Τα μερίδια στις πλατφόρμες streaming και ο ανταγωνισμός με την pay TV

Φουντώνει η μάχη μεταξύ παρόχων συνδρομητικής και πλατφορμών streaming. Πιέσεις να καταργηθεί το τέλος 10% στους λογαριασμούς συνδρομητικής. Τα δυνατά όπλα των ανταγωνιστών

Με στροφή στις OTT πλατφόρμες, «ισχυρές» συμφωνίες που ενσωματώνουν streaming υπηρεσίες και ενισχυμένο περιεχόμενο, οι πάροχοι συνδρομητικής τηλεόρασης προσπαθούν να αυξήσουν τα μεγέθη τους έναντι των διεθνών τεχνολογικών κολοσσών που «κερδίζουν« το ελληνικό κοινό.

Ταυτόχρονα, με «σημαία» το τέλος 10% που καλούνται να πληρώσουν οι πολίτες στους λογαριασμούς συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, οι πάροχοι μιλούν για αθέμιτο ανταγωνισμό και πιέζουν για την κατάργηση του, απειλώντας ακόμα και για αλλαγή έδρας στο εξωτερικό.

Υπενθυμίζεται ότι οι πλατφόρμες streaming έχουν την υποχρέωση 1,5% των εσόδων τους είτε να το επενδύσουν σε δημιουργία περιεχομένου, είτε να αγοράσουν ελληνικό περιεχόμενο. Οι περισσότερες προχωρούν σε αγορά ελληνικού περιεχομένου κάτι που οι πάροχοι συνδρομητικής τηλεόρασης το θεωρούν επίσης αθέμιτο ανταγωνισμό.

Τα πρόσφατα αποτελέσματα του Netflix δείχνουν μεγάλη διείσδυση στην Ελλάδα με την διοίκηση να δηλώνει ενθουσιασμένη. Από την άλλη, τη σκανδάλη για νέες μάχες … πατάει η συμφωνία της DT με το Netflix η οποία ουσιαστικά φέρνει σύντομα στην Cosmote TV τη δημοφιλή πλατφόρμα.

Η χαμηλή διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στο ελληνικό κοινό αφήνει περιθώρια στους παραδοσιακούς παρόχους να διεκδικήσουν υψηλότερο μερίδιο δίνοντας μεγάλη σημασία τόσο στο περιεχόμενο, όσο και στα συνδυαστικά πακέτα τηλεφωνίας – internet – τηλεόρασης.

H συνδρομητική

H Cosmote με ένα … σερί δύο κινήσεων εντάσσοντας το Netflix στην Cosmote TV μέσα στο 2024 ,μετά από συμφωνία της DT και με την ανάληψη του Champions League για τα επόμενα τρία χρόνια υλοποιεί την πολιτική που έχει ανακοινώσει, δίνοντας προτεραιότητά στο ποιοτικό και αναβαθμισμένο περιεχόμενο.

Παράλληλα ξεκινά να διαθέτει μετά από διευρυμένη, πολυετή συμφωνία, το περιεχόμενο του Paramount+ αλλά και το Κύπελλο Ελλάδας Betsson που θα είναι αποκλειστικά στην Cosmote TV έως το 2026.

Από την άλλη η Nova «απολαμβάνει» τους καρπούς της εμπορικής κίνησης που έκανε στην εκπνοή του 2023 ουσιαστικά δίνοντας για ένα μήνα δωρεάν την πλατφόρμα ΕΟΝ. Η κίνηση που αποδείχθηκε ιδιαίτερα έξυπνη μια και πολλοί από τους συνδρομητές μπήκαν στην διαδικασία να προχωρήσουν σε συμβόλαιο αύξησε την συνδρομητική βάση της ΕΟΝ ενώ απέκτησε και την Premier League.

Επίσης η ανανεωμένη υπηρεσία της EON προσφέρει τη μεγαλύτερη On Demand βιβλιοθήκη που έχει παρουσιάσει ποτέ με 6.000 και πλέον ταινίες και επεισόδια σειρών.

Η Vodafone έχει στην φαρέτρα της την συνεργασία με την HBO και το Disney+ (δύο πλατφόρμες streaming) ενώ δημιούργησε και ένα πολύ δυνατό «πακέτο» δίνοντας μια νέα κάρτα SIM από το Vodafone CU και με μόλις 16 ευρώ το μήνα προσφέρονται απεριόριστα GB, απεριόριστη ομιλία και SMS και το vodafone TV για 9 ολόκληρους μήνες.

Η πελατειακή βάση

Στους 678 χιλ. συνδρομητές έφτασε, στο τέλος του 2023, η Cosmote TV η οποία πρόσθεσε πάνω από 13.000 νέους συνδρομητές το τέταρτο τρίμηνο πέρυσι παρουσιάζοντας αύξηση περίπου 2% (σε σχέση με τους 665 χιλ. συνδρομητές του τρίτου τριμήνου 2023 και τους 648.000 στο δεύτερο τρίμηνο του 2023).

 

Η Nova το 2023 κατάφερε να προσθέσει 50.000 νέους χρήστες φτάνοντας πλέον τους 430.000, αυξάνοντας τα μερίδια αγοράς της. Σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραμάτισε η απόκτηση του αγγλικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου αλλά και της La Liga. Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία, μόνο η Premier League οδήγησε στην Nova 25.000 νέους συνδρομητές. Φυσικά, στο «οπλοστάσιο» της εταιρείας υπάρχουν, μεταξύ άλλων, οι πολύ σημαντικές συμφωνίες με ΠΑΟΚ και Άρη για την Super League, όπως και η αποκλειστική μετάδοση των αγώνων της Euroleague.

Πηγές της εταιρείας σημειώνουν πως η τελευταία εμπορική κίνηση της Nova την περίοδο των γιορτών που έληξε στις 11 Ιανουαρίου και αφορούσε τη διάθεση δωρεάν συνδέσεων, έφερε προσωρινά 170.000 νέους χρήστες.

Η Vodafone TV έφτασε τους 200.000 συνδρομητές στο τέλος της χρονιάς, με την εταιρεία να έχει προσθέσει περισσότερους από 40.000 συνδρομητές, παίρνοντας σημαντική ώθηση από το Disney+ όπου στο πρώτο εξάμηνο πρόσθετε κάθε μήνα 5.000 συνδρομητές.

Η εταιρεία έχει αναπτύξει μια επιθετική εμπορική πολιτική, προσφέροντας πλέον το τηλεοπτικό της προϊόν και σε combo πακέτα με το vodafone cu αλλά και συνάπτοντας συμφωνία με πολύ γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Το τέλος 10%

Την αναστολή της επιβολής τέλους 10% στις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης φαίνεται να συζητά εκ νέου το οικονομικό επιτελείο, μετά τις σκέψεις των ελληνικών παρόχων ακόμα και για μεταφορά της έδρας τους σε άλλες χώρες.

Οι εταιρείες από την πρώτη μέρα επαναφορά του τέλους χαρακτηρίζουν το μέτρο άδικο για τους συνδρομητές αλλά και για τις ελληνικές εταιρείες, καθώς οι ξένες πλατφόρμες δεν υποχρεούνται σε ανάλογο τέλος.

Μάλιστα πληροφορίες θέλουν κάποιους από τους παρόχους να κάνουν σκέψεις για αλλαγή φορολογικής έδρας δεδομένου ότι η επιβολή του εν λόγω τέλους προκαλεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, ειδικά για όσους επενδύουν και σε δικές τους παραγωγές. Την σκέψη αυτή ενισχύει το γεγονός ότι αντίστοιχες συνδρομητικές υπηρεσίες που δημιουργήθηκαν πρόσφατα έχουν ήδη την έδρα τους σε άλλες χώρες, ενώ οι διεθνείς πλατφόρμες που διεκδικούν μερίδιο από την συνδρομητική πίτα, δεν επιβαρύνονται με αντίστοιχο φόρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ετήσιο δημοσιονομικό όφελος από το συγκεκριμένο τέλος δεν ξεπερνάει τα 20 εκατ. ευρώ.

Οι πλατφόρμες streaming

Οι πλατφόρμες streaming βρίσκονται σε συνεχή ανοδική πορεία, έχοντας πλέον περίπου 1 εκατ. συνδρομητές στην Ελλάδα.

Με αύξηση μεριδίου 1% έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2024 για το Netflix στην Ελλάδα με στελέχη του να δηλώνουν ενθουσιασμένα από το μερίδιο αγοράς στην χώρα μας που διαμορφώνεται στο 38%, το μεγαλύτερο μερίδιο streaming τηλεόρασης στην Ελλάδα. «Ως συνήθως, βασίσαμε την αναφορά μας στους χρήστες του JustWatch στην Ελλάδα που επιλέγουν τις streaming υπηρεσίες, κάνοντας κλικ σε προσφορές και επισημαίνοντας τους τίτλους» επισημαίνουν στελέχη του Netflix.

Οι μεγάλοι παίκτες Netflix και Amazon Prime Video συνέχισαν να κερδίζουν την ελληνική αγορά streaming έχοντας μεταξύ τους διαφορά 3 ποσοστιαίες μονάδες. Συγκεκριμένα το Netflix διαμόρφωσε μερίδιο στο 38% και το Amazon Prime Video στο 35%. Από την άλλη πλευρά, η Mubi ακολουθεί το Apple TV Plus με διαφορά μόνο 2% στο μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα με την πρώτη να έχει 4% και το Apple TV Plus να κατέχει, μερίδιο 6%.

Το πρώτο τρίμηνο του 2024 ήταν καρποφόρο για τους παγκόσμιους streaming ηγέτες Netflix και Amazon Prime Video, καθώς και οι δύο κέρδισαν αύξηση 1% στο μερίδιο αγοράς τους. Για την Disney Plus, δεν ήταν το ίδιο καλά τα αποτελέσματα καθώς υπέστη μείωση -1% στο μερίδιό της.

 

euro2day.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

© 2020-2024 – RealVoice 99.5 All Rights Reserved.  Κατασκευή ιστοσελίδας

Χρησιμοποιούμε cookies για να σου προσφέρουμε μία προσωποποιημένη εμπειρία καθώς και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθε περισσότερα