Συνεχείς συσκέψεις πραγματοποιούν τα τελευταία εικοσιτετράωρα μεγάλα ευρωπαϊκά τουριστικά γραφεία, ειδικά αυτά που διαθέτουν αεροπορικό στόλο, όπως η TUI και η Jet2, παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις με τις πυρκαγιές στη Ρόδο προκειμένου να αξιολογήσουν αν θα χρειαστεί να στείλουν αεροπλάνο ώστε να απομακρύνουν κάποιους από τους πελάτες τους από το νησί.
Ωστόσο, η κατάσταση στην παρούσα φάση δείχνει αμφίρροπη, με κάποιες πρώτες θετικές ενδείξεις, καθώς η Πυροσβεστική και οι Αρχές έχουν επιτρέψει την επιστροφή κάποιων πελατών ξενοδοχείων να επιστρέψουν στα συγκροτήματά τους.
Σε δήλωσή του, εκπρόσωπος της TUI είπε: «Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πυρκαγιές σε περιοχή στα νότια της Ρόδου και οι ομάδες μας στο θέρετρο ακολουθούν τις συμβουλές των τοπικών αρχών.
«Έχουν επηρεαστεί κάποια ξενοδοχεία και ως προληπτικό μέτρο μετεγκαθιστούμε τους συγκεκριμένους πελάτες και τους παρέχουμε εναλλακτικά καταλύματα. Οι πτήσεις συνεχίζουν να διεξάγονται κανονικά και θα είμαστε σε επαφή με τους πελάτες σε περίπτωση που επηρεαστούν οι διακοπές τους. Η κύρια προτεραιότητά μας είναι πάντα η ασφάλεια των πελατών μας και θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά την κατάσταση».
Οι δημόσιες δηλώσεις των tour operators ήρθαν μετά τα έντονα παράπονα που διατυπώθηκαν σε βρετανικά μέσα ενημέρωσης ότι δεν έλαβαν τη βοήθεια που χρειάζονταν από τα ταξιδιωτικά πρακτορεία μέσω των οποίων είχαν κλείσει τις διακοπές τους.
Εκπρόσωπος της Jet2 έγραψε στο Twitter, απαντώντας στους δυσαρεστημένους πελάτες, ότι η εταιρεία έχει «επίγνωση της ταχέως εξελισσόμενης κατάστασης στη Ρόδο» και πρόσθεσε ότι «οι ομάδες τους στο θέρετρο εργάζονται για να συμμορφωθούν με τις οδηγίες των τοπικών αρχών».
Πρόσθεσε ότι «η υγεία, η ασφάλεια και η ευημερία των πελατών μας θα είναι πάντα η νούμερο 1 προτεραιότητά μας και ζητάμε από όλους τους πελάτες στις πληγείσες περιοχές να ακολουθούν τις συμβουλές των τοπικών αρχών ή των ξενοδόχων τους οι οποίοι θα ενεργούν υπό τις συμβουλές των αρχών».