Οι αγορές που «υπόσχονται» περισσότερους τουρίστες για την Ελλάδα

Μια θέση στη λίστα με τους προορισμούς στους οποίους προτίθενται να ταξιδέψουν Αμερικανοί, Αυστραλοί, Κινέζοι, Ιάπωνες, Βραζιλιάνοι, Καναδοί και Νοτιοκορεάτες καταλαμβάνει η χώρα μας. Οι παράγοντες που καθορίζουν τις επιλογές.

Τη θέση στη λίστα με τους δημοφιλείς προορισμούς των ταξιδιωτών από μακρινές αγορές διατηρεί η Ελλάδα, η οποία πλέον αναδεικνύεται σε πόλο έλξης και για τους τουρίστες της Νότιας Κορέας.

Σύμφωνα με το Ταξιδιωτικό Βαρόμετρο Μακρινών Αγορών που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών (European Travel Commission – ETC) και εστιάζει στην πρόθεση των τουριστών για αποδράσεις στην Ευρώπη το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου, η Ελλάδα βρίσκεται στο top 10 των χωρών που προτίθενται να ταξιδέψουν το επόμενο διάστημα Αυστραλοί, Βραζιλιάνοι, Καναδοί, Κινέζοι, Ιάπωνες, Νοτιοκορεάτες και Αμερικανοί.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, η χώρα μας βρίσκεται στην 5η θέση μεταξύ των προορισμών τους οποίους προτιμούν να επισκεφθούν οι Αυστραλοί που συμμετείχαν στη σχετική έρευνα της ETC, καταλαμβάνοντας μερίδιο 16%. Στις πρώτες θέσεις βρίσκονται Γαλλία (35%), Ιταλία (28%), Αυστραλία και Γερμανία που ισοβαθμούν (25%) και το Ηνωμένο Βασίλειο με την Ισπανία (21%) που επίσης ισοβαθμούν στην 4η θέση.

Με μερίδιο 9% η Ελλάδα καταλαμβάνει μία θέση μεταξύ των δημοφιλών προορισμών των Βραζιλιάνων και τερματίζει στην 7η θέση. Υψηλότερα τοποθετούνται με μεγάλη διαφορά Γαλλία (42%), Πορτογαλία (41%) και Ιταλία (35%) και ακολουθούν Ισπανία (24%), Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο (15%) και, τέλος, Ελβετία (13%).

Στην 6η θέση βρίσκεται η Ελλάδα σε ό,τι αφορά τους προορισμούς στους οποίους προτίθενται να ταξιδέψουν οι Καναδοί μέχρι τον Απρίλιο. Η χώρα μας κατέχει μερίδιο 14%, ενώ προηγούνται Γαλλία (37%), Ιταλία (26%), Ηνωμένο Βασίλειο (22%), Γερμανία (19%) και Ισπανία (17%).

Μία θέση και στους κορυφαίους προορισμούς των Κινέζων καταλαμβάνει η Ελλάδα, η οποία, με μερίδιο 12%, ισοβαθμεί στη 10η θέση με την Ισπανία. Τα πρωτεία κατέχει και πάλι η Γαλλία με υψηλό μερίδιο στο 65%. Επονται Ιταλία (33%), Γερμανία (31%), Ελβετία (25%), Δανία (19%), Ηνωμένο Βασίλειο που ισοβαθμεί με Ολλανδία και Αυστρία (18%), Σουηδία (17%), Φινλανδία (16%) και Βέλγιο (13%) στην 9η θέση.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα σε ό,τι αφορά τις προτιμήσεις των Ιαπώνων. Η Ελλάδα μαζί με την Ολλανδία και τη Σουηδία τερμάτισε στην τελευταία θέση, στην 9η, με μερίδιο 6%. Η Γαλλία για μία ακόμη φορά συγκεντρώνει τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών (33%) και ακολουθούν Γερμανία (28%), Ηνωμένο Βασίλειο (23%), Ιταλία (21%), Αυστρία (16%), Ισπανία (12%), Βέλγιο (11%) και Φινλανδία με Ελβετία (8%) στην 8η θέση.

Την 5η θέση, με μερίδιο 12% καταλαμβάνει η Ελλάδα σε ό,τι αφορά την πρόθεση των Αμερικανών για αποδράσεις στην Ευρώπη. Στην ίδια θέση βρίσκεται και η Αυστρία, ενώ υψηλότερα κατατάσσονται Γαλλία (35%), Ιταλία (34%), Ηνωμένο Βασίλειο (27%), και στην 4η θέση Γερμανία και Ισπανία (18%).

Με μερίδιο επίσης 12% η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων προορισμών των Νοτιοκορεατών, καταλαμβάνοντας την 7η θέση. Στην πρώτη θέση και πάλι η Γαλλία (35%) και ακολουθούν Γερμανία (29%), Ελβετία (23%), Ιταλία (22%) και Ηνωμένο Βασίλειο-Ισπανία (21%).

Οι παράγοντες που καθορίζουν τις επιλογές

Σε γενικές γραμμές, το 2024 η πρόθεση για ταξίδια στο εξωτερικό είναι θετική σε όλες τις αγορές που μελετήθηκαν, με ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά μεταξύ Βραζιλιάνων, Αυστραλών, Καναδών και Νοτιοκορεατών. Μεγαλύτερη είναι η διάθεση των Ιαπώνων για ταξίδια σε ποσοστό 5%, ενώ αντίθετα, η Κίνα ξεχωρίζει ως η μόνη αγορά που σημειώνει σημαντική μείωση κατά 14%.

Και μπορεί οι παράγοντες που αποτελούν τροχοπέδη για ταξίδια στην Ευρώπη να ποικίλουν ανά χώρα, ωστόσο, το 36% των ερωτηθέντων αναφέρει ως βασικό «πρόβλημα» το υψηλό κόστος των ταξιδιών. Ο περιορισμένος χρόνος διακοπών αλλά και οι γεωπολιτικές αρρυθμίες στη Μέση Ανατολή και στην Ουκρανία επίσης περιλαμβάνονται στους παράγοντες που ενδέχεται να αποτρέψουν τους ταξιδιώτες να επισκεφθούν τη Γηραιά ήπειρο.

Ως προς τα κριτήρια βάσει των οποίων γίνεται η επιλογή του προορισμού από τους ταξιδιώτες των μακρινών αγορών, αυτά αφορούν την ασφάλεια σε πρώτο επίπεδο, τις υποδομές, τις προσιτές από οικονομική άποψη υπηρεσίες και την αυθεντικότητα. Τέλος, σε ό,τι αφορά τη μέση δαπάνη των ταξιδιωτών, αυτή ποικίλει ανάλογα τη χώρα από την οποία προέρχονται οι τουρίστες. Σε όλες τις αγορές, το 38% των ερωτηθέντων είναι πρόθυμο να δαπανήσει περισσότερα από 200 ευρώ την ημέρα, ποσό πιο δημοφιλές μεταξύ των Κινέζων (78%) και των Βραζιλιάνων (50%).

Μεταξύ 100-200 ευρώ επιλέγει να δαπανήσει το 31% των ταξιδιωτών μεγάλων αποστάσεων. Αυτό το εύρος προϋπολογισμού είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Αυστραλία (40%) και τη Νότια Κορέα (42%), ενώ μόνο το 21% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερα από 100 ευρώ, με το ποσό αυτό να αφορά κατά βάση το 36% των Καναδών ταξιδιωτών.

euro2day.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

© 2020-2024 – RealVoice 99.5 All Rights Reserved.  Κατασκευή ιστοσελίδας

Χρησιμοποιούμε cookies για να σου προσφέρουμε μία προσωποποιημένη εμπειρία καθώς και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθε περισσότερα