«Θα αλλάξουν πολλά, όσα δεν άλλαξαν επί δεκαετίες» σε σχέση με τον σιδηρόδρομο, ξεκαθάρισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εισήγησή του στο πλαίσιο του υπουργικού συμβουλίου, στο οποίο ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης θα παρουσιάσει το σχέδιο για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ.
«Η σημερινή μας συνεδρίαση επικεντρώνεται σε μία από τις πιο κρίσιμες κυβερνητικές προτεραιότητες. Δεν είναι μια διαδικασία που ξεκινά τώρα, αλλά επιταχύνεται. Μέσα στη μέρα υπογράφονται οι συμβάσεις για την αποκατάσταση των υποδομών που κατέστρεψε ο Daniel στη Θεσσαλία. Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι σφιχτό, είναι 15 μήνες. Στο τέλος της υλοποίησης του όλος ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας δεν θα έχει απλά τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, αλλά και αυτόματη πέδηση, το ECTS το οποίο φρενάρει τον συρμό όταν παραβιάζονται οι κανόνες κίνησης. Μέχρι τον Σεπτέμβριο θα μπει σε κάθε αμαξοστοιχία», είπε αρχικά ο πρωθυπουργός και συνέχισε:
«Προωθείται μια σημαντική πρωτοβουλία για τον ακριβή γεωεντοπισμό των τρένων. Αυτό θα αποκλείει τη σύγκρουση των τρένων. Τα GPS δίνουν στίγμα με απόκλιση 15 μέτρα, αυτό θα παρακολουθεί τους συρμούς σε απόσταση εκατοστών και θα δείχνει το πρόβλημα στις δύο γραμμές. Αυτή η νέα πλατφόρμα θα είναι ανοιχτή στους πολίτες. Σκοπός μας να αποκαταστήσουμε το αίσθημα εμπιστοσύνης των πολιτών. Θα υπάρξει μια πιο αποτελεσματική διοίκηση που θα μπορεί να αξιοποιήσει και στελέχη και από τη ξένη αγορά. Σκοπός μας είναι να είναι μια νέα ΔΕΗ. Ενισχύεται και η βιντεοεπιτήρηση, όλες οι επικοινωνίες θα καταγράφονται σε ψηφιακή βάση δεδομένων. Θα γίνονται εκπαίδευση με προσωμειωτές. Εισήγηση του υπουργείου είναι να επαναφέρουμε τον προϊστάμενο αμαξοστοιχίας και ταυτόχρονα δημιουργείται μια μονάδα επιθεωρητών.
Αυτή θα επιβάλλει κυρώσεις αν παραβιάζεται το πρωτόκολλο. Θα έχουμε αυστηρές διαδικασίες ώστε να αποφεύγονται τα λάθη. Ο αρμόδιος υπουργός θα παρουσιάσει αργότερα τις ρυθμίσεις. Επιταχύνεται η αξιοποίηση του ελληνικού σιδηροδρόμου. Πρόκειται για ένα εγχείρημα που απαιτεί συνέχεια και χρόνο. Θα αλλάξουν πολλά, όσα δεν άλλαξαν επί δεκαετίες. Η Hellenic Train θα κληθεί να επενδύσει. Ως Πολιτεία πρέπει να δώσουμε απάντηση στο πένθος των Τεμπών. Πρέπει να αφήσουμε πίσω όλες τις παθογένειες. Θα το καταφέρουμε, όπως καταφέραμε να κάνουμε πράξη πολλά που κάποιοι επέμεναν ότι δεν γίνονται».
ieidiseis.gr