσωπος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, εκπρόσωπος του Δημάρχου, ο Αντιδήμαρχος Νότιας Ρόδου και οι πρόεδροι των κοινοτήτων. Συζητήθηκε το θέμα εκτενώς και την επομένη, ο κ. Ροϊλός Χρήστος, συνοδευόμενος από τους προέδρους των χωριών και τον αντιδήμαρχο, επισκέφτηκε τα ιατρεία της περιοχής που είναι σε λειτουργία (Γενναδίου – Κατταβιάς – Απολακκιάς). Στα επόμενα εικοσιτετράωρα (24) οι τρεις αγροτικοί ιατροί, έγιναν πέντε (5) και από καμία νοσηλεύτρια, προσλήφθηκαν στο Αγροτικό Ιατρείο Γενναδίου τρεις (3) νοσηλεύτριες.
Οι προσπάθειες όμως του κ. Ροϊλού Χρήστου, δε στάθηκαν μόνο στις προσλήψεις των ιατρών και των νοσηλευτριών, αλλά συνεχίζοντας, ζήτησε και την αγορά δύο (2) ασθενοφόρων προκειμένου να πληρούνται οι προϋποθέσεις
των διακομιδών, σε όλο το νησί της Ρόδου, λαμβάνοντας υπόσχεση από το Δήμαρχο Ρόδου, να τα προμηθευτεί ο Δήμος. Όμως το σύστημα δεν επέτρεψε την αγορά, μέσω Δήμου. Ο πρόεδρος του Συμβουλίου Γενναδίου απευθύνθηκε
στον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, αλλά ούτε και από την περιφέρεια υπήρχε δυνατότητα προμήθειας των ασθενοφόρων. Τότε, ο κ. Ροϊλός απευθύνθηκε με αίτησή του στις 24/11/2021 στον πρόεδρο του Ιδρύματος Ευγενίδου κ. Λεωνίδα Δημητριάδη – Ευγενίδη. Το ίδρυμα ανταποκρίθηκε θετικά με το με αριθ. 1944/03-12-2021 έγγραφο, γνωστοποιώντας την πρόθεσή του να δωρίσει δύο ασθενοφόρα, για την κάλυψη των αναγκών της περιφέρειας ένα για την ενίσχυση του κέντρου υγείας Ίου και ένα για το Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Γενναδίου Ρόδου. Στη συνέχεια, το Υπουργείο Υγείας με το με αριθ. Πρωτ.: Γ1α/Γ.Π.77949/21-12-2021 έγγραφό του αποδέχεται τη δωρεά των δύο ασθενοφόρων που προσέφερε το Ίδρυμα Ευγενίδου, ολοκληρώνοντας τη σχετική διαδικασία.
Ο κ. Ροϊλός, προκειμένου να στελεχωθεί το ασθενοφόρο της Νότιας Ρόδου, δημιούργησε τομέα ΕΚΑΒ Νότιας Ρόδου, με έδρα το Γεννάδι. Στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως τεύχος τρίτο, αρ. φύλ. 3655/01 Οκτωβρίου 2025, αναγράφεται ο διορισμός των προσώπων που στελεχώνουν το ΕΚΑΒ Νότιας Ρόδου, οι οποίοι και εγκαταστάθηκαν, αφού ορκίστηκαν. Έτσι το ΕΚΑΒ που εδρεύει στο Γεννάδι εξυπηρετεί την περιοχή εικοσιτέσσερις (24) ώρες το εικοσιτετράωρο.
Στο σχεδιασμό της 2ης ΔΥΠΕ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ, περί συντήρησης των δομών υγείας του νησιού της Ρόδου περιελάμβανε και το κτίριο του Περιφερειακού Ιατρείου Γενναδίου 180 τ. μ. δομημένου χώρου με αντικατάσταση κουφωμάτων και θερμοπρόσοψης. Η κοινότητα ζήτησε αντί να διατεθούν πόροι για παρεμβάσεις στο υφιστάμενο κτίριο του ιατρείου, οι διαθέσιμοι πόροι να αξιοποιηθούν για τη μεταστέγαση του Πολυδύναμου Περιφερειακού Ιατρείου
Γενναδίου, στον ισόγειο χώρο του κτιρίου του πρώην Δήμου Νότιας Ρόδου 600 τ.μ δομημένου χώρου, ο οποίος θα αναβαθμιστεί και θα διαμορφωθεί κατάλληλα, ώστε να λειτουργήσει ως κέντρο υγείας, καλύπτοντας αποτελεσματικότερα
τις ανάγκες παροχής υπηρεσιών υγείας της περιοχής. Με αυτή την απόφαση της κοινότητας Γενναδίου, συμφωνεί με έγγραφό του και ο Ιατρικός Σύλλογος Ρόδου.
Η κοινότητα Γενναδίου με τη με αριθ.3/2023 απόφασή της, γνωμοδοτεί θετικά στην παραχώρηση του ακινήτου και την προωθεί στο Δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Ρόδου. Το δημοτικό Συμβούλιο, ακολούθως, αποφασίζει με την
με αριθ. 455/07-09-2023 απόφασή του την δωρεάν παραχώρηση του ισογείου του Δημοτικού Μεγάρου της Δημοτικής Ενότητας Νότιας Ρόδου, που βρίσκεται στη Κτηματολογική Μερίδα 2764 Γαιών Γενναδίου, επιφάνειας 600 τ. μ. στη
2ης ΔΥΠΕ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Με το με αριθ. πρωτ.:60162/27-09-2023 Συμφωνητικό Παραχώρησης Χρήσης Δημοτικού Ακινήτου, ο τότε δήμαρχος Αντώνης Β. Καμπουράκης νόμιμος εκπρόσωπος του Δήμου Ρόδου και ο Διοικητής Χρήστος Ροϊλός νόμιμος
εκπρόσωπος της 2ης Υ.ΠΕ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ, υπογράφουν συμφωνητικό παραχώρησης. Αφού δρομολογήθηκαν οι ανωτέρω ενέργειες, συντάχθηκε νέα μελέτη η οποία και εντάχθηκε στο ταμείο ανάκαμψης, κλείνοντας οριστικά το
θέμα Υγείας των κατοίκων της Νότιας Ρόδου.
Σε όλες τις ανωτέρω ενέργειες και πρωτοβουλίες, ο κ. Χρήστος Ροϊλός στάθηκε διαρκώς στο πλευρό μας, αρωγός, συμπαραστάτης και πολύτιμος συνεργάτης. Με έμπρακτο ενδιαφέρον, συνεχή υποστήριξη και καθοριστική συμβολή, συνέβαλε ουσιαστικά στην προώθηση και υλοποίηση των στόχων που είχαν τεθεί για την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας στη Νότια Ρόδο. Η συνεργασία του, η ανταπόκρισή του στα αιτήματα της τοπικής κοινωνίας και η προσωπική του δέσμευση, υπήρξαν καθοριστικοί παράγοντες για την πρόοδο και την επιτυχή έκβαση των προσπαθειών μας.
Επίσης, ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου κ. Λεωνίδας Δημητριάδης– Ευγενίδης, με την δωρεά ενός πλήρως εξοπλισμένου ασθενοφόρου για την περιοχή μας, η οποία αποτελεί πράξη υψηλού κοινωνικού αισθήματος και ουσιαστικής ενίσχυσης των υπηρεσιών υγείας, συνέβαλε καθοριστικά στην αναβάθμιση της επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και των επισκεπτών της Νότιας Ρόδου.
Παράλληλα, ο Υπουργός Υγείας κ. Άδωνις – Σπυρίδων Γεωργιάδης, συνέβαλε καθοριστικά στην προώθηση των ζητημάτων υγείας της περιοχής, υποστηρίζοντας σταθερά τις πρωτοβουλίες που αναλήφθηκαν για την αναβάθμιση των υγειονομικών υποδομών της Νότιας Ρόδου και στήριξε έμπρακτα τις ενέργειες και τις προσπάθειες που υλοποιήθηκαν από το διοικητή της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας Πειραιώς και Αιγαίου κ. Χρήστο Ροϊλό, για τη δημιουργία
και ανάπτυξη του νέου Κέντρου Υγείας.
Για όλους τους ανωτέρω λόγους, η Δημοτική Κοινότητα Γενναδίου λαμβάνοντας υπόψη:
Τη με αριθ. 864/2018 απόφαση του Δήμου Ρόδου για «Έγκριση Κανονισμού Απονομής Τιμητικών Διακρίσεων»
Την με αριθ. 202/2025 απόφαση του Δήμου Ρόδου για «Ορισμό Μελών Επιτροπής Τιμητικών Διακρίσεων».
Την 264/2025 απόφαση του Δήμου Ρόδου για «Αντικατάσταση Μελών Επιτροπής Τιμητικών Διακρίσεων» γνωμοδοτεί κατά πλειοψηφία να εισηγηθεί προς το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ρόδου την απονομή τιμητικής Διάκρισης στους:
1. ΡΟΪΛΟ ΧΡΗΣΤΟ, διοικητή της 2ης Υ.ΠΕ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ
2. ΛΕΩΝΙΔΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ – ΕΥΓΕΝΙΔΗ, πρόεδρο του Ιδρύματος Ευγενίδου
3. ΑΔΩΝΙ – ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, Υπουργό Υγείας
ως ελάχιστη ένδειξη αναγνώρισης και ευγνωμοσύνης για την πολύτιμη προσφοράς τους στην κοινωνία της Νότιας Ρόδου και της συμβολής τους στην ενίσχυση των υπηρεσιών υγείας της περιοχής.
Η παρούσα αποτελεί πρόταση εισήγηση της Κοινότητας Γενναδίου προς τα αρμόδια όργανα του Δήμου, τα οποία έχουν την αρμοδιότητα λήψης τέτοιας απόφασης.




