Μιχάλης Ροδίτης στον RV: Μαζικές ακυρώσεις αφίξεων επαγγελματικών σκαφών αναψυχής στα νησιά της Δωδεκανήσου (audio)

Καταστροφικές οι συνέπειες στα μικρά κυρίως νησιά από την εφαρμογή των άρθρων 8 & 9 του Νόμου 4926/2022 που εκτοξεύει το κόστος παραμονής των σκαφών έως και 1900%!!!

Καταστροφικές είναι  τελικά οι συνέπειες της εφαρμογής των άρθρων 8 & 9 του Νόμου 4926/2022 αφού η αύξηση του κόστους παραμονής ενός Επαγγελματικού σκάφους αναψυχής στην Ελλάδα έχει φτάσει το 1900%, όπως δήλωσε στον Real Voice και την Ρένα Παυλάκη, ο ναυτιλιακός πράκτορας, Μιχάλης Ροδίτης, μέλος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου.

Όπως τόνισε, οι ακυρώσεις των προγραμματισμένων αφίξεων σε νησιά της Δωδεκανήσου όπως το Καστελλόριζο, η Σύμη, η Κάλυμνος  και  η Πάτμος,  με αυτή την κατηγορία των σκαφών (Commercial ή primitive build) δυστυχώς είναι πλέον γεγονός,  καθώς οι αυξήσεις που επιβάλλει η εφαρμογή του Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής  σε σύγκριση με την μέχρι σήμερα φορολόγηση, ξεπερνούν κάθε λογική!

“Για παράδειγμα, μία βδομάδα κυκλικού ταξιδιού για ένα 30 μέτρων σκάφος  θα πρέπει να καταβάλει 4630 € ( 1930% αύξηση ), για 2 εβδομάδες ταξίδι 8620 € ( 3590% αύξηση ) και για τις τρείς  εβδομάδες το εξωπραγματικό ποσό των 12680 € (5283% αύξηση)! Ποιο από τα επαγγελματικά σκάφη που μέχρι πέρυσι επισκεπτόταν  συχνά  Λέρο, Κάλυμνο , Λειψούς και Πάτμο θα μπορέσει στο εξής να το κάνει; ” διερωτήθη ο κ. Ροδίτης.

Όχι μόνο την επέκταση της τουριστικής περιόδου θα αποτύχει να φέρει το Υπουργείο Τουρισμού, αλλά πολύ περισσότερο, θα προκαλέσει και την καταστροφή της ήδη υπάρχουσας αγοράς, που μόνο θετικά αποτελέσματα φέρνει στις μικρές οικονομίες των νησιών μας (εστίαση, ενοικιάσεις αυτοκίνητων , ξεναγήσεις κλπ ) αλλά και στο κράτος με τα επιπλέον τέλη σε Τελωνεία & Λιμεναρχεία.

Θα είναι η ταφόπλακα της υπάρχουσας κατηγορίας σκαφών που εκτελούν κυκλικά ταξίδια, ενώ θα είναι ανυπολόγιστες οι οικονομικές απώλειες που θα βιώσουν οι τοπικές επιχειρήσεις και το ίδιο το κράτος,   μόλις λίγες βδομάδες πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου.

Ο κ.  Ροδίτης  κατήγγειλε ότι  ουσιαστικά ο νόμος αυτός έγινε  επί της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλιακής Πολιτικής, επί υπουργίας Πλακιωτάκη, για να εξυπηρετηθούν  σκάφη αυτά τα οποία ανήκουν σε εταιρείας Offshore και δεν επιθυμούν τη νόμιμη δραστηριοποίηση στην Ελλάδα δηλαδή με εγγραφή στο Μητρώο και λήψη ΑΦΜ, όπως δραστηριοποιούνται τα νόμιμα σκάφη.

“Επειδή  το Υπουργείο γνώριζε ότι τα έσοδα θα είναι πολύ περιορισμένα έως μηδενικά με την θέση σε εφαρμογή της  Άδειας εκναύλωσης ορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας , φρόντισε να εφαρμόσει ταυτόχρονα την δεύτερη άδεια για όλα τα επαγγελματικά σκάφη τα οποία ήδη δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και εφαρμόζει έναν εξοντωτικό φόρο,  όπου ούτε λίγο ούτε πολύ, ένα σκάφος 12 μέτρων για μια εβδομάδα που θα έρθει στην Ελλάδα θα πληρώσει € 920 και αν πάμε λίγο παραπάνω σε ένα σκάφος 30 μέτρων με την ίδια παραμονή στην Ελλάδα θα πληρώνει € 4630, εκτός όλων των άλλων εξόδων! ” ανέφερε  και πρόσθεσε:

“Άρα αυτό που έχουμε κάνει είναι να υπερφορολογήσουμε το υπάρχον προϊόν του Yachting δηλαδή όλα τα επαγγελματικά σκάφη που ναυλώνονται εκτός Ελλάδος αλλά θέλουν να επισκεφθούν τα Ελληνικά νησιά, για το χατίρι μια μερίδας ιδιοκτητών επαγγελματικών σκαφών τα οποία δεν θέλουν να λάβουν ΑΦΜ στην Ελλάδα και δεν επιθυμούν να έχουν φορολογική έδρα ή υποκατάστημα στη χώρα μας”. 

Για το ζήτημα έχει ενημερωθεί ήδη ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Παππάς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

© 2020-2024 – RealVoice 99.5 All Rights Reserved.  Κατασκευή ιστοσελίδας

Χρησιμοποιούμε cookies για να σου προσφέρουμε μία προσωποποιημένη εμπειρία καθώς και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθε περισσότερα