Απ. Ασπράκης στον RV για την ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών: Οι πολίτες δεν έχουν καταλάβει ακόμη πόσο τεράστιο είναι το έργο και τι σημαίνει για τον τόπο μας (audio)

Με γοργούς ρυθμούς τρέχει ο ΑΔΜΗΕ το πρόγραμμα των νησιωτικών ηλεκτρικών διασυνδέσεων, με την σκυτάλη να παίρνουν τα Δωδεκάνησα, μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ενεργειακή διασύνδεση των νησιών της Δωδεκανήσου με την ηπειρωτική χώρα, έργο που θα ξεπεράσει τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ.

  • Της Νατάσας Παμπρή

Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο που θα υλοποιηθεί στα Δωδεκάνησα το οποίο ξεκινάει από την Κόρινθο (υπόγεια γραμμή μεταφοράς), που μέσω Κω  θα  καταλήξει  στον ΑΗΣ Σορωνής, όπως ανέφερε μιλώντας στη Ρένα Παυλάκη, στον Real Voice 99.5 ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Απόστολος Ασπράκης.

“Όλα τα υπουργεία είναι σύμμαχοι σε αυτή την προσπάθεια. Είναι ενεργειακή ασφάλεια, είναι ενεργειακή θωράκιση, είναι προστασία του περιβάλλοντος, είναι το έργο που θα δώσει τέλος στην καύση ορυκτών καυσίμων στα νησιά μας”, επισήμανε σχετικά ο κ. Ασπράκης, προσθέτοντας ότι οι πολίτες δεν έχουν ακόμη καταλάβει το τεράστιο έργο που προχωράει για το νομό μας.

Το μεγαλύτερο έργο στην ιστορία των νησιών της Δωδεκανήσου, ύψους 2 δισ. ευρώ, ανακοινώθηκε σε όλες τις λεπτομέρειες του από την Υφυπουργό Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου στην εκδήλωση που οργάνωσε στην Αθήνα την προηγούμενη Πέμπτη, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με τον Όμιλο TUI.

Σύμφωνα με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το Ηπειρωτικό Σύστημα» που έχει στη διάθεση του το ypodomes.com, αφορά συγκεκριμένα στη διασύνδεση σε Υψηλή Τάση των νησιών Κω, Ρόδου και Καρπάθου και μέσω αυτών με διασυνδέσεις Μέσης Τάσης τα νησιά Κάσος, Χάλκη, Κάλυμνος, Ψέριμος, Τέλενδος, Νίσυρος, Τήλος, Λέρος, Λειψοί, Γυαλί, Πάτμος, Αρκιοί, Μαράθι και Σύμη.

Με βάση το πρόσφατο 10ετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2024-2033, που έχει υποβάλει ο ΑΔΜΗΕ προς έγκριση στη ΡΑΑΕΥ, ο προϋπολογισμός του συνόλου της διασύνδεσης των Δωδεκανήσων ανέρχεται σε 2,026 δισ. ευρώ. Ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης όλου του πρότζεκτ είναι το 2028.

Ειδικότερα, το έργο αφορά στη διασύνδεση των νήσων Κω και Ρόδου με το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και περιλαμβάνει τα ακόλουθα επιμέρους τμήματα:

– Νέα εναέρια γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας υπερυψηλής τάσης 400kV Ε.Ρ. στην Π.Ε. Κορίνθου, μήκους 25km περίπου.

– Νέο Σταθμό Μετατροπής Εναλλασσόμενου Ρεύματος/ Συνεχούς Ρεύματος (ΣΜ ΕΡ/ΣΡ) Κορίνθου, σε περιοχή έκτασης 233 στρεμμάτων.

– Κατασκευή Υπόγειας Γραμμής Μεταφοράς Υπερυψηλής Τάσης έως ± 525kV Συνεχούς Ρεύματος (ΣΡ) από τον ΣΜ Κορίνθου έως το σημείο προσαιγιάλωσης Κόρφου, μήκους 7km περίπου. Η υπόγεια διασύνδεση περιλαμβάνει καλώδια υπερυψηλής τάσης, καλώδια οπτικών ινών και καλώδιο επιστροφής (DMR).

– Υποβρύχια Γραμμή Μεταφοράς Υπερυψηλής Τάσης ΣΡ (HVDC) έως ± 525kV ΣΡ (HVDC) Συνεχούς Ρεύματος (HVDC) για την υποθαλάσσια διασύνδεση Κόρινθος – Κως, συνολικού μήκους περίπου 440km και τους αναγκαίους θαλάσσιους συνδέσμους αυτής. Η υποβρύχια διασύνδεση περιλαμβάνει καλώδια Υπερυψηλής Τάσης, καλώδια οπτικών ινών, καλώδιο επιστροφής και τους Συνδέσμους.

– Μετάβασης στα σημεία προσαιγιάλωσης, για την μετάβαση από υπόγεια Γ.Μ. ΣΡ σε υποβρύχια Γ.Μ. ΣΡ και αντιστρόφως.

– Υπόγεια Γραμμή Μεταφοράς Υπερυψηλής Τάσης έως ± 525kV Συνεχούς ρεύματος από το σημείο προσαιγιάλωσης Μαστιχαρίου (διασύνδεση Κόρινθος-Κως) στον Σταθμό Μετατροπής Εναλλασσόμενου Ρεύματος/ Συνεχούς Ρεύματος Κω, μήκους̴ 3km περίπου. Η υπόγεια διασύνδεση περιλαμβάνει καλώδια υπερυψηλής τάσης, καλώδια οπτικών ινών και καλώδιο επιστροφής (DMR).

– Σταθμό Μετατροπής Εναλλασσόμενου Ρεύματος/ Συνεχούς Ρεύματος Κω, σε έκταση 223 στρεμμάτων περίπου, όπου προτείνεται και ο νέος Υποσταθμός GIS Μαστιχαρίου (Κως).

– Υπόγεια Γραμμή Μεταφοράς 150kV Εναλλασσόμενου Ρεύματος (διασύνδεση Σάμος- Κως) από το σημείο προσαιγιάλωσης Μαστιχαρίου – Υ/Σ GIS Μαστιχαρίου η οποία περιλαμβάνει ένα μονό ενεργειακό κύκλωμα με 2 οδεύσεις εκτιμώμενων μηκών 1,6km και 6 km περίπου οι οποίες θα κατασκευαστούν σε διαφορετικές φάσεις και καλώδια οπτικών ινών. Στην προτεινόμενη θέση προσαιγιάλωσης του υποβρύχιου καλωδίου από Σάμο, προβλέπεται η σύνδεση των υποβρύχιων καλωδίων με τα υπόγεια καλώδια.

– Υπόγεια Γραμμή Μεταφοράς 150kV Εναλλασσόμενου Ρεύματος Υ/Σ GIS Μαστιχαρίου – σημείο προσαιγιάλωσης Καρδάμαινας τριών τριφασικών ενεργειακών κυκλωμάτων, ένα μονό και ένα διπλό (διασύνδεση Κως- Ρόδος) και καλωδίων οπτικών ινών. Το μονό κύκλωμα της υπόγειας Γ.Μ. έχει εκτιμώμενο μήκος όδευσης 15,4km ενώ το διπλό, λόγω ελλειπών προδιαγραφών της υφιστάμενης οδοποιίας, αφού οδεύσει για περίπου 10km, διασπάται σε 2 μονές οδεύσεις συνολικού μήκους 7,2km. Στην προτεινόμενη θέση προσαιγιάλωσης στην Καρδάμαινα προβλέπεται η σύνδεση των υπόγειων καλωδίων με τα υποβρύχια καλώδια.

– Υποβρύχια Γραμμή Μεταφοράς 150kV Εναλλασσόμενου Ρεύματος Κως – Ρόδος μήκους 120km περίπου. Προβλέπονται υποβρύχια καλώδια μόνωσης XLPE με μανδύα και οπλισμό και καλώδια οπτικών ινών.

– Η θέση προσαιγιάλωσης στη Ρόδο χωροθετείται στην παραλία μπροστά από τον ΑΗΣ Σορωνής. Τα καλώδια μετά τη συναρμολόγηση των συνδέσμων μετάβασης θα εισέλθει απευθείας στον Υ/Σ GIS Σορωνής που χωροθετείται εντός του γηπέδου του ΑΗΣ Σορωνής με εκτιμώμενο μήκος όδευσης από το σημείο προσαιγιάλωσης τα 0,7 km περίπου.

Γεωγραφική θέση έργου

Σύμφωνα με την ΜΠΕ, στην Π.Ε. Κορίνθου η αρχή της εναέριας γραμμή μεταφοράς 400kV βρίσκεται νότια του οικισμού Αλαμάνος, στη συνέχεια το έργο διέρχεται ανατολικά του οικισμού Χιλιομόδι, νότια του οικισμού Άγιος Ιωάννης, βόρεια του οικισμού Αγγελόκαστρο και καταλήγει στον Κόρφο.

Η υποβρύχια γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας Κορίνθου-Κω διέρχεται νότια της νήσου Αγκίστρι και βόρεια της χερσονήσου των Μεθάνων, νότια της Αίγινας, νότια της Σερίφου και βόρεια της Σίφνου, βόρεια της Πάρου και της Νάξου και καταλήγει στην Κω στην περιοχή ΝΔ του Μαστιχαρίου.

Η υπόγεια γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Κω διέρχεται ανατολικά του οικισμού της Αντιμάχειας (το απλό κύκλωμα) και καταλήγει στην περιοχή της Καρδάμαινας. Το διπλό κύκλωμα διέρχεται δυτικά του αεροδρομίου και καταλήγει στην περιοχή της Καρδάμαινας.

Η υποβρύχια γραμμή μεταφοράς Κως – Ρόδος διέρχεται ανατολικά της Νισύρου, βόρεια της Τήλου και καταλήγει στην Ρόδο, στην περιοχή του Σταθμού Ηλεκτροπαραγωγής Σορωνής.

(με πληροφορίες από ypodomes.com)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

© 2020-2024 – RealVoice 99.5 All Rights Reserved.  Κατασκευή ιστοσελίδας

Χρησιμοποιούμε cookies για να σου προσφέρουμε μία προσωποποιημένη εμπειρία καθώς και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθε περισσότερα