Μετά από 5,5 μήνες παροπλισμένο, το πλοίο “ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ” της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας Καλύμνου σηκώνει άγκυρα κι επιστρέφει στα δρομολόγια, βάζοντας τέλος στην περιπέτεια που οδηγήθηκαν τα νησιά του βορείου συγκροτήματος Δωδεκανήσου, όλο αυτό το χρονικό διάστημα και κυρίως η Αστυπάλαια, που είχε τεθεί σε ακτοπλοϊκή απομόνωση.
- Της Νατάσας Παμπρή
Μετά τη συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλη Κικίλια που είχαν χθες αργά το απόγευμα ο βουλευτής και πρώην υφυπουργός Γιάννης Παππάς και ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος για το ζήτημα της επαναδραστηριοποίησης της ΑΝΕ Καλύμνου, μέσα από την οποία δίνονται λύσεις και στην Αστυπάλαια που αντιμετώπισε ιδιαίτερα ζητήματα το διάστημα που προηγήθηκε, όπως δήλωσε ο κ. Χατζημάρκος, οι σχετικές αποφάσεις του Υπουργού είναι στην απόλυτα θετική κατεύθυνση, σχετικά με το ζωτικής για τα νησιά σημασίας ζήτημα της ναυτιλιακής εταιρείας της Καλύμνου.
Το πλοίο Ν. Κάλυμνος επαναδρομολογείται από την 1η Μαίου και ως τις 31/10 θα συνδέει την Κάλυμνο με την Αστυπάλαια 5 φορές την εβδομάδα, ενώ μετά από πρωτοβουλία του δημάρχου Καλύμνου Γιάννη Μαστροκούκου, για την Μεγάλη Εβδομάδα θα εκτελεσθούν δωρεάν δρομολόγια για να καλυφθεί το κενό και να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι, αλλά και οι κτηνοτρόφοι.
Ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, μιλώντας στον Real Voice 99.5 και την Ρένα Παυλάκη στο “Πρωινό Χpress” τόνισε ότι κάποια νησιά έχουν υποφέρει περισσότερο από κάποια άλλα λόγω του ακτοπλοϊκού, επισήμανε ότι σώζεται η Ανώνυμη Εταιρία Λαϊκής Βάσης Καλύμνου και υπογράμμισε ότι πρέπει να πάμε σε ένα εγγυημένο ελάχιστο δίκτυο.
Υπενθύμισε μάλιστα ότι το 2021 τα νησιά είχαν το καλύτερο ακτοπλοϊκό δίκτυο, αφού ο προγραμματισμός των δρομολογίων είχε γίνει με σωστό σχεδιασμό και ενδεικτικά ανέφερε ότι το Αγαθονήσι τότε είχε 12 δρομολόγια την εβδομάδα. «Ήταν μία εξαιρετική χρονιά ακτοπλοϊκά παρότι ήταν ένας δύσκολος χρόνος για την οικονομία μετά τον κορωνοϊό», ανέφερε σχετικά.
Εντωμεταξύ, στις 28 Απριλίου, έχει προγραμματιστεί η κοινή συνεδρίαση των Διοικητικών Συμβουλίων της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας που θα ασχοληθεί και με το ακτοπλοϊκό, στο πλαίσιο της γενικότερης μεταρρύθμισης του Κώδικα της Αυτοδιοίκησης.
Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΠΑΣ
Για το θέμα της διάσωσης της ΑΝΕ Καλύμνου, την επαναδρομολόγηση του πλοίου Νήσος Κάλυμνος και τη σύνδεση της Αστυπάλαιας, βάζοντας τέλος στον ακτοπλοϊκό της αποκλεισμό εδώ και 5,5 μήνες, μίλησε στον Real Voice 99.5 και ο βουλευτής Δωδεκανήσου – πρ. υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Παππάς. Ο κ. Παππάς αναφέρθηκε αναλυτικά στα δρομολόγια που θα εκτελούνται από τον Μάιο, επισημαίνοντας ότι μετά την καλή συνεργασία με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια και τη χθεσινή συνάντηση που είχαν από κοινού με τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργο Χατζημάρκο χθες αργά το απόγευμα στο ΥΝΝΠ δόθηκε λύση στο ζήτημα που ταλάνιζε τους τελευταίους μήνες τα νησιά του βορείου συγκροτήματος Δωδεκανήσου και κυρίως την Αστυπάλαια.
Ερωτηθείς ο κ. Παππάς πως επιλύθηκε τώρα το πρόβλημα και αν δεν υπήρχε η ανάλογη πολιτική βούληση από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, απάντησε μεταξύ άλλων: “Δεν θέλω να μπω σε αυτή τη διαδικασία, απλά θέλω να πω ότι ο υπουργός μας Β. Κικίλιας, κατάλαβε με το καλημέρα το πρόβλημα, το είδε και έδωσε άμεσα τη λύση. Είναι άνθρωπος του πεδίου, τον ζήσαμε πως λειτούργησε δυναμικά και στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης”.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑΣ ΝΙΚΟΣ ΚΟΜΗΝΕΑΣ
Τέλος, για το θέμα τοποθετήθηκε μιλώντας στον RV και την Νατάσα Παμπρή και ο Δήμαρχος Αστυπάλαιας Νίκος Κομηνέας, αναφέροντας ότι ο νέος υπουργός Ναυτιλίας Β. Κικίλιας κατάλαβε αμέσως το πρόβλημα και έδωσε λύση.
Για μία κατάσταση που δεν είχε λογική έκανε λόγο ο κ. Κομηνέας, λέγοντας ότι ήταν “αδιανόητο να είμαστε στο νομό Δωδεκανήσου και να μην έχουμε επαφή με την Κάλυμνο και με την Κω που είναι τα γειτονικά μας κέντρα και με τη Ρόδο βέβαια γιατί όπως ξέρετε έχουμε μία φορά την εβδομάδα καράβια να ταξιδέψουμε στη Ρόδο. Έχουμε περάσει 6 μήνες αποκλεισμό, διότι δεν είχαμε κανενός είδους επαφή με τα τοπικά μας κέντρα αυτό όπως καταλαβαίνετε σημαίνει μέσα στην καθημερινότητα των ανθρώπων πολύ δύσκολες καταστάσεις, δεν μπορείς να πας στην Εφορία, δεν μπορεί να πας σε υπηρεσίες, Δικαστήρια, ιατρεία, Νοσοκομεία κλπ.”
Μάλιστα ο κ. Κομηνέας πρόσθεσε ότι “Ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος λέει πολλές φορές ότι υπάρχουν μαξιμαλιστικές απόψεις και είναι αλήθεια αυτό. Δηλαδή είναι νησιά, όπως αναφέρω και στην επιστολή μου προς τον ΥΝΝΠ, πολύ μικρότερα σε μέγεθος, τα οποία έχουν 10 -15- 20 -25 δρομολόγια την εβδομάδα με τον Πειραιά, εκτός από τα ενδονησιωτικά και ανέφερα σαν παράδειγμα τη γειτονική μας Αμοργό. Καλά έχουν κάνει με για τους και χαρά τους. Η Αμοργός έχει 25 δρομολόγια την εβδομάδα με τον Πειραιά, αλλά δεν μπορεί η Αστυπάλαια να έχει πέντε δρομολόγια το καλοκαίρι, γιατί το χειμώνα έχουμε τέσσερα κι εμείς να μειονεκτούμε τόσο σε σχέση με τα υπόλοιπα νησιά.
Η Αστυπάλαια πρέπει να ξεφύγει από την απομόνωση στην οποία την έχουν καταδικάσει, έχουν γίνει προσπάθειες και πρέπει να το αναγνωρίσω επίσης, τα χρόνια τουλάχιστον που εγώ είμαι δήμαρχος, σε συνεργασία και με την Περιφέρεια που έχει ασχοληθεί ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος πριν από 3-4 χρόνια όταν στήσαμε και τα καινούργια δρομολόγια της Αστυπάλαιας με τις τέσσερις προσεγγίσεις του πλοίου “Κάλυμνος” οι οποίες πάνε να γίνουν πέντε τώρα, με βάση τον σχεδιασμό”.