Κάθε ιστορία που περιλαμβάνει ένα παιδί που εκπληρώνει το όνειρό του, είναι μία ιστορία επιτυχίας. Και η ιστορία της Μαρίας είναι μια ιστορία για ένα κορίτσι που κάνει αυτό που αγαπά με μεγάλη επιτυχία.
Η ιστορία ξεκινάει το 2011. Η Μαρία αποφοιτά από το 1ο ΓΕΛ Κω «Ιπποκράτειο» και όπως είθισται δίνει πανελλήνιες εξετάσεις. Το όνειρό της είναι να ακολουθήσει τα χνάρια του ξαδέρφου της και να σπουδάσει Γραφιστική. Συχνά, όμως, τα όνειρα δεν εκπληρώνονται με την πρώτη, κι έτσι περνάει στα Γιάννενα στο τμήμα «Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης» της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Εκεί, μένει έναν χρόνο, αλλά δεν ξεχνάει τον στόχο της και ξαναδίνει Πανελλήνιες.
Αυτή τη φορά περνάει στη Σχολή Γραφικών Τεχνών & Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας (νυν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής) και ο πρώτος στόχος έχει επιτευχθεί καθώς ξεκινά σπουδές σε αυτό που αγαπά: Γραφιστική και Οπτική Επικοινωνία. Δεύτερος στόχος είναι να ταξιδεύει όπως και όποτε μπορεί, με κάθε ευκαιρία. Ξενοικιάζει το σπίτι της στην Αθήνα στο 3ο έτος και φεύγει μέσω προγράμματος Erasmus για ένα χρόνο στη Μαδρίτη της Ισπανίας, στο Πανεπιστήμιο Complutense University of Madrid. Εκείνη τη χρονιά γυρίζει όλη την Ισπανία απ’ άκρη σ’ άκρη. Τίποτα, όμως, δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Ζει σε ένα δωμάτιο με άλλα 8 άτομα, τα χρήματα είναι λιγοστά και ως εκ τούτου δουλεύει ως au-pair* όλα τ’ απογεύματα παράλληλα με την σχολή.
(* η au-pair είναι συνήθως η ξένη νταντά που εξασκεί τη γλώσσα της χώρας που τη φιλοξενεί μιλώντας στο παιδί που φροντίζει, αλλά και το παιδί εξασκεί την γλώσσα που του μιλάει η au-pair π.χ τα αγγλικά).
Επιστρέφει στην Αθήνα κι εκκρεμούν για το πτυχίο της η πρακτική, η πτυχιακή κι ελάχιστα μαθήματα. Για την πρακτική της, τη δέχεται η εταιρεία Ogilvy, η No1 διαφημιστική εταιρεία στην Ελλάδα και μία από τις καλύτερες και πιο πολυβραβευμένες στον κόσμο. Η πρακτική της διαρκεί 6 μήνες αλλά τελικά στην Ogilvy θα μείνει 3 ολόκληρα χρόνια ως Digital Designer αρχικά, και την τελευταία χρονιά ως Art Director με πελάτες όπως η Aegean, η Cosmote, η Nestle, η Nescafe, η Dove κ.ά. Γι’ αυτούς τους πελάτες η Μαρία με την ομάδα της φτιάχνουν διαφημιστικές καμπάνιες για τηλεόραση, ραδιόφωνο, κι αναλαμβάνουν όλο το κομμάτι της προώθησης της καμπάνιας, τα social media, τα video, τα banners κι ό,τι άλλο κρίνεται απαραίτητο. Eμπλέκεται σε όλη τη διαδικασία από τη γέννηση της ιδέας και το σενάριο μέχρι την δημιουργία website.
Από τις σημαντικότερες δουλειές της στην Ogilvy είναι η καμπάνια για τα 20 χρόνια της Aegean Airlines όπου συμμετέχει στον σχεδιασμό του επετειακού λογότυπου, μαζί με μία σειρά από διάφορα προωθητικά υλικά και ενέργειες.
Η πιο εντυπωσιακή καμπάνια, αυτή που θα προσφέρει τις μεγαλύτερες συγκινήσεις, είναι για το Cosmote Roaming- ως την άκρη του κόσμου! Η όλη ιδέα της καμπάνιας είναι μία από τις πιο ευφάνταστες ιδέες στην ιστορία της διαφήμισης, γι’ αυτό και αξίζει μία μικρή ανάλυση. Στο δημιουργικό τμήμα και σε συνεργασία με κειμενογράφους αναλαμβάνουν να βρουν την ιδέα αλλά και να σχεδιάσουν τη διαφημιστική καμπάνια. Σκέφτονται τις φράσεις που στα ελληνικά σημαίνουν πάρα πολύ μακριά, όπως στη μέση του πουθενά, στο τέλος του κόσμου, στου διαόλου τη μάνα και στου βοδιού το κέρατο. Μετά αναζητούν στον παγκόσμιο χάρτη αν αυτές οι φράσεις αντιστοιχούν σε κάποιες περιοχές στον κόσμο. Έτσι καταλήγουν στο Nowhere στην Οκλαχόμα των Ηνωμένων Πολιτειών, το World’s End στη Σρι Λάνκα, το Devil’s Mother στην Ιρλανδία και τέλος το VestraHorn στην Ισλανδία. Διοργανώνεται διαγωνισμός και οι 4 νικητές θα ταξιδέψουν μαζί με μέλη της δημιουργικής ομάδας της Ogilvy στις 4 γωνιές του πλανήτη μόνο και μόνο για να αποδείξουν ότι έχουν Roaming με την Cosmote ως την Άκρη του Κόσμου. Η Μαρία θα βρεθεί για μια ολόκληρη εβδομάδα στο τέλος του κόσμου, το World’s End στη Σρι Λάνκα για μια εμπειρία ζωής.
Αυτά τα χρόνια που είναι μέρος της Ogilvy, η ομάδα της θα αποσπάσει βραβεία σε διοργανώσεις όπως τα Ermis Awards και τα Effie Awards. Το 2018 συμμετέχει στον διαγωνισμό Young Lions ο οποίος διοργανώνεται από την Ένωση Διαφημιστών Ελλάδας, αφορά νέους έως 30 ετών και διεξάγεται ταυτόχρονα σε πάνω από 40 χώρες. Σε όλους τους διαγωνιζόμενους δίνεται ένα κοινό θέμα (στην κατηγορία Design) και έχουν 24 ώρες για καταθέσουν τις προτάσεις τους.
Καταφέρνει να κατακτήσει την 1η θέση και αυτό της δίνει την ευκαιρία να ταξιδέψει στις Κάννες και να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο διεθνές Φεστιβάλ των Καννών και να διαγωνιστεί εκ νέου με τους νικητές των υπόλοιπων χωρών.
Η Ogilvy ως πρώτη της δουλειά της προσφέρει και της διδάσκει πάρα πολλά καθώς έχει την ευκαιρία να δει αρκετές πτυχές του design. Εκεί διαπιστώνει ότι την ενδιαφέρει περισσότερο ο τομέας του web και συγκεκριμένα ο σχεδιασμός ιστοσελίδων και εφαρμογών.
Έτσι αποφασίζει να αφήσει τον κλάδο της διαφήμισης ο οποίος είναι αρκετά απαιτητικός με πολύ πιεσμένους χρόνους παράδοσης, και να εξελίξει τις γνώσεις της στον τομέα του web παρακολουθώντας online courses & σεμινάρια.
Το επόμενο βήμα το κάνει στην Another Circus ως UI/UX Designer. Εκεί συνεργάζεται με ταλαντούχα άτομα με τα οποία δουλεύει για μεγάλα project (σχεδιασμός e-shop, εφαρμογών κτλ) πελατών όπως οι: Meidanis, Stoiximan και άλλοι. Για τη Μαρία η Another Circus είναι η γέφυρα για να εξελιχτεί.
Ανακαλύπτει στην πορεία ότι υπάρχει ακόμα πιο εξειδικευμένος ρόλος στον τομέα αυτό και συνεχίζει την επαγγελματική της πορεία ως Digital Product Designer στην Start-Up εταιρεία Yodeck.
Η Yodeck είναι μια εταιρεία software που έχει δημιουργήσει μία δικιά της διαδικτυακή συνδρομητική υπηρεσία για επιχειρήσεις (Digital Signage) με πελάτες/συνδρομητές από όλον τον κόσμο, κυρίως στην Αμερική.
Ο ρόλος της είναι να βελτιώνει μέσω του σχεδιασμού την υπηρεσία αυτή ώστε να είναι περισσότερο λειτουργική για τους χρήστες της. Αυτό το πετυχαίνει αναλύοντας δεδομένα, κάνοντας έρευνες, τεστ & συνεντεύξεις με πραγματικούς χρήστες και βάση αυτών γίνεται και η σχεδίαση/βελτίωση της εφαρμογής. Η κουλτούρα είναι εντελώς διαφορετική απ’ ότι έχει συνηθίσει μέχρι τώρα γιατί δεν υπάρχουν οι πιεσμένοι χρόνοι παράδοσης των project σε πελάτες.
Όλα αυτά τα χρόνια έχει δημιουργήσει και το δικό της πελατολόγιο παρέχοντας τις υπηρεσίες της είτε σε πελάτες είτε σε εταιρείες. Μία συνεργασία που έχει ξεχωρίσει είναι αυτή με την Xite Agency – Workadu που εδρεύει στην Κω.
Όπως σε κάθε επάγγελμα έτσι και στο τομέα του design προκειμένου να εξελιχθείς είναι απαραίτητο να προσπαθείς να βελτιώνεσαι, να ενημερώνεσαι διαρκώς και να μαθαίνεις τις νέες τεχνολογίες/προγράμματα.
- Η Μαρία είναι ανήσυχο πνεύμα. Έχει κάνει μεγάλα και δύσκολα ταξίδια. Έχει γυρίσει όλη την Ευρώπη. Ξεχωρίζει τα ταξίδια της στην Αμερική και τη Σιγκαπούρη.
- Αγαπάει τις start-up εταιρείες. Έχουν ιδέες άξιες διάδοσης, χρήσιμες για να βελτιώσουν τον κόσμο και είναι πιο χαλαρές οι συνθήκες εργασίας εκεί.
- Ασχολείται ενεργά με τη φωτογραφία. Βγάζει υπέροχες φωτογραφίες. Ο λογαριασμός της στο Instagram είναι από τους πιο ενδιαφέροντες. https://www.instagram.com/marpap_/
- Το όνειρό της είναι να πάει στο Spotify στην Ολλανδία. (εδώ πήγε στο τέλος του κόσμου, στο Spotify θα κολλήσουμε?)
- «Κάπως πρέπει να βρίσκουμε τι μας αρέσει να κάνουμε. Να ακούμε το δικό μας το «θέλω» κι όχι των γονιών μας. Να μας κατευθύνουν περισσότερο η αγάπη, το πάθος και το μεράκι και λιγότερο οι γονείς. Καμιά δουλειά δεν είναι βαρετή όταν αγαπάς αυτό που κάνεις» συμβουλεύει τους νέους που τώρα ξεκινούν.
πηγή: kosvoice.gr