Σάββατο 7 Δεκεμβρίου, 2024

99.5

LIVE

Νίκος Λυμπερόπουλος στον RV: Δέκα κυκλικοί κόμβοι, νησίδα και διόρθωση όλων των blind spots για το επαρχιακό οδικό δίκτυο της Κω (audio)

Για το επαρχιακό οδικό δίκτυο της Κω έχουμε προχωρήσει στην ανάθεση μίας μελέτης από τις μεγαλύτερες τις οποίες έχουμε αναθέσει διαχρονικά. Ο προϋπολογισμός της συγκεκριμένης μελέτης ανέρχεται σε ένα ποσό ύψους 1.750.000 € Και αφορά την βελτίωση της επαρχιακής οδού Κως- Αεροδρόμιο.

Στη μελέτη που προαναφέραμε έχει εξεταστεί να εμπεριέχονται ως κυκλικοί πια κόμβοι,ο αστικός κόμβος στο Πλατάνι, ο αστικός κόμβος στο εργοτάξιο, ο αστικός κόμβος στην Interbeton, ο κόμβος στον άγιο Ιωάννη, ο κόμβος στο Τιγκάκι, Ο κόμβος στη Μινιέρα ο οποίος παρεπιπτόντως είναι πολύ επικίνδυνος δεδομένο ότι δεν έχει καθόλου ορατότητα, ο κόμβος Μαρμάρι-Πυλί, ο κόμβος στο Μαστιχάρι, ο κόμβος ΧΥΤΑ, καθώς και ο κόμβος στο Κάστρο της Αντιμάχειας. Αυτοί είναι οι κόμβοι οι οποίοι συμπεριλαμβάνονται στην μελέτη η οποία θα ανατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

Καλεσμένος στην εκπομπή «Real Kos» με τον Παναγιώτη Ζουζούνη βρέθηκε ο Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κύριος Νίκος Λυμπερόπουλος συζητώντας για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που επίκειται να πραγματοποιηθούν στο επαρχιακό δίκτυο οδικό δίκτυο της Κω, καθώς και σε μία σειρά ζητημάτων που προέκυψαν από ερωτήσεις των ακροατών της εκπομπής.

ΚΟΜΒΟΣ ΠΛΑΤΑΝΙΟΥ – ΦΩΤΕΙΝΟΙ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ

Αναφορικά με τον κόμβο του συνεταιρισμού στη διασταύρωση Πλατανίου ο κύριος Λυμπερόπουλος δήλωσε τα εξής: «Αντιλαμβάνομαι απόλυτα ότι το ζήτημα που θέτουν οι συμπολίτες μας έγκειται στους χρόνους αναμονής στο εν λόγω φανάρι. Ο συγκεκριμένος κόμβος μας είχε απασχολήσει και τα προηγούμενα χρόνια και μάλιστα είχαμε πραγματοποιήσει και αλλαγή χρόνου αναμονής, Κάτι πως διαδικασία είναι ιδιαιτέρως δύσκολη διότι προαπαιτεί πέρα από μια σειρά μελετών μέτρησης κυκλοφοριακού φόρτου και μια πολύ βαριά διοικητική διαδικασία. Το πραγματοποιήσαμε λοιπόν φτάνοντας στα όρια που μας επιτρέπει ο νόμος για την συγκεκριμένη διόρθωση. Καταλαβαίνετε όμως ότι η κίνηση ειδικότερα κατά τους θερινούς μήνες είναι τόσο μεγάλη που όσο κι αν παραταθεί ο χρόνος πάλι δεν θα επαρκεί Με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ουρές και αναμονή. Λύση λοιπόν με την υπάρχουσα δομή δεν μπορεί να δοθεί περαιτέρω. Οριστική λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα μπορεί να βρεθεί μόνο μέσω μιας νέας μελέτης που θα αφορά ολιστική αναμόρφωση του συγκεκριμένου κόμβου και όχι με πρόσκαιρες παρεμβάσεις».

ΜΕΛΕΤΗ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΚΩ

Όσον αφορά την μελέτη για τις επικείμενες παρεμβάσεις που χρήζει το επαρχιακό οδικό δίκτυο της Κω ο κύριος Λυμπερόπουλος δήλωσε τα εξής: « Για το επαρχιακό οδικό δίκτυο της Κω έχουμε προχωρήσει στην ανάθεση μίας μελέτης από τις μεγαλύτερες τις οποίες έχουμε αναθέσει διαχρονικά. Ο προϋπολογισμός της συγκεκριμένης μελέτης ανέρχεται σε ένα ποσό ύψους 1.750.000 € Και αφορά την βελτίωση της επαρχιακής οδού Κως- Αεροδρόμιο. Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο δίσκο έχουν διαπιστωθεί πάρα πολύ σοβαρά προβλήματα πολλές δυσλειτουργίες και παραδοξότητες Οι οποίες έγκειται σε παρόδιες ιδιοκτησίες οι οποίες δεν έχουν τις απαραίτητες κυκλοφοριακές συνδέσεις με την επαρχιακή οδό, Εμφανίζουν χαμηλά μήκη ορατότητας, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν πολλές διασταυρώσεις με άλλες επαρχιακές οδούς που δεν τηρούν τις προδιαγραφές που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία. Αυτό είναι και το πιο σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε στο συγκεκριμένο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Εδώ όμως έχουμε να αντιμετωπίσουμε και ένα αρκετά πιο σημαντικό πρόβλημα το οποίο έγκειται στην λεγόμενη κυκλοφοριακή ασάφεια. Το πλάτος της οδού αυξομειώνεται ατάκτως Με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην μπορεί να αντιληφθεί που μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα, που μπορεί να προσπεράσει και που να επιβραδύνει. Όλα αυτά τα προβλήματα και οι παθογένειες λοιπόν επίκειται να επιλυθούν μετά την συγκεκριμένη μελέτη η οποία και θα δώσει μόνιμες λύσεις. Σίγουρα είναι ο δύσκολος δρόμος όμως είναι και ο πιο αποδοτικός δεδομένο ότι προσφέρει οριστικά θετικά αποτελέσματα».

ΟΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Αναφορικά με το όριο ταχύτητας των 50 km/h το οποίο έχει οριστεί κατά μήκος της επαρχιακής οδού Κω-Χωρίων ο κύριος Λυμπερόπουλος δηλώσω τα εξής: « Οι πραγματικές και ισχύουσες συνθήκες του συγκεκριμένου δρόμου μας επιβάλλουν την οριοθέτηση αυτού του ορίου ταχύτητας. Η χάραξη της οδού σε συνδυασμό με τις άτυπες συνδέσεις, με την συμβολές οδών, μας επιβάλλουν να έχουμε μια σταθερή ταχύτητα με ανώτατο όριο τα 50 km/h Και αυτό προκύπτει από τις οδηγίες μελετών οδικών έργων. Δεν είναι ένα αυθαίρετο όριο ούτε εναπόκειται σε πολιτική βούληση. Είναι μια τεχνική οδηγία η οποία για λόγους ασφαλείας ορίζεται από συγκεκριμένο πλαίσιο και σε περίπτωση μη τήρησης της, ενέχει και ποινικές ευθύνες. Είναι επίσης σημαντικό να εξασφαλίζουμε στους οδηγούς ένα αίσθημα ασφάλειας χωρίς συνεχής αυξομειώσεις της ταχύτητας κάτι το οποίο θα τους αποπροσανατόλιζε από τα δικά τους καθήκοντα».

ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΙ

Όσον αφορά τις παρεμβάσεις οι οποίες σχεδιάζονται να πραγματοποιηθούν ως προς την βελτίωση του επαρχιακού οδικού δικτύου Κως – αεροδρόμιο ο κύριος Λυμπερόπουλος δήλωσε τα εξής: « Η νησίδα από μόνη της δε λέει κάτι. Θα πρέπει να συνδυαστεί προφανώς με κυκλικούς κόμβους για να δίνεται η δυνατότητα αναστροφής. Νησίδα μπορεί να κατασκευαστεί μόνο στα σημεία όπου το περί τύπωμα της οδού το επιτρέπει. Στη μελέτη που προαναφέραμε έχει εξεταστεί να εμπεριέχονται ως κυκλικοί πια κόμβοι,  ο αστικός κόμβος στο Πλατάνι, ο αστικός κόμβος στο εργοτάξιο, ο αστικός κόμβος στην Interbeton, ο κόμβος στον άγιο Ιωάννη, ο κόμβος στο Τιγκάκι, Ο κόμβος στη Μινιέρα ο οποίος παρεπιπτόντως είναι πολύ επικίνδυνος δεδομένο ότι δεν έχει καθόλου ορατότητα, ο κόμβος Μαρμάρι-Πυλί, ο κόμβος στο Μαστιχάρι, ο κόμβος ΧΥΤΑ, καθώς και ο κόμβος στο Κάστρο της Αντιμάχειας. Αυτοί είναι οι κόμβοι οι οποίοι συμπεριλαμβάνονται στην μελέτη η οποία θα ανατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα. Επίσης θα πρέπει να επισημάνουμε και την προγραμματική σύμβαση της ΠΝΑΙ με το Ινστιτούτο Μεταφορών που αποτελεί το σύμβουλο του κράτους σε θέματα οδικής ασφάλειας. Την επόμενη εβδομάδα μεικτό κλιμάκιο Τόσο από το ινστιτούτο μεταφορών, όσο και από μηχανικούς της διεύθυνσης τεχνικών έργων Δωδεκανήσου θα πραγματοποιήσει αυτοψίες στο οδικό δίκτυο της Κω. Έχει γίνει ήδη προεργασία με φορείς, έχουμε εντοπίσει τα μελανά σημεία του οδικού δικτύου που χρήζουν άμεσης παρέμβασης και αναμένουμε σύντομα τα αποτελέσματα της συνεργασίας. Άλλωστε και η μείωση του ορίου ταχύτητας σε 50 km/h ήταν μία εισήγηση του Ινστιτούτου Μεταφορών».

ΟΔΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΓΙΟΥ ΦΩΚΑ ΜΕ ΚΑΡΔΑΜΑΙΝΑ

Ιδιαίτερη η αναφορά του κύριου Λυμπερόπουλου και στην δήλωση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κύριου Γιώργου Χατζημάρκου, ο οποίος έκανε λόγο για την έναρξη των αναγνωριστικών μελετών της οδικής σύνδεσης του Αγίου Φωκά με την Καρδάμαινα: « Επειδή αυτό το έργο αυτός ο δικός άξονας ακούγεται για πάρα πολλά χρόνια και συζητείται, Ήρθε η ώρα να σταματήσουμε την προφορική προσέγγιση και να περάσουμε σε μία τεχνική προσέγγιση. Ήρθε η ώρα να αναθέσουμε σε κάποια μελετητική εταιρεία Την αναγνωριστική μελέτη για τις όποιες πιθανότητες χάραξης οδικού δικτύου υπάρχουν σ’ αυτό το δύσκολο ομολογουμένως σημείο με ένα ιδιαίτερο γεωλογικό υπόβαθρο. Αντιλαμβανόμαστε ότι είναι κάτι δύσκολο, όμως εδώ είμαστε για να το υπηρετήσουμε, μη θέλοντας να αφήσουμε τίποτα αναπάντητο. Προφανώς και αντιλαμβανόμαστε το πόσο θετικά θα επιδράσει μια πιθανή πραγματοποίηση αυτού του έργου στην τοπική της Κω κοινωνία, απελευθερώνοντάς την κυκλοφορία στο δικό δίκτυο του νησιού και προσφέροντας υπεραξία σε ένα μεγάλο ανεκμετάλλευτο κομμάτι της Κω».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

© 2020-2024 – RealVoice 99.5 All Rights Reserved.  Κατασκευή ιστοσελίδας

Χρησιμοποιούμε cookies για να σου προσφέρουμε μία προσωποποιημένη εμπειρία καθώς και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθε περισσότερα