99.5

LIVE

99.5

LIVE

Τετάρτη 9 Ιουλίου, 2025

99.5

LIVE

Πάρης Διακοφιλιππής στον RV για Ψηφιακό πελατολόγιο: “Είναι αδύνατο και άδικο για τις μικρές επιχειρήσεις – Ξεσηκώνονται οι επαγγελματίες της Ρόδου” (audio)

"Μόνο σε γραφεία σχεδιάζονται τέτοια συστήματα, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η καθημερινή λειτουργία ενός συνεργείου"

Σε τροχιά κινητοποιήσεων οι ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών που αντιδρούν στην υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου που επιβάλλεται από την ΑΑΔΕ.

Μαζική διαμαρτυρία έξω από τη ΔΟΥ Ρόδου για το ψηφιακό πελατολόγιο – «Δεν αντέχουν άλλο οι μικρές επιχειρήσεις» λένε οι επαγγελματίες

Με παλμό και αποφασιστικότητα, δεκάδες επαγγελματίες του κλάδου αυτοκινήτου της Ρόδου – επισκευαστές, βαφείς, ιδιοκτήτες πλυντηρίων, πρατηρίων καυσίμων, επιχειρήσεων πάρκινγκ και ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων – συγκεντρώθηκαν χθες το πρωί μπροστά από τη ΔΟΥ Ρόδου. Αιτία της κινητοποίησης, η υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου, ένα μέτρο που – όπως υποστηρίζουν – δεν λαμβάνει υπόψη την καθημερινότητα και τις δυνατότητες των μικρών επιχειρήσεων.

Ο κλάδος αναφέρει πως δεν προβλέφθηκε καμία μεταβατική περίοδος ή επίσημη καθοδήγηση από τις αρμόδιες αρχές, ενώ το πλαίσιο σχετικά με το ποιες εργασίες πρέπει να καταγράφονται παραμένει «θολό και δυνητικά επικίνδυνο»

Η κινητοποίηση διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Επισκευαστών Αμαξωμάτων και Βαφέων Αυτοκινήτων Ρόδου, με τον πρόεδρό του, Πάρη Διακοφιλιππή, να δηλώνει στον RealVoice και στους δημοσιογράφους Γιάννη Μηνατσή και Δέσποινα Κουλούμπρη ότι τα συνεργεία της Ρόδου, «τα νόμιμα», όπως υπογράμμισε, παρέμειναν κλειστά στο πλαίσιο της απεργίας που είχε προαναγγελθεί.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι επιχειρήσεις αυτές είναι μικρές, συνήθως με έναν ή δύο εργαζομένους, και δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του ψηφιακού συστήματος, το οποίο χαρακτηρίζουν ως «εκτός πραγματικότητας».

Περί τα 150 άτομα, μαζί με μέλη των οικογενειών τους, βρέθηκαν στην κινητοποίηση. Αντιπροσωπεία τους συναντήθηκε με τον έφορο και του παρέδωσε σχετικό ψήφισμα, ζητώντας την προώθησή του στα αρμόδια κέντρα λήψης αποφάσεων.

Στη συνέχεια, κατευθύνθηκαν στο κτίριο της Περιφέρειας, όπου έγιναν δεκτοί από τον αναπληρωτή περιφερειάρχη Απόστολο Ασπράκη, τον αντιπεριφερειάρχη Χρήστο Ευστρατίου και τον εντεταλμένο σύμβουλο Νίκο Νικολή, στους οποίους μετέφεραν τα αιτήματά τους και την αγωνία για το μέλλον των επιχειρήσεών τους.

24ωρες απεργίες από συνεργεία, πλυντήρια, πάρκινγκ και ενοικιάσεις οχημάτων, ως απάντηση στο νέο μέτρο της ΑΑΔΕ και στην άρνηση της κυβέρνησης να δώσει μια εύλογη παράταση, προκειμένου να διορθωθούν οι αδικίες

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Διακοφιλιππής:
«Πρέπει να αποσυρθεί το μέτρο. Είναι εξοντωτικό για μικρές επιχειρήσεις, ειδικά σε ένα νησί όπως η Ρόδος, όπου οι περισσότερες λειτουργούν με έναν ή δύο ανθρώπους. Δεν γίνεται να περάσουμε μισή ώρα στον υπολογιστή για κάθε όχημα. Αυτό δεν είναι ρεαλιστικό. Αν συνεχίσουν έτσι, θα συνεχίσουμε κι εμείς τις κινητοποιήσεις».

 Η εφαρμογή σχεδιάστηκε από άνθρωπο που δεν γνωρίζει πώς λειτουργεί ένα συνεργείο. Όταν έρχεται ένα όχημα, απαιτείται σοβαρός χρόνος για να το δηλώσεις στην πλατφόρμα. Αν γίνει κάποιο λάθος κατά την εγγραφή, δεν υπάρχει τρόπος να το διορθώσεις από τη στιγμή που το όχημα ανεβαίνει στο σύστημα της ΑΑΔΕ.

Πολλά συνεργεία λειτουργούν από ένα μόνο άτομο. Είναι αδιανόητο να πρέπει να οργανώνονται σε τέτοιο βαθμό, καταχωρίζοντας κάθε όχημα με ακρίβεια, την ώρα που δουλεύουν πρακτικά μόνοι.

Επιπλέον, ο πρόεδρος του Συλλόγου άσκησε κριτική στον τρόπο που αποφασίζονται τέτοια μέτρα, επισημαίνοντας πως «μόνο σε γραφεία σχεδιάζονται τέτοια συστήματα, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η καθημερινή λειτουργία ενός συνεργείου».

Η πρόθεση των επαγγελματιών είναι να εντείνουν τις ενέργειές τους και να επιδιώξουν συναντήσεις με τους βουλευτές του νομού, καθώς και με το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, ζητώντας ευρύτερη στήριξη απέναντι σε ένα μέτρο που – όπως υποστηρίζουν – απειλεί άμεσα την επιβίωσή τους.

«Μας οδηγούν σε ψηφιακή ασφυξία»

«Βιώνουμε μια πραγματική ψηφιακή ασφυξία», δηλώνει στον RealVoice ο πρόεδρος του Συλλόγου Επισκευαστών Αμαξωμάτων και Βαφέων Αυτοκινήτων Ρόδου, Πάρης Διακοφιλιππής, αναφερόμενος στο νέο μέτρο για το ψηφιακό πελατολόγιο.

«Η πλειονότητα των μικρών και οικογενειακών συνεργείων δεν έχει ούτε τις υποδομές, ούτε το προσωπικό, ούτε την τεχνική κατάρτιση για να υποστηρίξει άμεσα αυτό το σύστημα. Πώς περιμένουν από έναν επαγγελματία που δουλεύει μόνος του, να αφιερώνει μισή ώρα στον υπολογιστή για κάθε όχημα;», αναρωτιέται με έντονο προβληματισμό.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το μέτρο επιβλήθηκε «χωρίς καμία μεταβατική περίοδο, χωρίς εκπαίδευση και χωρίς καν σαφείς οδηγίες», κάτι που –όπως λέει– έχει προκαλέσει σύγχυση και φόβο στους επαγγελματίες του κλάδου.
«Το πλαίσιο είναι θολό. Δεν ξέρουμε ακριβώς ποιες εργασίες πρέπει να καταγράφουμε και ποιες όχι. Δημιουργείται νομική ανασφάλεια, που εύκολα μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα και παρερμηνείες», τονίζει.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου επισημαίνει ακόμη ότι η νέα υποχρέωση προστίθεται σε ένα ήδη βαρύ ψηφιακό φορτίο:
«Έχουμε τα myDATA, το ψηφιακό δελτίο αποστολής, τώρα και το πελατολόγιο… Οι μικρές επιχειρήσεις χωρίς οργανωμένα λογιστήρια και τεχνική υποστήριξη δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν. Μιλάμε για αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος των μικρών, των αυτοαπασχολούμενων».

Αναφορικά με τη στάση της ΑΑΔΕ, που επικαλείται στοιχεία για υψηλή φοροδιαφυγή στον κλάδο (67% στα συνεργεία, 60% στα πλυντήρια, 41% στα πάρκινγκ), ο κ. Διακοφιλιππής απαντά:

«Το να χρησιμοποιείς αυτά τα νούμερα για να νομιμοποιήσεις ένα μέτρο που στην πράξη εξοντώνει τους μικρούς επαγγελματίες, δεν είναι λύση. Το νέο σύστημα, αντί να φέρει διαφάνεια, θα οδηγήσει στο κλείσιμο χιλιάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της αγοράς».

Και καταλήγει με ξεκάθαρο μήνυμα:
«Είμαστε εδώ, είμαστε ενωμένοι και δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια. Αν συνεχίσουν έτσι, θα συνεχίσουμε κι εμείς τις κινητοποιήσεις μας».

Ακούστε τις δηλώσεις του κ. Πάρη Διακοφιλιππή στον Real Voice, στους Γιάννη Μηνατσή και Δέσποινα Κουλούμπρη:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Χρησιμοποιούμε cookies για να σου προσφέρουμε μία προσωποποιημένη εμπειρία καθώς και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθε περισσότερα