Η ανακοίνωση δια στόματος του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στο συνέδριο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ για τον τουρισμό, ότι το νέο λιμάνι της Σαντορίνης εντάσσεται στον εθνικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών ως έργο εθνικής εμβέλειας, είναι μια εξαιρετικά καλή είδηση που έρχεται να απαντήσει στο μεγάλο και διαχρονικό πρόβλημα της υποχρηματοδότησης του Νοτίου Αιγαίου, της πλέον υποχρηματοδοτημένης Περιφέρειας της χώρας.
Παρότι προσφέρει τα μέγιστα στο εθνικό ΑΕΠ ως πρωταθλήτρια Περιφέρεια στον τουρισμό, εν τούτοις δεν χαίρει δίκαιης μεταχείρισης όσον αφορά την κατανομή των πόρων. Το αντίθετο συμβαίνει. Με τη «ρετσινιά» της πλούσιας Περιφέρειας, αντιμετωπίζεται πάντα ως η χρυσή αγελάδα που αρμέγοντάς την, καλύπτονται οι ανάγκες της υπόλοιπης Ελλάδας. Κατάφορη αδικία, τρανό παράδειγμα της οποίας είναι η απουσία του Νοτίου Αιγαίου στα τομεακά προγράμματα των Υπουργείων, όταν μέσα από αυτά χρηματοδοτούνται έργα θηριωδών προϋπολογισμών, δισεκατομμυρίων ευρώ στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Η ανακοίνωση αυτή – για πρώτη φορά δημόσια – του Πρωθυπουργού επιτέλους δείχνει ότι αλλάζει αυτή η προσέγγιση και τα νησιά παίρνουν τη θέση και την προσοχή που δικαιούνται στον εθνικό σχεδιασμό, ως κινητήριος μοχλός της εθνικής οικονομίας στο σύνολό της. Μέχρι τώρα, η Αυτοδιοίκηση και κυρίως του β βαθμού είναι αυτή που σηκώνει στις πλάτες της το βάρος των υποδομών.
Ας είναι το λιμάνι της Σαντορίνης μόνο η αρχή. Είτε σε επίπεδο χρηματοδότησης είτε σε επίπεδο υλοποίησης. Αρκεί να τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα, διότι μέχρι σήμερα, η εμπειρία δεν είναι καλύτερη ως προς την αποτελεσματικότητα των Υπουργείων, με βαρύγδουπες εξαγγελίες χωρίς αντίκρισμα. Και με αποτέλεσμα να έρχεται η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για να μαζέψει τα αμάζευτα, σε έργα κουφάρια και εργοτάξια φαντάσματα.
Να τελειώνει πια ο μύθος της «χρυσής αγελάδας»
30
Προηγούμενο Άρθρο