«Είμαστε πάρα πολύ μακριά από τα ισπανικά μοντέλα», δήλωσε για τον υπερτουρισμό ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Αλέξανδρος Βασιλικός, μιλώντας στον Real Voice 99.5 και τη Ρένα Παυλάκη, λέγοντας ότι αρέσκεται να χρησιμοποιείται ως όρος.
- Της Νατάσας Παμπρή
Για μένα είναι πολύ απλό το θέμα. Έχουμε ένα τουριστικό μοντέλο, ας αναρωτηθούμε ποιον τουρισμό θέλουμε, μη στοχεύουμε 3 προορισμούς στην Ελλάδα, αλλά στους προορισμούς που δίνουν ζωή στα νησιά, είπε χαρακτηριστικά.
“Πολλές φορές υπάρχουν και σκοπιμότητες. Θα πω όμως καταρχάς για να βλέπουμε τα μεγέθη, ότι είμαστε πάρα πολύ μακριά από τα Ισπανικά μοντέλα, είτε πάρουμε ποσοτικά, είτε πάρουμε τη δόμηση, είτε πάρουμε τον αριθμό μονάδων, είτε πάρουμε οποιαδήποτε δραστηριότητα υπάρχει. Η λέξη υπερτουρισμός, αρέσει να χρησιμοποιείται. Το θέμα είναι για μένα πάρα πολύ απλό είναι η στρατηγική που έχουμε γύρω από τον τουρισμό. Είναι σαφές ότι έχουμε ένα ένα τουριστικό μοντέλο το οποίο δεν έχει ξεφύγει από την εποχικότητα όπως θα έπρεπε, όπως θα μπορούσε και δεν έχει ξεφύγει και από τη γεωγραφικότητα. Εξακολουθούμε ως χώρα και αυτά τα ποσοστά ισχύουν πάνω από μία δεκαετία, να κάνουμε το 85% του τουριστικού τζίρου σε 5 από τις 13 περιφέρειες και να κάνουμε το 70% του τουριστικού τζίρου σε 100 μέρες. Αυτό είναι πάγιο και δεν έχει αλλάξει”, είπε σχετικά.
Για την πρωτοβουλία την οποία ανέλαβε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, σε συνεργασία με την ΠΟΞ και την αναγκαιότητα που οδήγησε στο να οργανωθεί αυτή η πρωτοβουλία και να παραχθεί αυτό το υλικό ώστε να τεθεί στη διάθεση των Περιφερειών, ο κ. Βασιλικός επισήμανε μεταξύ άλλωων ότι:
“Οι ανάγκες προκύπτουν από την καθημερινότητα. Δυστυχώς το κακό, γιατί οι κρίσεις που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια είναι και απανωτές, συχνές και έντονες κι επειδή τις βιώνουμε επί του πρακτέου και επικοινωνιακά, υπάρχει η διαχείριση της κρίσης την οποία αναλαμβάνει η πολιτεία στην οποία συμβάλλουμε και εμείς όπου και όποτε καλούμεθα να το κάνουμε, υπάρχει και η επικοινωνιακή και η κρίση η οποία δυστυχώς μας έχει αποδείξει η ιστορία ότι πολλές φορές μπορεί να πολλαπλασιάσεις κάτι με την κακή έννοια το λέω που γίνεται εάν δεν το επικοινωνήσεις σωστά και έχουμε παραδείγματα στο παρελθόν και δεν μπορεί αυτό να είναι κάτι το οποίο αντιμετωπίζουν οι παράγοντες στους οποίους –θα το πω πολύ απλά και λαϊκά- θα έρθει μπροστά ένα μικρόφωνο και θα πει τι έγινε, δεν μπορεί να μην υπάρχει μία υποτυπώδης εκπαίδευση στο τι λέμε και αν με το μήνυμα που εκπέμπουμε πολλαπλασιάζουμε τις αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό και στον προορισμό συνολικά ή εάν προσπαθούμε να το κάνουμε με έναν τρόπο, δεν λέμε προφανώς να κρύβουμε τα πράγματα κάτω από το χαλί, αλλά υπάρχει τρόπος και τρόπος να λες τα πράγματα και να διαχειρίζεσαι μία κρίση επικοινωνιακά. Αυτή είναι η ουσία της προσπάθειας αυτής με επαγγελματίες οι οποίοι ανέλαβαν.
Άρα είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό και χαίρομαι που εκτιμήθηκε και από τους δημάρχους. Όταν γίνεται κάτι σοβαρό σε έναν προορισμό, η πρώτη συνήθως δράση η οποία αναλαμβάνει η πολιτεία, είναι να θέσει τον κόσμο σε έκτακτης ανάγκης. Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης είναι μία γραφειοκρατική διαδικασία ή μάλλον είναι μία διαδικασία η οποία βγάζει από γραφειοκρατικά τερτίπια ένα προορισμό, δίνοντας τη δυνατότητα και να κάνει άμεσες προσλήψεις και να ξοδέψει κάποια κονδύλια προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτό που συμβαίνει. Η μετάφραση όμως αυτού είναι state of emergency”, είπε μεταξύ άλλων.