99.5

LIVE

99.5

LIVE

Τρίτη 23 Ιουνίου, 2026

99.5

LIVE

Η πρώτη συνέντευξη της νέας Δημάρχου Λειψών Ευαγγελίστρας Λαουντού στον RV (audio)

"Ο λόγος που αποδέχθηκα είναι η αγάπη μου για τον τόπο και η αγάπη μου για προσφορά. Αυτό ήταν που με παρακίνησε να ακολουθήσω και αυτόν τον δρόμο σήμερα"

Αυτόματο προσχέδιο

Την πρώτη της ραδιοφωνική συνέντευξη παραχώρησε σήμερα η νέα Δήμαρχος Λειψών Ευαγγελίστρα Λαουντού, στον Real Voice 99.5.

Η κα Λαουντού γίνεται η δεύτερη γυναίκα Δήμαρχος Δωδεκανήσου στην παρούσα αυτοδιοικητική θητεία, η οποία εξελέγη σε ψηφοφορία του Δημοτικού Συμβουλίου Λειψών, μετά την παραίτηση του Φώτη Μάγγου, ο οποίος ανέλαβε Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

Είναι μαθηματικός, μέχρι σήμερα υπηρετούσε ως αναπληρώτρια στο Χατζηκυριάκειο Λύκειο στον Πειραιά και από μικρή ονειρευόταν να ασχοληθεί με τα κοινά, με τον τόπο της, όπως αποκάλυψε μιλώντας στον Real Voice 99.5 και στη Νατάσα Παμπρή, στην εκπομπή “Μαζί στις 10”.

Από τη νεαρή ηλικία των 22 ετών είναι ανελλιπώς εκλεγμένη δημοτική σύμβουλος, είναι γέννημα-θρέμμα των Λειψών και πλέον συνειδητά αποφάσισε να αποδεχθεί την πρόταση-πρόκληση των συναδέλφων της δημοτικών συμβούλων, αλλά και την παρότρυνση των συνδημοτών της, να μπει μπροστά, στο τιμόνι του Δήμου.

Μιλάει για τους στόχους της, για την άριστη συνεργασία της με τον μέχρι πρότινος δήμαρχο Λειψών Φώτη Μάγγο, την αυτοδιοικητική της εμπειρία, την πρόσφατη επίσκεψη του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλη Κικίλια στους Λειψούς, αλλά και την μεγάλη της αγάπη για το νησί της.

Διαβάστε αναλυτικά τη συνέντευξη:

-Καλημέρα, καλορίζικη και συγχαρητήρια κυρία Λαουντού, κυρία Δήμαρχε.

Καλή σας ημέρα, καλημέρα σε όλους τους ακροατές. Σας ευχαριστώ πολύ.

 

-Να συστηθούμε καταρχάς, γιατί δεν σας γνωρίζουμε. Να ρωτήσω, σας αποκαλούν Ευαγγελίστρα ή Ευαγγελία;

Ευαγγελίστρα είναι το βαπτιστικό μου κι έτσι με φωνάζουν μέχρι σήμερα. Ωστόσο, ακούω και στο Ευαγγελία.

 

-Πείτε μας, δύο λόγια να σας γνωρίσουμε και εμείς. Δύο λόγια για εσάς. Είστε μαθηματικός απ’ ό,τι είδα. Είστε διορισμένη ή όχι. Πόσα χρόνια έχετε ως Δημοτική Σύμβουλος και τώρα πλέον αναλάβατε τα ηνία του Δήμου;

Αρχικά είμαι γέννημα θέμα των Λειψών. Γεννήθηκα, μεγάλωσα εδώ, έφυγα για σπουδές, μετά επέστρεψα ξανά στο νησί. Είμαι μαθηματικός, είμαι ενεργή εκπαιδευτικός. Αυτή τη στιγμή, μόλις ολοκλήρωσα τα καθήκοντά μου ως αναπληρώτρια σε ένα λύκειο στον Πειραιά, στο Χατζηκυριάκειο Λύκειο. Από το 2014 είμαι εκλεγμένη δημοτική σύμβουλος. Ήμουν και αντιδήμαρχος για μία τετραετία τα προηγούμενα χρόνια.

Ο λόγος που είχα δεχτεί να είμαι δημοτική σύμβουλος και αντίστοιχα αντιδήμαρχος είναι η αγάπη μου για τον τόπο και η αγάπη μου για την προσφορά. Αυτό ήταν που με παρακίνησε να ακολουθήσω και αυτόν τον δρόμο σήμερα.

 

-Είσαστε και νεότατη και τώρα μου λέτε ότι έχετε ήδη 12 χρόνια αυτοδιοικητικής θητείας, οπότε έχετε αποκτήσει από πολύ νεαρή ηλικία αυτό που χρειάζεται ως εφόδιο για να ανταπεξέλθετε σε αυτόν τον δύσκολο ρόλο που έχετε αναλάβει. Άρα στα 22 σας χρόνια δηλαδή εκλεγήκατε για πρώτη φορά στον Δήμο Λειψών;

Ακριβώς. Αμέσως μετά τις σπουδές μου που γύρισα στον τόπο εκλέχθηκα δημοτική Σύμβουλος.

 

-Πρέπει να είσαστε και η νεότερη φαντάζομαι στο νησί που έχει εκλεγεί δ.σ.;

Ναι, ίσως.

 

-Εγώ νομίζω ότι μπορεί να είσαστε και η νεότερη που έχει εκλεγεί στα Δωδεκάνησα. Δεν θυμάμαι κάποιο άλλο άτομο σε αυτή την ηλικία μόλις 22 ετών… Υπήρχε κάποιος από την οικογένειά σας που είχε θητεία προηγούμενα και μπήκε το «μικρόβιο» μέσα σας;

Υπήρχε. Ο θείος μου ήταν δημοτικός σύμβουλος στο παρελθόν. Αλλά από πολύ μικρή είχα έτσι μία αγάπη και μία τάση να ασχολούμαι με τα κοινά. Με ενδιέφερε πολύ η πολιτική ζωή της χώρας και του τόπου μου. Οπότε πάντα ασχολούμαι με αυτό.

 

-Σας ενδιέφερε γενικά για την αυτοδιοίκηση ή από μικρή λέγατε «εγώ μία μέρα μπορεί να γίνω πρωθυπουργός, βουλευτής, υπουργός»; Γιατί ποτέ μην λέτε ποτέ.

Αυτό δεν το έλεγα. Απλά ήξερα από πολύ μικρή ότι θέλω να είμαι ένας ενεργός πολίτης που να μην αφήνω τα πράγματα στην τύχη τους. Και τη μοίρα μου στην τύχη της. Ήθελα να βρω και να έχω λόγο σε όσα συμβαίνουν.

 

-Κι επειδή είστε μαθηματικός φαντάζομαι ότι είσαστε της πράξης και όχι της θεωρίας, έτσι, στο να λύσουμε θέματα;

Γενικά και μέχρι τώρα στην πορεία μου αυτό ισχύει, προτιμώ να κρατάω το ένα και ένα ίσον δύο. Και να είμαι πολίτης της πράξης. Υπάρχει αυτό, κάνουμε αυτό και πάμε στο επόμενο βήμα της υλοποίησής του. Η θεωρία είναι κάτι που δεν την ακούω πολύ.

 

-Είχατε σκεφτεί κάποια στιγμή στην θητεία σας ότι αργότερα, στην επόμενη εποχή μετά Μάγγο θα διεκδικήσω τον Δήμο ή τώρα σας ήρθε ξαφνικό με όλη αυτή την αλλαγή που έγινε με τον διορισμό του κ. Μάγγου ως Γενικού Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής;

Η αλήθεια είναι πως δεν το είχα σκεφτεί ποτέ στο παρελθόν. Και ο λόγος που δεν το είχα σκεφτεί είναι όχι επειδή δεν με ενδιέφερε. Αν δεν με ενδιαφέρε δεν θα το είχα κάνει και τώρα. Είναι γιατί πολύ συνειδητοποιημένα η αγάπη μου για την εκπαίδευση και την παιδεία γενικότερα είναι πάρα πολλή μεγάλη. Οπότε αυτό που είχα φανταστεί να κάνω στη ζωή μου είναι να είμαι σε σχολεία.

Ωστόσο ήταν μία πρόκληση που έπρεπε να την αντιμετωπίσουμε. Και στις θέσεις που βρισκόμαστε είτε ως δημοτικοί σύμβουλοι είτε ως αντιδήμαρχοι και τα λοιπά ο ρόλος μας είναι αυτός ακριβώς. Την δύσκολη στιγμή να αναλάβουμε καθήκοντα να πιάσουμε το τιμόνι και να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Και αυτό αποφάσισα να κάνω και εγώ τη συγκεκριμένη στιγμή. Σίγουρα βέβαια δεν το περίμενα, σε καμία περίπτωση.

 

-Ήταν μία πρόκληση που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε. Μία νέα κοπέλα, 35 ετών, νεότατη και μάλιστα με εκπλήσσει ξανά αυτό ότι από 22 ετών μπήκατε, αναμειχθήκατε στην αυτοδιοίκηση, διεκδικήσατε αυτό που από παιδί θέλατε, να ασχοληθείτε με τα κοινά, με τον τόπο σας.

Επιτρέψτε μου να σας διακόψω… Ωστόσο αυτό, είναι αλήθεια, από τα 22 είναι αρκετά τα χρόνια. Όμως επειδή η αυτοδιοίκηση είναι ένας ζωντανός οργανισμός, ποτέ δεν είναι αρκετή η εμπειρία ή η πείρα που έχεις.

Η πρώτη συνέντευξη της νέας Δημάρχου Λειψών Ευαγγελίστρας Λαουντού στον RV (audio)

-Ναι, εννοώ δεν είσαστε τώρα ένα χρόνο, δύο χρόνια, ότι έχετε αποκτήσει μία σημαντική εμπειρία. Έχετε διατελέσει και αντιδήμαρχος. Μπορεί να είσαστε σε ένα μικρό νησί, όμως οι απαιτήσεις είναι οι ίδιες. Και πολλές φορές στα μικρά νησιά, ίσως πρέπει να τρέξετε και περισσότερο. Γιατί ακόμη και στα αυτονόητα που κάποιοι θεωρούν, εσείς πρέπει να παλέψετε ακόμη περισσότερο.

Εμείς πρέπει να παλέψουμε γι’ αυτά.

 

-Τώρα, διαδέχεστε έναν από τους πλέον επιτυχημένους δημάρχους, όχι μόνο της Δωδεκανήσου, της Ελλάδας. Έχει αφήσει ένα ισχυρό αποτύπωμα ο Φώτης Μάγγος αυτά τα 12 χρόνια που διατέλεσε δήμαρχος. Και αυτό είναι πολύ βαρύ το φορτίο, φαντάζομαι, για εσάς, έτσι, ως συνέχεια του έργου του. Και φαντάζομαι επίσης, είναι αυτονόητο, ότι θα τον έχετε υπέρμαχο – σύμμαχο δίπλα σας για όλα αυτά που θα πρέπει να τρέξετε πλέον εσείς.

Η ευθύνη είναι τεράστια, όχι μόνο για τον βάρος που έχει η θέση αυτή, αλλά, όπως είπατε ακριβώς, για τη συνέχεια του κυρίου Φώτη Μάγγου, ο οποίος ήταν από τους πλέον πετυχημένους δημάχους ολόκληρης της Ελλάδας. Ένας ικανότατος άνθρωπος, τρομερά οξυδερκής. Λειτουργούσε πάντα με γνώμονα το κοινό καλό. Το ήθος του τον έκανε πάντα ξεχωριστό. Επομένως, το φορτίο είναι όντως πολύ μεγάλο. Αλλά είμαι ανακουφισμένη και ήσυχη ότι θα τον έχω πάντα στο πλευρό μου.

Ήταν και από τις πρώτες του δηλώσεις αυτές. Άλλωστε, το βήμα που έκανα, το έκανα με γνώμονα πάντα το καλό του τόπου μου. Όταν είσαι στο κέντρο λήψης αποφάσεων, σίγουρα τα πράγματα είναι πιο εύκολα από όταν παλεύεις λίγο απομακρυσμένα από εκεί. Η επιλογή του είχε κίνητρο πάλι το καλό του νησιού που αγαπάει και όλων των υπόλοιπων νησιών, βέβαια. Επομένως, είμαι σίγουρη ότι θα τον έχω πάντα σύμμαχο δίπλα μου. Μου είπε ότι ανά πάσα ώρα και στιγμή το τηλέφωνό του θα είναι ανοιχτό για να λύσουμε οποιοδήποτε θέμα. Και αυτό, σίγουρα, μου δίνει μια μεγάλη ανακούφιση και ασφάλεια.

-Και βεβαίως και η δική του η απόφαση, αλλά και η απόφαση της κυβέρνησης του Πρωθυπουργού μετά από την πρόταση του κ. Κικίλια και την παρότυνση του κ. Κουτουλάκη σε αναγνώριση βεβαίως αυτού του πολύ σημαντικού έργου του γιατί ήταν ανέλπιστο, αυτό δεν είχε ξαναγίνει από ένα τόσο μικρό νησί, να επιλεγεί ένας άνθρωπος για να υπηρετήσει από αυτό το πόστο. Είστε και δεύτερη γυναίκα τώρα, Δήμαρχος, στα Δωδεκάνησα. Μέχρι τώρα στην παρούσα θητεία είχαμε την κ. Καμμά, την Δήμαρχο της Τήλου, τώρα έχουμε και εσάς. Οπότε δύο γυναίκες. Χαιρόμαστε πολύ γι’ αυτό. Μακάρι να έχουμε και πολύ περισσότερες στο μέλλον.

Όπως έχω ξαναπεί ότι στο τέλος της μέρας τα προβλήματα δεν θα ξεχωρίζουν από το αν τα λύνει άντρας ή γυναίκα. Θα ξεχωρίζουν από το αν τα λύνει ένας άνθρωπος ικανός με θέληση να προσφέρει και εργατικός. Το ότι είμαι γυναίκα Δήμαρχος και η πρώτη του νησιού έχει το συμβολισμό του. Είναι πολύ σημαντικό. Είναι ηχηρό μήνυμα για τα κορίτσια να γνωρίζουν, για τα νέα κορίτσια, ότι δεν υπάρχει καμία θέση, αξίωμα ή όνειρο που δεν μπορούν να κατακτήσουν. Είναι πάρα πολύ σημαντικό και ελπιδοφόρο. Αλλά τα προβλήματα, θα τονίσω, δεν ξεχωρίζουν. Αν τα λύνει άντρας ή γυναίκα, αλλά αν τα λύνει ένας άνθρωπος που είναι εργατικός, συνεπής, υπεύθυνος και φυσικά να θέλει να συνεργαστεί και να ακούσει.

 

-Και βεβαίως, τώρα θέλω να μου πείτε λίγο το πώς ελήφθη αυτή η απόφαση. Δηλαδή σας πρότειναν οι συνάδελφοί σας να μπείτε εσείς μπροστά. Το παρασκήνιο λίγο να μας πείτε.

Μόλις έγινε γνωστή η παραίτηση του Δημάρχου, ενημερωθήκαμε από τους δημοτικούς υπαλλήλους για την διαδικασία η οποία πρέπει να ακολουθηθεί. Και από εκείνη τη στιγμή, η αλήθεια είναι ότι και από τους υπόλοιπους Δημοτικούς Συμβούλους είχα την παρότρυνση να το κάνω. Αλλά και από πάρα πολλούς ντόπιους, που αυτό σου δίνει ακόμα ένα βήμα να ασχοληθείς. Όταν οι απλοί άνθρωποι, οι συμπολίτες σου ζητάνε και σου λένε «Σε εμπιστευόμαστε, θεωρούμε ότι μπορείς, ότι είσαι ικανή, ότι θα κρατήσεις το επίπεδο που είχε ο προηγούμενος δήμαρχος», νομίζω ότι είναι χρέος μας να ακολουθήσουμε.

 

-Οπότε ήταν κοινή, σύμφωνη η γνώμη των συναδέλφων σας να μπείτε εσείς μπροστά. Και φάνηκε και από το αποτέλεσμα, κυρία Λαουντού. Μπορεί να είσαστε μία παράταξη, αλλά δεν παύει να εκλεγήκατε παψηφεί. Είναι πολύ σημαντικό αυτό για τα εφόδια και για τη δύναμη που σας δίνει, αλλά και την ευθύνη πολύ περισσότερο για το έργο που θα πρέπει να ολοκληρώσετε αυτή τη διετία μέχρι να πάμε στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές.

Ακριβώς.

 

-Και ο κ. Μάγγος μίλησε ήδη με τα καλύτερα λόγια για εσάς και χθες μέσα από την εκπομπή μας εδώ στον Real Voice και βεβαίως στις πρώτες του δηλώσεις. Είχατε και την επίσκεψη του κ. Κικίλια, συμβολική στο νησί.

Πράγματι, συμβολική, αποτέλεσε ιδιαίτερη τιμή. Και μας προκάλεσε μεγάλη χαρά σε όλους τους κατοίκους οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν μαζί του και να του αναφέρουν τα προβλήματα. Ο κύριος Κικίλιας τους άκουσε όλους πάρα πολύ προσεκτικά. Ακόμα και για ζητήματα που δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητές του είμαστε σίγουροι ότι θα είναι δίπλα μας. Ούτως ή άλλως αυτή η κίνηση να ξεκινήσει τη συνεργασία του με τον νέο Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής από το νησί των Λειψών είναι ένα μεγάλο δείγμα ότι θα είναι πάντα δίπλα μας και θα μας ακούει, θα μας βοηθάει και θα μας υποστηρίζει.

Αυτόματο προσχέδιο

 

-Εσείς από χθες ήσασταν στον Πειραιά. Δεν ξέρω αν είστε ακόμα. Φαντάζομαι πήγατε για να ολοκληρώσετε στο Λύκειο που υπηρετήσατε στον Πειραιά, ως αναπληρώτρια τις σχετικές διαδικασίες. Θα έχετε ενδεχομένως και κάποιες επαφές, μήπως σας έχει κλείσει κάποια ραντεβού ο κ. Μάγγος σε Υπουργεία;

Πράγματι βρίσκομαι στον Πειραιά. Θα έχω κάποιες επαφές με εξωτερικούς συνεργάτες του Δήμου για να δούμε τις πρώτες διαδικασίες, πώς πρέπει να κινηθούμε, τι ακριβώς καθήκοντα αναλαμβάνω, που βρίσκονται εκκρεμότητες σε έργα που είναι σε εξέλιξη και διάφορες υποθέσεις. Έπειτα επιστρέφω στο νησί και εκεί η δουλειά είναι 24 ώρες.

 

-Και βεβαίως καλοκαιράκι, τώρα και ο τουρισμός στην πρώτη γραμμή, πέρα από τα έργα που είναι σε εξέλιξη βεβαίως στο νησί. Ένα νησί που λέω τώρα για τον τουρισμό και είδα και ένα αφιέρωμα ύμνο πραγματικά των Times του Λονδίνου για τους όμορφους Λειψούς, που προτρέπουν τους Βρετανούς να επισκεφθούν το νησί, το αποθεώνουν κυριολεκτικά, για να βρουν εκεί την ηρεμία τους αλλά και τα μοναδικά νερά. Έχετε κάνει κι εσείς δηλαδή από ό,τι είδα σ’ αυτό.

Ναι, ναι, ακριβώς. Το νησί έχει ξεχωρίσει για την γραφικότητά του, για τα καταγάλανα καθαρά νερά του και για την οικολογική πολιτική που κρατάμε στο νησί. Είναι το τρίπτυχο της επιτυχίας θεωρώ, αυθεντικοί άνθρωποι, καθαρές γεύσεις, ανιδιοτελής φιλεξενία και ένα πανέμορφο γραφικό νησί ανεπηρέαστο από το ανθρώπινο χέρι. Αυτό θα κρατήσουμε και αυτόν τον κόσμο που επιλέγει αυτές τις διακοπές θέλουμε να έχουμε.

 

-Φαντάζομαι ότι το επόμενο διάστημα θα ερθείτε και στη Ρόδο. Προφανώς θα έχετε και κάποια συνάντηση εδώ, σίγουρα με τον Περιφερειάρχη, τον κύριο Χατζημάρκο.

Ακριβώς.

 

-Από Σεπτέμβρη τα εκπαιδευτικά καθήκοντα πάνε πίσω;

Τώρα είμαστε με την αυτοδικητική πορεία. Ναι, θα μείνουν για λίγο στην άκρη. Ωστόσο, όπως έχω πει, η διδασκαλία δεν είναι μία αξία που περιορίζεται στους τοίχους μιας σχολικής αίθουσας. Μπορείς να την υπηρετείς από ποια θέση ευθύνης βρίσκεσαι και με διαφορετικό τρόπο.

 

-Θα ρωτήσω ακόμα κάτι τελευταίο. Ποια προτεραιότητα βάζετε μπροστά για τους Λειψούς;

Σίγουρα, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνω είναι να αποκτήσω μία ξεκάθαρη εικόνα των αναγκών του τόπου αυτή τη στιγμή και να γνωρίζω σε βάθος που βρίσκονται οι εκκρεμότητες και οι υποθέσεις στα έργα που είναι σε εξέλιξη. Από εκεί και πέρα, όπως έδειξε και το σχεδόν 100% των ανθρώπων που ζητούν να είναι προτεραιότητα, είναι το θέμα του γιατρού. Επομένως, ξεκινάμε σίγουρα από αυτό. Και στη συνέχεια υπάρχουν διάφορα θέματα που σιγά-σιγά, βήμα-βήμα θα μπουν σε σειρά προς την υλοποίησή τους.

Ακούστε εδώ και το ηχητικό απόσπασμα από τη συνέντευξη της νέας Δημάρχου Λειψών, στην εκπομπή “Μαζί στις 10”:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Χρησιμοποιούμε cookies για να σου προσφέρουμε μία προσωποποιημένη εμπειρία καθώς και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθε περισσότερα