Σε προορισμούς πέραν της… πεπατημένης ποντάρουν tour operators και αεροπορικές εταιρείες για το 2025, με νησιά και περιοχές της ηπειρωτικής χώρας που μέχρι πρότινος δεν είχαν παρουσία στα προγράμματά τους, να φλερτάρουν δειλά με μία θέση στον χάρτη του παγκόσμιου τουρισμού.
Της Εύας Οικονομάκη
Εκτός από τους προορισμούς που κάνουν το ντεμπούτο τους στα προγράμματα των αεροπορικών και των πρακτόρων, περιοχές της ηπειρωτικής και της νησιωτικής χώρας που μπήκαν τα τελευταία χρόνια στο κάδρο των ταξιδιωτών κερδίζουν πόντους που μεταφράζονται σε αυξημένες συνδέσεις και περισσότερες θέσεις για το 2025.
H στρατηγική αυτή επιλογή των ισχυρών παικτών του κλάδου είναι υψηλής σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό, δεδομένου ότι οι στόχοι για περαιτέρω ανάπτυξή του, με όρους βιωσιμότητας, εδράζονται στη χωρική και χρονική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας.
Στην κατεύθυνση αυτή, μάλιστα, η ανάδειξη προορισμών που μέχρι σήμερα δεν περιλαμβάνονταν στις λίστες με τους δημοφιλείς για τους ξένους ταξιδιώτες βρίσκεται στο επίκεντρο της στόχευσης, τόσο της κυβέρνησης όσο και των φορέων του τουρισμού, κάτι που εξυπηρετείται με τις κινήσεις αεροπορικών και tour operators.
Ποιοι προορισμοί κερδίζουν έδαφος
Ενισχυμένη θα είναι η παρουσία του βρετανικού ομίλου Jet2 στην Ελλάδα τη θερινή σεζόν του 2025. Αυτή τη φορά, πέραν των… κλασικών προορισμών, όπως είναι το Ηράκλειο, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά, η Χαλκιδική και η Κως, Jet2.com και Jet2holidays εντάσσουν για πρώτη φορά στο πρόγραμμά τους τρία ελληνικά όχι ιδιαίτερα γνωστά νησιά για τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες, τη Λέρο, την Αίγινα και τον Πόρο.
Στα δύο τελευταία νησιά (Αίγινα και Πόρο που δεν έχουν αεροπορική σύνδεση) θα μπορούν να προσεγγίζουν με πλοίο οι ταξιδιώτες που θα φτάνουν αεροπορικώς στο αεροδρόμιο της Αθήνας, μέσω των πακέτων της Jet2holidays.
Σημειωτέον ότι ο βρετανικός όμιλος έχει εντάξει επίσης στο πρόγραμμά του για το 2025 το δρομολόγιο Μπρίστολ – Καλαμάτα, με τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα να ανεβαίνει όλο και περισσότερο στις προτιμήσεις των ξένων τουριστών, ενώ παράλληλα έχει προσθέσει και περισσότερες θέσεις για έναν ακόμη νησιωτικό προορισμό της χώρας που δεν ανήκει σε εκείνους της πρώτης γραμμής, τη Λέρο.
Στη Λέρο ποντάρει το 2025 και η Just Go Holidays, η οποία εντάσσει για πρώτη φορά τη χώρα μας στο πρόγραμμά της και επιλέγει, μεταξύ των προορισμών στους οποίους επεκτείνεται, και το νησί των Δωδεκανήσων.
Στην Καλαμάτα, έναν προορισμό που τα τελευταία χρόνια μπαίνει όλο και περισσότερο στα προγράμματα tour operators και αεροπορικών εταιρειών, εν πολλοίς χάρη στην Costa Navarino, επενδύει την προσεχή σεζόν και η Discover Airlines, θυγατρική της Lufthansa. Στο πλαίσιο αυτό, η αεροπορική επεκτείνει το πρόγραμμά της από τη Φρανκφούρτη εντάσσοντας την Καλαμάτα στα νέα δρομολόγια.
Από την πλευρά της, η Marabu, η οποία συνδέεται με τη γερμανική Condor, θα προσγειωθεί για πρώτη φορά το 2025 στην Ελλάδα, εξυπηρετώντας, μεταξύ άλλων, «άγνωστους» προορισμούς, όπως η Κάρπαθος και η Καβάλα.
Αντίστοιχα, την Κάρπαθο εντάσσει στο πτητικό της πρόγραμμα και η Condor. Η αεροπορική θα διευρύνει την παρουσία της στην Ελλάδα με την προσθήκη έξι συνδέσεων, μεταξύ των οποίων και το δρομολόγιο Μόναχο – Κάρπαθος.
Διευρυμένη θα είναι φέτος και η παρουσία της Brussels Airlines στην Ελλάδα. Η βελγική αεροπορική εταιρεία θα προσφέρει δρομολόγια σε εννέα ελληνικούς προορισμούς, με τη Λέσβο και τη Σάμο, που υπήρχαν και στον σχεδιασμό του 2024, να έχουν ιδιαίτερη απήχηση στους ξένους ταξιδιώτες. Εξ ου και η εταιρεία για το 2025 αυξάνει σημαντικά τη χωρητικότητα για τους δύο νησιωτικούς προορισμούς της χώρας.
Σε αντίστοιχη λογική κινείται και η χαμηλού κόστους ιρλανδική αεροπορική Ryanair, η οποία αν και συνολικά για το 2025 προσφέρει μειωμένες θέσεις για την Ελλάδα, στα νέα δρομολόγια που έχει ανακοινώσει εντάσσει εκείνο που συνδέει τις Βρυξέλλες με τη Νέα Αγχίαλο.
Μάλιστα, στο δίκτυο εσωτερικού προσθέτει τη Λήμνο στους προορισμούς προς τους οποίους θα πετάει από Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
euro2day.com