99.5

LIVE

99.5

LIVE

Παρασκευή 26 Ιουνίου, 2026

99.5

LIVE

Στέφανος Δράκος στον RV: “Προδοσία του ροδιακού λαού” η αποποίηση ευθυνών για το Τραμπολίνο (audio + έγγραφο)

Ο πρώην αντιδήμαρχος Πολιτιστικών Μνημείων καταγγέλλει ότι ο Δήμος Ρόδου επιχειρεί να μεταθέσει τις ευθύνες στην ΕΤΑΔ για να αποφύγει την αποκατάσταση του βατήρα, προειδοποιώντας ότι έτσι ανοίγει ο δρόμος να αμφισβητηθεί ακόμη και η κυριότητα της Ροτόντας και συνολικά του ιστορικού συγκροτήματος

Στέφανος Δράκος στον RV: “Προδοσία του ροδιακού λαού” η αποποίηση ευθυνών για το Τραμπολίνο (audio + έγγραφο)

Ως «προδοσία του ροδιακού λαού» χαρακτήρισε ο πρώην αντιδήμαρχος Πολιτιστικών Μνημείων Στέφανος Δράκος, μιλώντας στην εκπομπή Πρωινό Xpress της Ρένας Παυλάκη, την προσπάθεια αποποίησης ευθυνών από τη δημοτική αρχή για την τραγική κατάσταση και την επικινδυνότητα του ιστορικού βατήρα καταδύσεων, του γνωστού  Τραμπολίνου, ενώ κάνει λόγο και για διαρροές που έχουν ανοίξει δημόσια συζήτηση περί αρμοδιότητας της ΕΤΑΔ. Με ιδιαίτερα σκληρή γλώσσα, ο κ. Δράκος κατηγόρησε τη δημοτική αρχή ότι, αντί να αναλάβει την ευθύνη που της αναλογεί για ένα μνημείο που ανήκει στον Δήμο Ρόδου, προτιμά να το εμφανίζει ως ξένη αρμοδιότητα, προκειμένου να μη χρειαστεί να πράξει τα αυτονόητα.

Ο πρώην αντιδήμαρχος υπήρξε κατηγορηματικός ως προς το ιδιοκτησιακό καθεστώς του βατήρα, τονίζοντας ότι «δεν έπρεπε καν να υπάρχει συζήτηση» για το συγκεκριμένο θέμα. Όπως ανέφερε, το Τραμπολίνο, ο ιστορικός βατήρας καταδύσεων που κατασκευάστηκε επί ιταλοκρατίας, ανήκει στον Δήμο Ρόδου, κάτι που, σύμφωνα με τον ίδιο, προκύπτει από μια σειρά νομοθετικών και διοικητικών πράξεων.

«Εμένα επίσης μου κάνει εντύπωση η συζήτηση που έχει ανοίξει για το συγκεκριμένο θέμα και για το θέμα το ιδιοκτησιακό για κάτι που πραγματικά δεν έπρεπε να συζητιέται κάτι τέτοιο. Είναι ξεκάθαρο ότι το τραμπολίνο, όπως έχουμε μάθει από μικροί, ο βατήρας καταδύσεων λοιπόν που έφτιαξαν οι Ιταλοί, ανήκει στο Δήμο της Ρόδου. Και αυτό έχει ξεκινήσει από το 1947, το 1952 με το νόμο που αναφέρατε προηγουμένως, το 1971 επίσης όπου άφησε μια ανοιχτή υποχρέωση στο Δήμο της Ρόδου για να τακτοποιήσει κάποια πράγματα κτηματολογικά και το 1988 με την ανακήρυξη του ενιαίου πλέον μνημειακού συγκροτήματος» ανέφερε σχετικά.

Ο ίδιος μίλησε αποποίηση των ευθυνών που συνεπάγεται η ιδιοκτησία του Τραμπολίνο.

«Η ιδιοκτησία φέρει ευθύνες. Αλλά όταν αυτές οι ευθύνες πρέπει να αποδοθούν κάπου, να τις αναλάβει κάποιος τέλος πάντων και να κάνει κάτι, ξαφνικά ξεκινάει όλο αυτό το πινγκ-πονγκ, με σκοπό να διώξουμε από πάνω μας ευθύνες για να μην κάνουμε κάτι» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Δράκος υπενθύμισε ότι τα προβλήματα στο Τραμπολίνο είχαν εντοπιστεί ήδη από το 2023, όταν ο ίδιος, ως αρμόδιος αντιδήμαρχος, είχε βουτήξει με δύτες στα θεμέλια του βατήρα, προκειμένου να γίνει καταγραφή της κατάστασης. Όπως είπε, είχαν ξεκινήσει οι διαδικασίες αποτύπωσης και προετοιμασίας για την αποκατάσταση του μνημείου, ενώ στα τέλη του 2023 είχαν γίνει και οι απαραίτητες ενέργειες για την κτηματολογική τακτοποίηση του ενιαίου συγκροτήματος, με την υπογραφή διαπιστωτικής πράξης από τον τότε δήμαρχο Αντώνη Καμπουράκη. Από τότε, όπως κατήγγειλε, «δεν έχει γίνει τίποτα».

Η  διαπιστωτική πράξη

Η κριτική του προς τη σημερινή δημοτική αρχή ήταν ιδιαίτερα σφοδρή. Όπως είπε, ενώ ο Δήμος εμφανίζεται συχνά ως διεκδικητικός απέναντι στο αθηνοκεντρικό κράτος και την ΕΤΑΔ, «με την πρώτη ευκαιρία κάνουμε πίσω όταν πρέπει να κάνουμε κάποια πράξη ή να κάνουμε κάποιο έργο». Ακόμη πιο σκληρά πρόσθεσε ότι η δημοτική αρχή φαίνεται πως «προτιμάει να χάσει την ιδιοκτησία του βατήρα από το να ολοκληρώσει την οποιαδήποτε αποκατάσταση, ενίσχυση ή οτιδήποτε άλλο χρειάζεται, και να το αποδώσει όπως πρέπει στον ροδιακό λαό».

Συγκεκριμένα ανέφερε  ότι «έγιναν όλες οι ενέργειες, υπογράφηκε η διαπιστωτική πράξη από τον τέως Δήμαρχο ώστε να δημιουργηθεί η μερίδα όπως έγραφε η οδηγία του ’71 του νόμου και έκτοτε μου κάνει εντύπωση ότι δεν προχώρησε τίποτα. Και ερχόμαστε σήμερα –  επειδή η ευθύνη δεν είναι πάντα το τι μας φέρει έσοδα ή το από τι έχουμε συμφέρον ψηφοθηρικό ή οτιδήποτε –  η ευθύνη είναι ευθύνη. Ο Δήμος της Ρόδου έχει ευθύνη απέναντι στον βατήρα και η δημοτική αρχή φαίνεται ότι επειδή πρέπει να κάνει κάτι, προτιμάει να χάσει την ιδιοκτησία του βατήρα από το να ολοκληρώσει την οποιαδήποτε αποκατάσταση, ενίσχυση του μνημείου  και να το αποδώσει όπως πρέπει στο ροδιακό λαό. Και αυτό πραγματικά με θλίβει ιδιαίτερα, γιατί όποτε συζητάμε ότι είμαστε διεκδικητικοί από το αθηνοκεντρικό κράτος και τα λοιπά και τα λοιπά, με την πρώτη ευκαιρία κάνουμε πίσω όταν πρέπει να κάνουμε κάποια πράξη ή να κάνουμε κάποιο έργο. Κάνουμε πίσω και απλά χαρίζουμε την ιδιοκτησία του Δήμου της Ρόδου. Δεν έπρεπε καν να υπάρχει συζήτηση ».

Ο κ. Δράκος συνέδεσε το Τραμπολίνο όχι μόνο με την περιουσία του Δήμου, αλλά και με τη συλλογική μνήμη της Ρόδου. «Τα μνημεία είναι η ιστορία μας», είπε, σημειώνοντας ότι το συγκεκριμένο σημείο είναι συνδεδεμένο με τις παιδικές αναμνήσεις γενεών Ροδιτών.

«Δεν μπορεί το 2026 απλά επειδή χρειάζεται να κάνουμε κάτι, να λέμε “δεν είναι δικό μας, πάρτε το”. Να το πω προδοσία του ροδιακού λαού; Να το πω. Να εκχωρούμε τον πολιτισμό και τα μνημεία μας σε τρίτους; Ναι».

Προειδοποίηση για Ροτόντα – Έλλη

Ο πρώην αντιδήμαρχος προειδοποίησε επίσης ότι, εφόσον ο βατήρας αποτελεί μέρος ενός ενιαίου μνημειακού συνόλου μαζί με τη Ροτόντα και το Έλλη, η αμφισβήτηση της κυριότητας του Τραμπολίνου μπορεί να ανοίξει επικίνδυνες πόρτες και για τα υπόλοιπα τμήματα του συγκροτήματος.

«Από τη στιγμή που αμφισβητούμε τον βατήρα και τον εκχωρούμε, θα έρθει ο άλλος να σου πει: γιατί να μην είναι και η Ροτόντα;», ανέφερε, θέτοντας το ερώτημα αν με αυτή τη λογική θα μπορούσαν να τεθούν θέμα ακόμη και για τα καταστήματα που λειτουργούν σήμερα εκεί.

Με ιδιαίτερα επικριτικό τόνο, ο κ. Δράκος διερωτήθηκε «τι συμβαίνει πάνω στο νησί», όταν διαδικασίες που είχαν ξεκινήσει από το 2023 και, κατά τον ίδιο, βρίσκονταν στα χέρια του Δήμου, όχι μόνο δεν προχώρησαν, αλλά σήμερα εμφανίζεται να αμφισβητείται η ίδια η ιδιοκτησία του μνημείου. «Η δημοτική αρχή οφείλει και έχει ευθύνη απέναντι στα πράγματα, απέναντι στην ιστορία της Ρόδου και απέναντι στους ανθρώπους που κατοικούν σε αυτό το νησί», είπε, προσθέτοντας ότι οφείλει να αναλάβει αυτή την ευθύνη.

Ο ίδιος κάλεσε τον δήμαρχο Αλέξανδρο Κολιάδη και τους συνεργάτες του να πάνε οι ίδιοι να διαπιστώσουν την κατάσταση του βατήρα, να αναζητήσουν τις καταγραφές, τις αποτυπώσεις, τα βίντεο και τις φωτογραφίες που, όπως είπε, είχαν γίνει το 2023, και να προχωρήσουν στην επικαιροποίηση των στοιχείων και στην αποκατάσταση του μνημείου. «Δεν κάθισα να κάνω έγγραφα “δεν μου ανήκει το Τραμπολίνο, ανήκει στον Α, στον Β, στον Γ”», είπε, αναφερόμενος στις δικές του ενέργειες όταν είχε εντοπιστεί το πρόβλημα.

Επίσης  ζήτησε από τον Δήμο να σταματήσει, όπως είπε, «όλες αυτές τις ιστορίες “δεν μας ανήκει, ανήκει σε τρίτους”» και να πάψει να ανοίγει ζητήματα με την περιουσία του ροδιακού λαού. «Θεωρώ ότι πρέπει να βγει ο Δήμαρχος σήμερα κιόλας – θα έπρεπε να έχει βγει ήδη όλες αυτές τις ημέρες – και να τελειώνει με αυτό το παραμύθι με το σε ποιον ανήκει ο Βατήρας. Ανήκει στον Δήμο της Ρόδου. Τελεία», ανέφερε, προσθέτοντας ότι ο δήμαρχος «θα έπρεπε να το έχει κόψει από την αρχή αυτή τη συζήτηση και αυτές τις διαρροές».

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Χρησιμοποιούμε cookies για να σου προσφέρουμε μία προσωποποιημένη εμπειρία καθώς και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθε περισσότερα