99.5

LIVE

99.5

LIVE

Πέμπτη 25 Ιουνίου, 2026

99.5

LIVE

Μπάμπης Ναβροζίδης στον RV για Μαστιχάρι: «Τις ευθύνες πρέπει να τις ψάξουν αλλού, από το ’83 μέχρι πέρυσι. Να τις ψάξουν στα πολιτικά φαντάσματα» (audio)

Ο Αντιπεριφερειάρχης απέρριψε αναφανδόν την εικόνα «χάους και καταστροφής» για τη μεταφορά απορριμμάτων από την Κάλυμνο στην Κω και μίλησε για πολιτική στοχοποίηση της Περιφέρειας και του ΦΟΔΣΑ ενόψει εθνικών εκλογών - Αναφορά και στο λιμάνι - φάντασμα

Χ. Ναβροζίδης στον RV: Θεσμικό λάθος η παρέμβαση Νικητιάδη για το οδικό δίκτυο της Κω – Απολογισμός έργων 15 εκατ. ευρώ (audio)

Με ιδιαίτερα αυστηρό τρόπο τοποθετήθηκε στην εκπομπή της Ρένας Παυλάκη ο Αντιπεριφερειάρχης Χαράλαμπος Ναβροζίδης, αναφερόμενος στις αντιδράσεις που έχουν διατυπωθεί από το Σωματείο  “Μαστιχάρι – Δράσις” για τη μεταφορά απορριμμάτων από την Κάλυμνο στον ΧΥΤΑ της Κω.

Ο κ. Ναβροζίδης απέρριψε κατηγορηματικά την εικόνα που, όπως είπε, επιχειρείται να δημιουργηθεί περί «χάους και καταστροφής» στο Μαστιχάρι, τονίζοντας ότι η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. «Η ζωή συνεχίζεται και όλα είναι ίδια», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι κάποιοι προσπαθούν να περιγράψουν μια κατάσταση που δεν υφίσταται.

Ο ίδιος τόνισε  ότι το ζήτημα έχει αναδειχθεί από πολιτικά πρόσωπα που επιχειρούν να εκμεταλλευτούν τις ανησυχίες των κατοίκων. Ο ίδιος έσπευσε πάντως να διαχωρίσει τους ανθρώπους του Μαστιχαρίου, για τους οποίους είπε ότι αγωνίζονται για τον τόπο τους και δεν τους αποδίδει κακή πρόθεση, από εκείνους που, όπως υποστήριξε, εκμεταλλέυονται την ευαισθησία τους για πολιτικούς λόγους.

«Δεν αναφέρομαι ούτε στον σύλλογο ούτε σε δημοσιογράφους, αλλά σε πολιτικά πρόσωπα», είπε, προσθέτοντας ότι μέσα από μια πρωτοβουλία ανθρώπων που νοιάζονται για τον τόπο τους, κάποιοι επιχειρούν να υπηρετήσουν «πολιτικές σκοπιμότητες» και να κερδίσουν χώρο. Σε άλλο σημείο της παρέμβασής του ήταν ακόμη πιο σαφής, συνδέοντας τη μετατόπιση της συζήτησης με το προεκλογικό κλίμα, λέγοντας ότι «έρχονται εθνικές εκλογές».

Απαντώντας και στον ισχυρισμό περί όχλησης από τη μεταφορά των απορριμμάτων, ο κ. Ναβροζίδης τόνισε  ότι πρόκειται για δύο με τρια  πρες κοντέινερς την εβδομάδα, τα οποία μάλιστα  δεν φθάνουν ταυτόχρονα. «Αν δεν έβγαινε το ρεπορτάζ, μετά από 15 μέρες, δεν θα το είχε καταλάβει κανείς μας», ανέφερε.

Ο Αντιπεριφερειάρχης ανέφερε ότι η συζήτηση έχει μεταφερθεί σε λάθος πεδίο και ότι επιχειρείται η στοχοποίηση προσώπων που δεν είχαν αποφασιστικό ρόλο στον σχεδιασμό και στη νομοθέτηση της διαχείρισης αποβλήτων. Όπως είπε, ο εθνικός σχεδιασμός για τα απορρίμματα άρχισε να χαράσσεται από το 2016, νομοθετήθηκε το 2020 και στη συνέχεια εξειδικεύτηκε μέσα από τον περιφερειακό και τους τοπικούς σχεδιασμούς, με την έγκριση των αρμοδίων θεσμικών οργάνων.

“Ο  εθνικός σχεδιασμός (ΕΣΔΑ) έχει ξεκινήσει να συντάσσεται από το 2016. Το 2019 είχαμε μία νέα κυβέρνηση, στα μέσα του ’19 και αρχές του ’20 ο εθνικός σχεδιασμός -γιατί η διοίκηση έχει συνέχεια- πολύ σωστά, και το ’22 ο ΠΕΣΔΑ, ο περιφερειακός. Και αν ανοίξουμε και τους τοπικούς σχεδιασμούς, εκεί ίσως η αλήθεια για πολλούς δεν είναι ευχάριστη. Δεν είναι βολική βέβαια, γιατί δεν εξυπηρετεί μετά όλο το αφήγημα το οποίο έχει στηθεί από κει και πέρα. Αν ανοίξουμε αυτή την κουβέντα δεν θα τελειώσουμε ποτέ. Εγώ όταν δεν μου επιτίθενται, δεν επιτίθεμαι, έχω αρχές. Δεν είναι η ώρα να μιλήσω για όλα αυτά, γιατί νομίζω τα έχουμε εξαντλήσει στο παρελθόν. Σήμερα μιλώ για αυτό που λέγεται σήμερα. Σήμερα σας λέω ότι δεν μπορείς να κατηγορείς ανθρώπους που δεν φταίνε και δεν μπορείς να μιλάς για ανθρώπους οι οποίοι δεν είχαν ποτέ την αρμοδιότητα σε ένα λιμάνι φάντασμα και να τους χαρακτηρίζεις ότι δεν ενδιαφέρθηκαν, δεν νοιάστηκαν, όταν αυτό το λιμάνι μέχρι πέρυσι ήταν φάντασμα και τις ευθύνες πρέπει να τις ψάξεις αλλού, από το ’83 μέχρι πέρυσι. Πρέπει να τις ψάξεις στα πολιτικά φαντάσματα. Δεν μπορείς να τις ψάξεις σε αυτούς που υπηρετούν σήμερα και υπηρετούν με ευαισθησία και εφαρμόζοντας νόμο. Όχι. Και έτσι παιδιά, λίγο ηρεμία, να μιλήσουμε για το αύριο. Ελάτε να μιλήσουμε για το αύριο, αλλά σε μία βάση. Όχι στη βάση του ότι φταίμε εμείς για κάτι που δεν φταίμε”

Στο ίδιο πλαίσιο, έθεσε το ερώτημα γιατί εγκαλούνται Περιφερειακοί Σύμβουλοι για αποφάσεις στις οποίες, όπως είπε, δεν συμμετείχαν με τον τρόπο που επιχειρείται να παρουσιαστεί. Επεσήμανε ότι ο ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου δεν είναι προσωπική υπόθεση του Περιφερειάρχη, αλλά διαθέτει Διοικητικό Συμβούλιο στο οποίο συμμετέχουν κατά κύριο λόγο Δήμαρχοι, ενώ οι Δήμοι έχουν καθοριστικό ρόλο με ποσοστό 60% στη μετοχική του σύνθεση.

«Ο ΦΟΔΣΑ εκτελεί τη νομοθεσία», τόνισε, επιμένοντας ότι η σημερινή μεταφορά απορριμμάτων δεν είναι αποτέλεσμα αυθαίρετης ή αιφνιδιαστικής απόφασης, αλλά εφαρμογή ενός θεσμοθετημένου σχεδιασμού. Κατά τον ίδιο, είναι «πονηρό» και υποκρύπτει πολιτική σκοπιμότητα να ζητούνται ευθύνες από Περιφερειακούς Συμβούλους για ζητήματα στα οποία δεν είχαν την αρμοδιότητα που τους αποδίδεται δημόσια.

Ευθύνες για το λιμάνι  – φάντασμα  από το 1983 μέχρι σήμερα

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στο ίδιο το λιμάνι του Μαστιχαρίου, χαρακτηρίζοντάς το για πολλά χρόνια «λιμάνι φάντασμα», καθώς, όπως εξήγησε, μόλις πρόσφατα απέκτησε καθορισμένη χερσαία ζώνη λιμένος. Όπως είπε, από τη στιγμή που δεν υπήρχε χερσαία ζώνη, δεν υπήρχε η δυνατότητα ουσιαστικών παρεμβάσεων, ούτε θεσμικά ούτε τεχνικά. «Όταν ένα λιμάνι δεν έχει χερσαία ζώνη λιμένος, δεν μπορείς να του αλλάξεις ούτε λάμπα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Με βάση αυτή τη διαπίστωση, υποστήριξε ότι είναι άδικο να αποδίδονται ευθύνες στην Περιφέρεια ή στον Περιφερειάρχη για μια υποδομή η οποία, όπως είπε, επί δεκαετίες δεν υπήρχε θεσμικά με τον τρόπο που έπρεπε να υπάρχει. «Τις ευθύνες πρέπει να τις ψάξεις αλλού, από το ’83 μέχρι πέρυσι. Πρέπει να τις ψάξεις στα πολιτικά φαντάσματα», είπε σε αυστηρό τόνο.

Παράλληλα, σημέιωσε ότι οι κάτοικοι έχουν δικαίωμα να ανησυχούν και δήλωσε ότι η Περιφέρεια είναι παρούσα για να συζητήσει την επόμενη μέρα του Μαστιχαρίου. Ξεκαθάρισε όμως ότι αυτή η συζήτηση δεν μπορεί να γίνεται πάνω στη βάση μιας κατασκευασμένης ενοχής. «Εδώ είμαστε να μιλήσουμε για το αύριο. Όχι στη βάση του ότι φταίμε εμείς για κάτι που δεν φταίμε», είπε.

Ο κ. Ναβροζίδης υπενθύμισε ακόμη ότι για το Μαστιχάρι έχει χρηματοδοτηθεί μελέτη μέσω του προγράμματος «Φιλόδημος», προκειμένου να σχεδιαστεί η επόμενη φάση για το λιμάνι, ενώ αναφέρθηκε και στη συνολική διαχείριση των απορριμμάτων με τη μεγάλη περιβαλλοντική παρέμβαση που δρομολογείται για Κω και Κάλυμνο, το έργο των 110 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο χαρακτήρισε ως τη μεγάλη και οριστική λύση για το ζήτημα.

Κλείνοντας, επέμεινε ότι ο ΧΥΤΑ Κω έχει πλέον μετατραπεί σε πρότυπη εγκατάσταση, όπου “μπορείς  να βγάλεις τα παπούτσια σου και να μπεις”    και ότι η ουσιαστική συζήτηση πρέπει να αφορά την επόμενη μέρα και όχι την αναπαραγωγή πολιτικών αφηγημάτων, με προφανή σκοπιμότητα ενόψει εθνικών εκλογών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Χρησιμοποιούμε cookies για να σου προσφέρουμε μία προσωποποιημένη εμπειρία καθώς και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθε περισσότερα