Στα προβλήματα από την αύξηση των ναύλων στα φορτηγά, αλλά και τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια προς Ρόδο, με “άστατα” δρομολόγια, όπως είπε, εξηγώντας τα προβλήματα που προκαλούνται, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Φορτηγών Αυτοκινητιστών Δημόσιας Χρήσεως Δωδεκανήσου Κολοσσός “Σ.Ι.Φ.Α.Δ.Χ Δωδεκανήσου Κολοσσός”, Κώστας Στυλιανού, μιλώντας στον Real Voice 99.5 και τη Νατάσα Παμπρή, στην εκπομπή “Μαζί στις 10”.
Για την αύξηση στα ναύλα των φορτηγών σε διψήφιο ποσοστό, που θα μετακυλήσει η ακρίβεια στα ράφια, ο κ. Στυλιανού τόνισε: “Εύχομαι να παγώσει το θέμα από πλευράς της ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Θα το κυνηγήσουμε και ως Σύνδεσμος και ως Ομοσπονδία, για να μην εφαρμοσθεί. Υπάρχει καλή θέληση για να μην πάμε σε κινητοποιήσεις”.
Επιπλέον όπως επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Στυλιανού:
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των ελληνικών νησιών και ειδικά της Ρόδου, αντιμετωπίζει σοβαρές ελλείψεις που πλήττουν την καθημερινότητα των κατοίκων και την εικόνα της χώρας στον τουρισμό.
Καθυστερημένα δρομολόγια, άστατες ώρες άφιξης και αναχώρησης και απρόβλεπτες καθυστερήσεις στις επιβιβάσεις και εκφορτώσεις είναι φαινόμενα που έχουν γίνει κανόνας, όχι εξαίρεση.
Στα παραπάνω έρχεται και προστίθεται η αλόγιστη αύξησή των ναύλων στις γραμμές που εξυπηρετούν όλα τα νησιά μας η οποία θα προκαλέσει ντόμινο ανατιμήσεων σε όλα τα εμπορεύματα που διακινούνται μέσω του Πειραιά για την τροφοδοσία των νησιωτικών περιοχών. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των μόνιμων κατοίκων και τη ζημιά στον τουριστικό τομέα, κυρίως κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Η σύνδεση των νησιών δεν μπορεί να θεωρείται πολυτέλεια. Είναι ζήτημα δικαιώματος. Όλοι οι πολίτες, ανεξαρτήτως τόπου διαμονής, πρέπει να απολαμβάνουν ισότιμη μεταχείριση. Η Πολιτεία οφείλει να εγγυηθεί τη σταθερότητα και την αξιοπιστία των ακτοπλοϊκών γραμμών, ενώ η ανάγκη για προσιτά και αξιόπιστα δρομολόγια είναι επιτακτική για την κοινωνική συνοχή και την οικονομική ανάπτυξη των νησιών.
Τα μέτρα που προτείνονται, όπως τόνισε ο κ. Στυλιανού, περιλαμβάνουν:
-Ενίσχυση του ακτοπλοϊκού στόλου με περισσότερες εταιρείες και τακτικά δρομολόγια.
-Προστασία των εργαζομένων με βιώσιμες εργασιακές συνθήκες.
-Μείωση του κόστους εισιτηρίων, ιδιαίτερα για τους μόνιμους κατοίκους.
-Δημιουργία ενός εθνικού στρατηγικού σχεδίου που θέτει την εξυπηρέτηση των πολιτών πάνω από το κέρδος.
Οι νησιώτες δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι καθήκον της Πολιτείας και όχι εμπόριο. Το μέλλον των ελληνικών νησιών εξαρτάται από τη δημιουργία ενός βιώσιμου και δίκαιου συστήματος μετακίνησης.
Ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας στη Δωδεκάνησο
Ο κ. Στυλιανού αναφέρθηκε και στην ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας από την ΠΝΑΙ, καθώς προχώρησε στην προμήθεια τριών δεξαμενών νερού χωρητικότητας 15 τόνων η καθεμία στον Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων ΔΧ Δωδεκανήσου από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου!
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με στόχο τη διαρκή ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας και την καλύτερη υποστήριξη του έργου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και των Εθελοντικών Ομάδων, προχώρησε στην προμήθεια τριών δεξαμενών νερού χωρητικότητας 15 τόνων η καθεμία, εξοπλισμένων με αντλία.
Όπως δήλωσε Χρήστος Ευστρατίου, Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου και υπεύθυνος για την Πολιτική Προστασία σε ανάρτησή του: “Ο εξοπλισμός παραχωρείται στον Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων ΔΧ Δωδεκανήσου, ο οποίος θα συμβάλει ενεργά στην υποστήριξη των Πυροσβεστικών Δυνάμεων σε περιπτώσεις πυρκαγιών. Με σχέδιο, συνεργασία και ετοιμότητα, ενισχύουμε την ασφάλεια των νησιών μας”.