99.5

LIVE

99.5

LIVE

Τετάρτη 9 Ιουλίου, 2025

99.5

LIVE

Σταύρος Ζουρούδης στον RV: “Καταδικάζουμε ως σωματείο εστίασης τις παρανοϊκές τακτικές του εύκολου κέρδους” (audio)

Τι δήλωσε στον RV για το θέμα της Daily Mail ότι Βρετανοί τουρίστες πέφτουν θύματα υπερχρεώσεων σε καταστήματα εστίασης στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, αλλά και για την πορεία της τουριστικής σεζόν

“Τα συγκεκριμένα μαγαζιά πρέπει ν’ αλλάξουν νοοτροπία, γιατί δυσφημούν το νησί της Ρόδου, όχι μόνο τον κλάδο της εστίασης, αλλά και τον προορισμό, όλη τη Δωδεκάνησο και όλη την Ελλάδα”, δήλωσε στον Real Voice 99.5 ο Πρόεδρος του Σωματείου Εστίασης και Συναφών Επαγγελμάτων νήσου Ρόδου “Η Πρωτοπορία”, Σταύρος Ζουρούδης, μιλώντας στην εκπομπή “Μαζί στις 10” και τη Νατάσα Παμπρή, σχολιάζοντας το δημοσίευμα της βρετανικής MailOnline, ότι Βρετανοί τουρίστες πέφτουν θύματα υπερχρεώσεων σε καταστήματα εστίασης στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, λόγω των “τακτικών” που χρησιμοποιούν επίμονοι υπάλληλοι εστιατορίων και μπαρ, σύμφωνα με το άρθρο της Daily Mail.

“Καταδικάζουμε όλες αυτές τις τακτικές ως σωματείο, όπου έχουμε 400 μέλη, τις παρανοϊκές τακτικές του εύκολου κέρδους. Οι Βρετανοί δημοσιογράφοι απέδειξαν έμπρακτα με τα video που τους ότι όσα λένε είναι αλήθεια. Ωστόσο ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνης είναι και των ίδιων των τουριστών”, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ζουρούδης.

Η ρεπόρτερ της εφημερίδας ταξίδεψε την περασμένη εβδομάδα στον δημοφιλή τουριστικό προορισμό και επισκέφθηκε μερικά από τα πιο πολυσύχναστα καταστήματα στην καρδιά της παλιάς πόλης. “Οι ιστορικοί, λιθόστρωτοι δρόμοι και οι διάσημες πλατείες της πόλης είναι γεμάτοι από αμέτρητα εστιατόρια και μπαρ, όμως τουρίστες κατήγγειλαν «επιχειρήσεις-απατεώνες» που τους αποσπούν τα χρήματα με διάφορα κόλπα”, όπως αναφέρεται. Μιλώντας στη MailOnline έξω από αυτά τα εστιατόρια, Βρετανοί τουρίστες προειδοποίησαν ότι πονηρά «κόλπα» που χρησιμοποιούν πολλά καταστήματα τούς οδήγησαν να πληρώνουν πάνω από 40 ευρώ για ένα κοκτέιλ και πάνω από 20 ευρώ για μια μπύρα. Για να διερευνήσει το ζήτημα, η MailOnline επισκέφθηκε έξι από τα χειρότερα βαθμολογημένα εστιατόρια και μπαρ σε TripAdvisor και Google, προκειμένου να εντοπίσει τις τακτικές που χρησιμοποιούνται για να εξαπατούν τους πελάτες.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι χρησιμοποιούνται οι εξής μέθοδοι για να εκμεταλλευτούν τους τουρίστες:

  • Καταστήματα με μενού χωρίς αναγραφή τιμών ή μεγεθών ποτών.
  • Εστιατόρια και μπαρ με χαμηλές βαθμολογίες αλλάζουν συχνά όνομα για να μπερδέψουν τους τουρίστες.
  • Προσωπικό που ψευδώς ισχυρίζεται ότι το μικρότερο μέγεθος ποτού είναι 1 λίτρο (fishbowl).
  • Πελάτες αναγκάζονται να πάνε σε ΑΤΜ με την πρόφαση ότι δεν λειτουργεί το POS.
  • Σερβιτόροι χρησιμοποιούν μυστικά σήματα για να συνεννοούνται μεταξύ τους όταν σερβίρουν τουρίστες.
  • Δεν δίνονται λογαριασμοί ή αποδείξεις και όταν δίνονται, είναι σπάνια αναλυτικές και γραμμένες αποκλειστικά στα ελληνικά.
  • Επίμονο προσωπικό φέρνει ποτά στο τραπέζι, ακόμη κι αν οι πελάτες δηλώσουν ότι δεν θέλουν να πιούν τίποτα.

Ο κ. Ζουρούδης τόνισε μεταξύ άλλων μιλώντας στον RV ότι καταδικάζουμε ως σωματείο αυτές τις παρανοϊκές πρακτικές και μάλιστα ανέφερε ότι θα πρέπει για να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα να έρθει Αστυνομία από την Αθήνα. Ο Πρόεδρος του Σωματείου επισήμανε δε, ότι ο ίδιος προσωπικά με την έναρξη της τουριστικής σεζόν απηύθυνε συστάσεις προς τους συγκεκριμένους επιχειρηματίες να συνετισθούν και να μην επαναληφθούν αντίστοιχες συμπεριφορές υπερχρεώσεων των πελατών κλπ, αλλά δεν βρήκε ανταπόκριση, όπως είπε.

“Όλοι προσπαθούμε από τη στιγμή που θα ανοίξουμε μία επιχείρηση εστίασης να δημιουργήσουμε μία εξωστρέφεια θετική σε όλους τους πελάτες μας έτσι ώστε να έχουμε επαναλαμβανόμενους πελάτες. Ένα κατάστημα για να μπορέσει να επιβιώσει θα πρέπει να δημιουργήσει μία θετική εικόνα τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό”, υπογράμμισε σχετικά.

Ο κ. Ζουρούδης μίλησε και για την πορεία της τουριστικής σεζόν στα καταστήματα εστίασης της Ρόδου και όπως είπε οι τζίροι είναι ελαφρώς μειωμένοι σε σχέση με πέρυσι, αφού οι επισκέπτες δεν μπορούν να δαπανήσουν περισσότερα λεφτά από το budget που έχουν γιατί περνάνε και οι ίδιοι στη χώρα τους οικονομική ύφεση, σε όλη σχεδόν την Ευρώπη, επιλέγοντας να παραμένουν τις περισσότερες ημέρες μέσα στα ξενοδοχεία all inclusive όπου τους παρέχονται όλες οι υπηρεσίες που έχουν πληρώσει στο πακέτο τους. “Δεν κατηγορώ το all inclusive καταλαβαίνω και τους ανθρώπους αυτούς ότι έχουν να δαπανήσουν συγκεκριμένο κεφάλαιο, ενώ ως προς τα παράπονα που ακούγονται για την ποιότητα των τουριστών, είναι εντελώς λανθασμένη η λογική ότι δεν φέρνουν καλό τουρισμό”, τόνισε σχετικά.

Τέλος, αναφέρθηκε στο πολύ υψηλό λειτουργικό κόστος των καταστημάτων, υποστηρίζοντας ότι θα πρέπει να γίνει άμεσα η επιστροφή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου, ενώ το σωματείο σκέφτεται να προχωρήσει και σε μία δυναμική ειρηνική κινητοποίηση τον Οκτώβρη, για το θέμα αυτό, ζητώντας να υπάρχει μαζικότητα σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, που είναι και η δύναμη του Ροδίτη στις διεκδικήσεις, όπως είπε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Χρησιμοποιούμε cookies για να σου προσφέρουμε μία προσωποποιημένη εμπειρία καθώς και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθε περισσότερα