Μια νέα επιχειρησιακή μονάδα που ακούει στο όνομα ΔΕΟΣ (Δυνάμεις Ελέγχου Οικονομικών Συναλλαγών) και η οποία θα στοχεύει στον εντοπισμό των δύσκολων και υψηλών οικονομικής φύσεως φορολογικών υποθέσεων βάζει στην φαρέτρα της από του χρόνου η ΑΑΔΕ.
Η νέα μονάδα θα στελεχωθεί από τελωνειακούς και εφοριακούς ,θα στεγαστεί σε δικό της κτίριο ,ενώ για στις επιχειρήσεις που θα αναλαμβάνει θα συνδράμει και το κέντρο επιχειρήσεων. Στόχος όπως αναφέρουν από το οικονομικό επιτελείο είναι η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και η συρρίκνωση του “κενού” ΦΠΑ. Η νέα μονάδα θα αναλαμβάνει, επιχειρήσεις με τη βοήθεια drones, ψηφιακών χαρτών, και θα έχει τη συνδρομή όλων των διευθύνσεων της ΑΑΔΕ για τις αποκάλυψη κυκλωμάτων και περίεργων οικονομικών συναλλαγών.
Επίσης από το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025 τίθεται σε λειτουργία το νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο για φορολογικά θέματα, στο πρότυπο του 1555 του ΕΦΚΑ. Ένα σύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο, που θα διαθέτει πολλαπλά επίπεδα εξυπηρέτησης, θα απασχολεί έως 220 άτομα και θα διεκπεραιώνει σε καθημερινή βάση χιλιάδες ερωτήσεις και αιτήματα πολιτών.
Επίσης το 2025 από την ΑΑΔΕ δρομολογείται η σταδιακή έναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης και την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.
Τα βήματα που θα ακολουθηθούν είναι τα εξής:
Πρώτον, η καθολική δήλωση των εσόδων-εξόδων μιας επιχείρησης στο myDATA από 1η Ιανουαρίου 2025. Παράλληλα τίθεται σε λειτουργία πριν από το τέλος του 2024 η νέα εφαρμογή myDATAapp που θα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εκδίδουν και να διαβιβάζουν παραστατικά όπως τιμολόγια και αποδείξεις λιανικής απευθείας στην πλατφόρμα myDATA μέσω smartphone ή tablet.
Δεύτερον, η έναρξη λειτουργίας του Ψηφιακού Πελατολογίου τον Ιανουάριο του 2025. Το Ψηφιακό Πελατολόγιο αποτελεί ουσιαστικά ένα ψηφιακό βιβλίο πελατών που θα τηρούν υποχρεωτικά συγκεκριμένοι κλάδοι ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών. Θα παρακολουθείται από την ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο online, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις. Το Ψηφιακό Πελατολόγιο θα ξεκινήσει από κλάδους όπως συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια αυτοκινήτων και χώροι στάθμευσης και θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους εντός του 2025.
Τρίτον, η έναρξη υλοποίησης της υποχρεωτικής εφαρμογής του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής στις αρχές του 2025. Με το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής, οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να εκδίδουν ψηφιακά παραστατικά διακίνησης και να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Με αυτόν τον τρόπο οι φορολογικές αρχές θα έχουν μια πλήρη εικόνα του υπό διακίνηση προϊόντος, σε όλα τα στάδια διακίνησης.
Τέταρτον, η καθολική επέκταση του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου. Το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο είναι ήδη στην καθημερινότητα χιλιάδων επιχειρήσεων και πρόκειται να επεκταθεί η υποχρεωτική του χρήση σε όλους τους κλάδους της Οικονομίας. Προηγουμένως, αναμένεται η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στόχος είναι η σημαντική αυτή δράση να ξεκινήσει εντός του 2ου εξαμήνου του επόμενου έτους.
athina984.gr