Ευρωεκλογές: Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος για το κάθε κόμμα

Κοινός στόχος για όλους η αύξηση των ποσοστών συσπείρωσης - Ποια τα εμπόδια και οι ανησυχίες

Το τελικό «κατοστάρι» κάνουν κυβέρνηση και αντιπολίτευση, καθώς ανεβάζουν ταχύτητες λίγο πριν τις ευρωεκλογές της επόμενης Κυριακής. Κεντρικός στόχος είναι η αύξηση των ποσοστών συσπείρωσης, καθώς ο νούμερο ένα φόβος των κομματικών επιτελείων είναι πως θα υπάρξουν υψηλά ποσοστά αποχής. Επομένως μεγάλο ζητούμενο για τους πολιτικούς μονομάχους είναι να πείσουν τους ψηφοφόρους να φτάσουν μέχρι τις κάλπες.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην γκρίζα ζώνη των αναποφάσιστων, καθώς οι δημοσκοπήσεις δείχνουν πως τουλάχιστον ο ένας στους δέκα ψηφοφόρους δεν έχει αποφασίσει τι θα κάνει στις 9 Ιουνίου. Και στην τελευταία στροφή προς τις κάλπες τα κόμματα θα πρέπει να πείσουν τουλάχιστον ένα κομμάτι αυτού του κοινού να πάει να ψηφίσει.

Παράλληλα τα κομματικά επιτελεία ανησυχούν για το ενδεχόμενο να υπάρχει εκλογική « κόπωση» σε ένα τμήμα των πολιτών  μετά τις διαδοχικές αναμετρήσεις του τελευταίου έτους (δυο εθνικές κάλπες και αυτοδιοικητικές εκλογές). Είναι χαρακτηριστικό πως στις εθνικές εκλογές του Μαΐου το ποσοστό της συμμετοχής ήταν 61,76 % αλλά τον Ιούνιο υποχώρησε στο 53,74%. Όσον αφορά στις περιφερειακές εκλογές την πρώτη Κυριακή του Οκτωβρίου το ποσοστό συμμετοχής έπεσε ακόμα περισσότερο και ήταν 52,51  %.

Βέβαια δεν είναι μόνο η αποχή που ανησυχεί τα κομματικά επιτελεία αλλά και οι μάχες που θα δοθούν τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και για την προσέλκυση συγκεκριμένου ακροατήριου. Λίγο πριν ανοίξουν οι κάλπες κυβέρνηση και αντιπολίτευση βάζουν λοιπόν τους δικούς τους στόχους και επιδιώκουν να μιλήσουν σε διαφορετικές ομάδες.

Ν.Δ: Κομβική η μάχη του Βορρά

Στην Πειραιώς δεν θέλουν παραδοσιακοί ψηφοφόροι του κόμματος να στραφούν σε μία ψήφο διαμαρτυρίας για να στείλουν τα δικά τους μηνύματα. Στο πλαίσιο αυτό θέλουν να αποφύγουν διαρροές προς τα δεξιά και κρίσιμη θεωρείται η αύξηση των ποσοστών συσπείρωσης στη Βόρεια Ελλάδα.

Όλο το προηγούμενο διάστημα δόθηκε η… μάχη του Βορρά, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να πραγματοποιεί σειρά περιοδειών σε νομούς όπου στις τελευταίες εθνικές εκλογές κόμματα που κινούνται στα δεξιά της Ν.Δ. είχαν συγκεντρώσει υψηλά ποσοστά.  Να σημειωθεί εδώ πως την Τετάρτη θα πραγματοποιηθεί η «γαλάζια» προεκλογική συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη.

ΣΥΡΙΖΑ: Κρίσιμη η συμμετοχή των 20ρηδων

Στην Κουμουνδούρου το μεγάλο στοίχημα είναι να πείσουν ένα νεανικό κοινό- στο οποίο είχε εστιάσει όλο το προηγούμενο διάστημα ο Στέφανος Κασσελάκης – να φτάσει μέχρι την κάλπη. Οι 20ρηδες είθισται να έχουν τα μεγαλύτερα ποσοστά αποχής και επομένως στην αξιωματική αντιπολίτευση ανησυχούν για το ενδεχόμενο να επιλέξουν  την επόμενη Κυριακή να πάνε.. παραλία και όχι στις κάλπες.

Ο Στέφανος Κασσελάκης «κοιτά» ιδιαιτέρως προς το συγκεκριμένο ακροατήριο, το οποίο θέλει να προσεγγίσει και με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (όπως το tik tok). Να σημειωθεί εδώ πως στις εκλογές του 2019 ο ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με την ανάλυση των exit poll, ήταν πρώτο κόμμα στις νεότερες ηλικίες αλλά στην αναμέτρηση του 2023 ήταν η Νέα Δημοκρατία αυτή που είχε πάρει την πρωτιά.

ΠΑΣΟΚ: Το στοίχημα της Αττικής

Να αυξήσει τα ποσοστά της στην Αττική θέλει η Χαριλάου Τρικούπη, καθώς όπως φάνηκε στις τελευταίες εθνικές εκλογές σε μεγάλα αστικά κέντρα τα ποσοστά ήταν χαμηλότερα σε σχέση με το εθνικό ποσοστό. Στο «πράσινο» στρατόπεδο δεν θέλουν να επαναληφθεί μια αντίστοιχη εικόνα στις ευρωεκλογές και στην τελική ευθεία προς τις κάλπες έμφαση δίνεται σε  μεγάλες πόλεις.

Είναι χαρακτηριστικό πως στις εθνικές εκλογές του Ιουνίου το ΠΑΣΟΚ αύξησε τα ποσοστά του σε 11.84 %, ωστόσο είχε πάρει 7.64% στον Βόρειο τομέα της Αθήνας, 7.91 % στο Νότιο τομέα της Αθήνας και 8%  στην Ανατολική και στη Δυτική Αττική. Βέβαια από την  Χαριλάου Τρικούπη υπενθυμίζουν τα αποτελέσματα των πρόσφατων εκλογών σε μεγάλες δήμους της χώρας   και θέλουν να πετύχουν  βελτιωμένα ποσοστά στα μεγάλα αστικά κέντρα.

naftemporiki.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

© 2020-2024 – RealVoice 99.5 All Rights Reserved.  Κατασκευή ιστοσελίδας

Χρησιμοποιούμε cookies για να σου προσφέρουμε μία προσωποποιημένη εμπειρία καθώς και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθε περισσότερα