Νίκος Γερονικόλας: Φτάνει με τη στείρα ‘κοκορομαχία’, εμείς παρουσιάζουμε τις Tομές γενικής στήριξης επιχειρηματικότητας και τουρισμού

Όσο οι άλλοι συνεχίζουν τη στείρα «κοκορομαχία» και τις αλληλοκατηγορίες χωρίς ουσία για τον τόπο, εμείς, ως παράταξη «Αρχή Οργάνωσης» για το νησί μας συνεχίζουμε την παρουσίαση του προγράμματός μας «30 τομές για μια πενταετία», όπως το σχεδιάσαμε για να εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου 2024. Οι Τομές που σήμερα ανακοινώνονται αφορούν στη γενική στήριξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού. Σε επόμενη ανακοίνωση θα παρουσιαστούν οι Τομές που αφορούν εξειδικεύσεις για τη στήριξη του τουρισμού και τις επιχειρηματικότητας σε συνάρτηση με τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, την υγεία, την παιδεία και το φυσικό περιβάλλον.

Τομή 1η: Θεσπίζουμε τη λειτουργία Γραφείου Στατιστικών Μετρήσεων Τουρισμού Ρόδου, ώστε να σχεδιάσουμε πολιτικές αύξησης εσόδων από τους επισκέπτες.

Στον πιο ώριμο τουριστικό προορισμό της Ελλάδας δεν υπάρχουν επίσημα και εύκολα προσβάσιμα στοιχεία που να αφορούν τις τοπικές υποδομές φιλοξενίας, τις επιχειρήσεις, την καταναλωτική συμπεριφορά των επισκεπτών, τις επιθυμίες τους και τα παράπονά τους.

Το γραφείο Στατιστικής για τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα της Ρόδου ζητείται να συγκεντρώνει διαρκώς στοιχεία. Μεταξύ των άλλων:

– Πόσα ξενοδοχεία έχουμε; Πόσα καταλύματα; Πόσα Airbnb;

– Πόσα αυτοκίνητα ενοικιαζόμενα κυκλοφορούν στο νησί;

– Σε τι είδους δραστηριότητες επιδίδονται οι επισκέπτες μας;

– Πού περνούν τον περισσότερο χρόνο τους;

– Σε πόσους αρέσει ο αθλητισμός και σε πόσους ο πολιτισμός;

– Πόσα χρήματα δαπανούν στην αγορά και σε τι είδους καταστήματα;

– Τι ποσοστό των χρημάτων τους οδηγείται σε πολυεθνικές εμπορικές αλυσίδες;

– Ποια είναι η επίπτωση της ακριβής ξαπλώστρας στην αγορά;

– Ποια τα ζητούμενα από το νησί των επισκεπτών κρουαζιέρας;

– Πόσο ικανοποιημένοι είναι από τις υποδομές και τις δημόσιες συγκοινωνίες;

Αφού ξεκαθαρίσουμε όλα αυτά, τότε ο σχεδιασμός είναι μόνο ένας: Με ποιο τρόπο θα αυξήσουμε τα έσοδα από τον τουρισμό κι όχι το πως θα αυξήσουμε τις αφίξεις.

 

Τομή 2: Για πρώτη φορά κατοχυρώνουμε την πνευματική ιδιοκτησία του ονόματος «Κολοσσός» ως ιστορικό προσδιοριστικό. Με τον τρόπο αυτό η Ρόδος θα ελέγχει από ποιους, ποιες και υπό ποιες προϋποθέσεις εντοπιότητας θα χρησιμοποιείται το όνομα. Μαζί με την κατοχύρωση, εκκινούμε τις διαδικασίες για τη δημιουργία θεματικού Μουσείου για το Κολοσσό της Ρόδου, κατά τα πρότυπα του μουσείου της Ακρόπολης, σε μικρότερη κλίμακα.

– Είμαστε ο τόπος όπου φιλοξενήθηκε ένα από τα επτά θαύματα της αρχαιότητας και ακόμα πιο σημαντικό είναι πως δεν υπάρχει άνθρωπος σε ολόκληρο τον πλανήτη που να αμφισβητεί την πατρίδα του Κολοσσού της Ρόδου. Κι όμως, η μόνη αναφορά στη λαμπρή μας ιστορία, είναι μόνο μέσα από καρτ ποστάλ και μέσα από τη σπουδαία ομάδα μας στο μπάσκετ.

– Σήμερα, στις διαδικτυακές αναζητήσεις για το όνομα «Κολοσσός» με λογότυπο τη διαδεδομένη εικόνα του Κολοσσού της Ρόδου, η παραπομπή γίνεται σε κατάστημα πώλησης ειδών υγιεινής και πλακιδίων στην Αθήνα.

– Η τομή αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο του σχεδιασμού μας «Πολιτισμός – Τουρισμός», ωστόσο προτάσσεται στους γενικούς άξονες στήριξης της επιχειρηματικότητας & τουρισμού λόγω του σπουδαίου συμβολισμού του.

 

Τομή 3η: Οριζόντια αναμόρφωση των δημοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού των εποχικών επιχειρήσεων και των νοικοκυριών.

– Αναλογική εφαρμογή για τις μικρές – εποχικές επιχειρήσεις φιλοξενίας στην καταβολή δημοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού σύμφωνα με συντελεστή (κατά τα πρότυπα του Νόμου που ισχύει για τα μεγάλα ξενοδοχεία), κι όχι με γνώμονα τα τετραγωνικά τους μέτρα.

– Δέσμευση για πλήρη συμμόρφωση του Δήμου Ρόδου με την Ευρωπαϊκή Οδηγία (2018/851, παρ. 4, άρθρο 1) για την εφαρμογή συστήματος «Πληρώνω όσο πετάω», σύμφωνα με το οποίο τα τέλη καθαριότητας υπολογίζονται με γνώμονα το βάρος των απορριμμάτων κάθε επιχείρησης και κάθε νοικοκυριού, κι όχι με τα τετραγωνικά τους μέτρα.

– Ήρθε η στιγμή για το Δήμο Ρόδου να προχωρήσει σε διάλογο επανασχεδιασμού των γραμμών φωτισμού δημόσιων χώρων, με διαφοροποίηση «τουριστική περίοδος / εκτός τουριστικής περιόδου» σε αριθμό χρησιμοποιούμενων λαμπτήρων & led, ώστε να επιτευχθεί γενική μείωση των δημοτικών τελών φωτισμού και εξοικονόμηση ενέργειας.

 

Τομή 4η: Θεσμοθέτηση 10 εργαστηρίων κοινωνικής δημιουργίας, προσαρμοσμένα στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νησιού μας, με αναλογία ένα εργαστήριο για κάθε ενότητα: Για την Κάμειρο, τον Αττάβυρο, τη Νότια Ρόδο, τη Λίνδο, τον Αρχάγγελο, τα Αφάντου, την Καλλιθέα, τη Ρόδο, την Ιαλυσό, τις Πεταλούδες.

Αντίστοιχα εργαστήρια κοινωνικής δημιουργίας λειτουργούν σε αρκετές τουριστικές περιοχές της Ευρώπης κι εκεί οι κοινωνίες εκπαιδεύονται για τον τρόπο εναλλακτικής εργασίας με τους τουρίστες σε τομείς πολιτισμού, γεωργίας, αθλητισμού και τόσα άλλα.

Έσοδα από τον τουρισμό για τα χωριά δεν μπορούν να προέρχονται μόνο από τα εστιατόρια και τα καφέ. Τα εργαστήρια κοινωνικής δημιουργίας ανοίγουν νέους ορίζοντες και μάλιστα προσαρμοσμένους στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

© 2020-2024 – RealVoice 99.5 All Rights Reserved.  Κατασκευή ιστοσελίδας

Χρησιμοποιούμε cookies για να σου προσφέρουμε μία προσωποποιημένη εμπειρία καθώς και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθε περισσότερα