Στη ριζική ανακατασκευή του δρόμου που οδηγεί από την πόλη της Ρόδου στο αεροδρόμιο, σε όλο το μήκος του, προχωράει άμεσα η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αφού έλαβε το “πράσινο φως”, μετά την ολοκλήρωση της δημοπράτησης, από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την υπογραφή της σχετικής εργολαβικής σύμβασης, όπως ανακοίνωσε προ ημερών ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, ενώ σήμερα μιλώντας στον Real Voice 99.5 και την Ρένα Παυλάκη, ο Νίκος Λυμπερόπουλος, Προϊστάμενος των Τεχνικών Υπηρεσιών της ΠΝΑΙ, ανακοίνωσε ότι μέσα στις επόμενες ημέρες ξεκινάνε τα έργα.
- Της Νατάσας Παμπρή
Ο εν λόγω “πολύπαθος” δρόμος έχει εξαιρετικά μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο και ταυτόχρονα έχει υποστεί βαριά κακοποίηση από έργα ύδρευσης και αποχέτευσης και τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών που τον έσκαψαν πολλάκις και άφησαν σε αυτόν τα βαθιά σημάδια τους.
“Η υπογραφή της σύμβασης του έργου θα είναι μέσα στις επόμενες 20 μέρες. Είμαστε μέσα στον προγραμματισμό μας, πριν την έναρξη του χειμώνα είναι η καλύτερη περίοδος για να ξεκινήσει το έργο. Ήδη ο ανάδοχος έχει πάρει εντολή να προετοιμαστεί με τα υλικά, να κατέβει κάτω ο μελετητής να εξετάσει όλο το οδικό δίκτυο με τις λεπτομέρειες που χρειάζεται να λάβει, εμείς θέλουμε κάθε μέτρο δρόμου που κατασκευάζεται να είναι νοικοκυρεμένο”, είπε χαρακτηριστικά.
Ειδικότερα ο κ. Λυμπερόπουλος ανέφερε:
“Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 8,6 εκατομμύρια ευρώ με το ΦΠΑ αλλά αυτό το έργο δεν το καθιστά σημαντικό το ύψος του προϋπολογισμού, η περιφέρεια κάνει πάρα πολλά μεγάλα έργα σε όλο το Ν. Αιγαίο, ο προϋπολογισμός είναι σημαντικός γιατί αφορά ένα μεγάλο οδικό δίκτυο. Αυτός ο δρόμος έχει ένα χαρακτήρα ολοκληρωμένης τεχνικής ανάπλασης όλου του οδικού τμήματος και τι εννοώ: δεν είναι ένα κλασικό ασφαλτικό έργο, είναι ένα σύνθετο έργο που περιλαμβάνει την κατασκευή του κυκλικού κόμβου στη διασταύρωση της Εθνικής Οδού Τσαΐρι- Αεροδρομίου με την παραλιακή Επαρχιακή Οδό Κρεμαστής – Αεροδρομίου, εκεί που είναι τα φανάρια σήμερα, θα αντικατασταθούν ο κόμβος με τη φωτεινή σηματοδότηση, με ένα μεγάλο κυκλικό κόμβο που σχεδιάζεται στη συμβολή της λεωφόρου Ηρακλειδών με τη Δημοκρατίας, ένα μικρό round about, γιατί ειδικά όταν λειτουργούν τα σχολεία σε κάποιους κόμβους εμφανίζεται μεγάλο πρόβλημα κυκλοφοριακού φόρτου, θα εκτελεστούν εκτεταμένα έργα αποχέτευσης αποστράγγισης ομβρίων υδάτων με την κατασκευή δικτύου υδροσυλλογής, με φρεάτια που θα απορρέει το νερό από το οδόστρωμα και θα κατευθύνεται σε φυσικούς αποδέκτες, θα αναβαθμίσουν τα πεζοδρόμια και άλλες υποδομές για τους πεζούς.
Το δρόμο δεν τον αντιμετωπίζουμε ειδικά εκεί που περνάει από αστικές και περιαστικές περιοχές μόνο ως στοιχείο κίνησης οχημάτων αλλά και ως κινήσεις των πεζών ως εκ τούτου θα γίνει μία ανάπλαση και κατασκευή πεζοδρομίων με λωρίδες για τους τυφλούς και με ένα νοικοκύρεμα του πεζοδρομίου, με νέες στάσεις λεωφορείου και με οτιδήποτε άλλο εμπόδιο βρεθεί που δημιουργεί πρόβλημα στην κίνηση των πεζών να μπορέσει να μετατοπιστεί και να εξασφαλιστεί η ασφαλής διέλευση και πεζών, είναι η ασφαλτόστρωση της οδού και ανακατασκευή όλων των φρεατίων της ΔΕΥΑΡ του κεντρικού αγωγού λυμάτων με πλέον των 300 φρεατίων στον αριθμό, να μην υπάρχουν λακκούβες με λίγα λόγια.
Υπήρχε μία παλιά αντίληψη περί κοινόχρηστου χώρου ότι ο δρόμος είναι δικός μας δημόσιος και μπορούμε να περνάμε και να τον χρησιμοποιούμε όπως θέλουμε χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη καθόλου τα προβλήματα που προκαλούνται στο δρόμο, προσπαθούμε να το διορθώσουμε και προσπαθήσαμε πρόσφατα με την απόφαση της περιφερειακού συμβουλίου να αυξήσουμε τις προδιαγραφές κατασκευής κι αποκατάστασης των δικτύων κοινής ωφέλειας και κυρίως της ΔΕΥΑΡ, είμαστε σε επικοινωνία με τις αρμόδιες δημοτικές επιχειρήσεις.
Ειδικά για το συγκεκριμένο δρόμο είναι άξιον απορίας πως σχεδιάστηκε, είναι σχεδιασμένο λες κι έγινε να τα βρίσκει το αυτοκίνητο στην πορεία του (τα φρεάτια).
Παράλληλα με όλες αυτές τις τεχνικές επεμβάσεις σε ότι αφορά την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, είμαστε σε πολύ καλή επικοινωνία και έχει ήδη ενταχθεί και μελετάται παράλληλα με την κατασκευή αυτού του δρόμου να γίνει και υπογειοποίηση όλων των δικτύων του ΔΕΔΔΗΕ, χαμηλής και μέσης τάσης, ώστε κανείς δεν θα αντικρίζει κανένα καλώδιο του ΔΕΔΔΗΕ από το αεροδρόμιο μέχρι και τη Φανερωμένη”, όπως είπε.
Καταλήγοντας ο κ. Λυμπερόπουλος, αναφορικά με το στενό στην Κρεμαστή, ανέφερε ότι αυτό είναι μία μεγάλη πληγή του οδικού άξονα, είναι στην αρμοδιότητα του δήμου Ρόδου, για να μπορέσουμε να εκτελέσουμε το έργο αυτό σε επίπεδο μόνο ασφαλτικών εντός Κρεμαστής κάναμε διαβαθμιδική σύμβαση με το Δήμο Ρόδου για να πάρουμε τη συγκεκριμένη αρμοδιότητα. Η αρμοδιότητα του στενού ανήκει αποκλειστικά στο δήμο Ρόδου και θα πρέπει να το εξετάσουν οι υπηρεσίες του Δήμου.