Για τις προτεραιότητες που θα θέσει και τους σχεδιασμούς στον ΠΡΟΤΟΥΡ, μίλησε στον Real Voice 99.5 και τη Ρένα Παυλάκη, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Αναστάσιος Κωνσταντάρος.
- Της Νατάσας Παμπρή
Τόνισε ότι η Ρόδος έχει ανάγκη υποδομών για τα σκάφη αναψυχής, επισήμανε ότι η Ρόδος βρίσκεται σε “εμβρυακό” επίπεδο ακόμη στον θαλάσσιο τουρισμό, πρόσθεσε ότι πρέπει να αναπτυχθεί το κομμάτι των εναλλακτικών μορφών τουρισμού” και θα γίνει στόχευση στην αμερικανική αγορά.
Ειδικότερα όπως επισήμανε, ευχαριστώντας τον Δήμαρχο Ρόδου για την ανάθεση των καθηκόντων, “Με μεγάλη χαρά αποδέχτηκα την πρόταση που μου έγινε από τον δήμαρχο κ. Κολιάδη να αναλάβω ένα τόσο σημαντικό ρόλο σε ότι αφορά το κομμάτι της προώθησης του ροδιακού τουρισμού. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι τα προηγούμενα χρόνια έχει γίνει μία εξαιρετική δουλειά. Βιώσιμη ανάπτυξη και καινοτομία: εκεί Θέλαμε να εστιάσουμε και ο δήμαρχος ο ίδιος με την επιλογή του να βρίσκομαι εγώ στη θέση αυτή, θέλουμε να εστιάσουμε στη βιώσιμη ανάπτυξη, θέλουμε να εστιάσουμε στους τρόπους προσέλκυσης και διατήρησης του πελατολογίου μας, των ανθρώπων οι οποίοι μας επισκέπτονται και θέλουμε να τους δώσουμε νέες επιλογές και νέους τρόπους για να τους διατηρήσουμε και να τους κρατάμε ζεστούς πάντα.
Έχουμε την τύχη να τρέχει ένα πρόγραμμα εξαιρετικά σημαντικό από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε συνεργασία με το δήμο Ρόδου το “The Rhdes Co-Lab”, να δούμε που μπορούμε ακόμα να δώσουμε μεγαλύτερη βαρύτητα.
Η Ρόδος δεν είναι μόνο ήλιος, θάλασσα, έχει πάρα πολλά να προσφέρει. Δεν είναι μόνο το yachting δεν σκοπεύω να εστιάσω μόνο στο αντικείμενο με το οποίο ασχολούμαι επαγγελματικά, αλλά είναι ένας από τους τομείς. Υπάρχουν βέβαια ακόμα άπειροι με τους οποίους μπορούμε να ασχοληθούμε εντατικά όπως ο Πολιτιστικός τουρισμός, ο οινοτουρισμός, ο γαστρονομικός τουρισμός έχουμε μία εξαιρετικής ποιότητας κουζίνα και τοπικά προϊόντα που οφείλουμε να αναδείξουμε, υπάρχουν πολλές προτεραιότητες τις οποίες έχουμε θέσει όπως ο συνεδριακός τον οποίο ίσως εμείς ως πρωτοπόροι στην Ελλάδα εμείς ξεκινήσαμε αλλά κάπου στην πορεία χάσαμε. Δεν είμαστε αφοριστικά εδώ να πούμε ότι δεν γινόταν σωστά μέχρι τώρα κάτι. Όλα καλώς καμωμένα, έχουμε εξαιρετικούς επαγγελματίες τόσο στο κομμάτι το ξενοδοχειακό, έχουμε την τύχη να έχουμε πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου τον κ. Χατζή, έχουμε την τύχη να έχουμε τον κ. Χατζημάρκο τον περιφερειάρχη μας ο οποίος δίνει την κατεύθυνση και την πορεία στο κομμάτι της βιώσιμης ανάπτυξης και εμείς οφείλουμε να χτίσουμε και να βάλουμε το λιθαράκι μας ούτως ώστε να παρουσιαστεί η Ρόδος στο εξωτερικό σε νέους προορισμούς έτσι όπως την ονειρευόμαστε”.
Σε άλλο σημείο της συνέντευξης ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού ανέφερε ότι “η στόχευση χρόνια τώρα ήταν αυτή η “άγονη” γραμμή να ναι πάντα γόνιμη γραμμή, το δείχνουν και τα νούμερά μας, το δείχνει και η τεχνογνωσία την οποία εξάγουμε πλέον και σε όλους τους υπόλοιπους προορισμούς της Ελλάδας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ποιος προορισμός είμαστε, τη δυναμική που έχουν τα νησιά μας και που θέλουμε και μπορούμε να τα φτιάξουμε”.
Ο νέος Πρόεδρος του ΠΡΟΤΟΥΡ πρόσθεσε ότι ήδη βρίσκεται το νέο καταστατικό προς ολοκλήρωση στο οποίο υπάρχει η διεύρυνση με τη συμμετοχή τόσο της μαρίνας, της Fraport, εταιριών, του σωματείου εστιατόρων και όλων των φορέων ευρύτερα του τουρισμού “ούτως ώστε να έχουμε μία σφαιρική άποψη περί του που θέλουμε να πάμε και να διαμορφώσουμε ένα σχέδιο ολιστικό και ως προς την προώθηση του ροδιακού τουρισμού. Πρέπει να αρχίσουμε να στοχεύουμε σε διάφορες περιοχές και τομείς που μπορούμε να επιτύχουμε πολύ καλύτερη προσέλκυση τουριστών έτσι ώστε να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο. Πρέπει αυτή τη φρεσκάδα που έχει δώσει με την καμπάνια που τρέχει εδώ και αρκετά χρόνια η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου να πάρουμε δείγματα απ΄ αυτό.
Είναι καλό να βρισκόμαστε στις παραδοσιακές μεγάλες εκθέσεις, είναι άλλο το είδος και το ύφος της επικοινωνίας με τους ανθρώπους δια ζώσης, πρέπει όμως το ψηφιακό μάρκετινγκ να μπει στη ζωή μας, να μπει στη ζωή του ΠΡΟΤΟΥΡ, να μπει στη ζωή του δήμου Ρόδου, να αρχίσουμε να προωθούμε όλο και περισσότερο αυτές τις άκρες που έχουμε στο νησί μας για να τις αναδείξουμε ούτως ώστε να μεγεθύνουμε το κοινό μας πρέπει να μπαίνουμε σε μία διαδικασία να προσελκύουμε ανθρώπους οι οποίοι και έρχονται και θα ξανάρθουν, αλλά πρέπει να ανοίγουμε συνεχώς νεότερες αγορές.
Μιλάμε τα τελευταία χρόνια για την αμερικανική αγορά. Πόσο έχει επηρεάσει την τοπική αγορά της Ρόδου η αγορά της Αμερικής; Νομίζω σχεδόν καθόλου ή κάπου ελάχιστα. Είναι μία από τις στοχεύσεις μας.
“Θέλουμε να αναπτύξουμε το κομμάτι των εναλλακτικών μορφών τουρισμού”
Με αφορμή και το διεθνές Φεστιβάλ του θαλάσσιου τουρισμού τον Οκτώβριο στη Ρόδο, ο κ. Κωνσταντάρος είπε ότι στο κομμάτι του θαλάσσιου τουρισμού/yachting “βρισκόμαστε σε ένα εμβρυακό επίπεδο ακόμη. Η Ρόδος το 1920 ξεκίνησε το yachting στη χώρα, είχαμε και τα υδροπλάνα. Ως πρωτοπόροι λοιπόν του θαλάσσιου τουρισμού, θα έπρεπε να έχουμε κάνει κινήσεις ούτως ώστε να βρισκόμαστε σε ένα επίπεδο το οποίο να είναι αξιοζήλευτο. Μπαίνουμε σε μία διαδικασία τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο ν’ ακούμε το κομμάτι του θαλάσσιου τουρισμού, των σκαφών αναψυχής, ελπίζω να έχουμε συντελέσει και εμείς λίγο σε αυτό με τη διοργάνωση και του φεστιβάλ θαλάσσιου τουρισμού το οποίο πραγματοποιείται στη Ρόδο τα τελευταία τέσσερα χρόνια, για να δώσουμε ώθηση και την ανάπτυξη του συγκεκριμένου κομματιού.
Η Ρόδος έχει ανάγκη υποδομών για τα σκάφη αναψυχής.
Έχει γίνει μεγάλη συζήτηση για το κομμάτι της μαρίνας, για το πώς πρέπει να είναι, εγώ αναφέρομαι καθαρά για το κομμάτι των θέσεων ελλιμενισμού, χρειαζόμαστε θέσεις ελλιμενισμού, παρεχόμενες υπηρεσίες, βλέπουμε και καμαρώνουμε την μαρίνα της Κω όσοι βρισκόμαστε κάθε φορά εκεί, μία από τις πρώτες που δημιουργήθηκε στο Αιγαίο και λειτουργεί με εξαιρετικό τρόπο, είναι γεμάτη διαρκώς, μακάρι να είχαμε άλλες τόσες θέσεις στην Κω. Υπάρχει μία τεράστια προοπτική, τα σκάφη αυξάνονται ολοένα και περισσότερο, υπάρχουν αυτή τη στιγμή γύρω στα 100.000 σκάφη τα οποία δεν έχουν θέση ελλιμενισμού στην Ευρώπη.
Στη χώρα μας έχουμε 10.000 θέσεις ελλιμενισμού σε μαρίνες, ενώ σε 200 χιλιόμετρα ακτογραμμής στην Κυανή Ακτή, στη Γαλλία έχουμε 10.000 θέσεις ελλιμενισμού σε 200 χιλιόμετρα ακτογραμμής. Οπότε καταλαβαίνετε τι τεράστιο potential υπάρχει. Οι Λειψοί, οι Αρκιοί, το Αγαθονήσι έχουν γίνει πόλος έλξης, η Σύμη ανέκαθεν, το Καστελλόριζο.
Στη Ρόδο το Διεθνές Φεστιβάλ Θαλάσσιου Τουρισμού (ISTF)
Το Διεθνές Φεστιβάλ Θαλάσσιου Τουρισμού (ISTF) πραγματοποιείται φέτος στη Ρόδο με θέμα «Go Blue – Go Green – Go Smart» και καθιερώνεται ως η μεγαλύτερη γιορτή του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα, από τις 25 έως τις 28 Οκτωβρίου.
Σκοπός του φεστιβάλ είναι να αναδείξει την Ελλάδα ως κορυφαίο προορισμό για τον θαλάσσιο τουρισμό στη Μεσόγειο και να ενισχύσει τις σχέσεις με χώρες της περιοχής.
Στόχος είναι να συνεχίσει να αποτελεί θεσμό και να προωθήσει τον θαλάσσιο τουρισμό σε όλες του τις μορφές τα επόμενα χρόνια.
Τα οφέλη για τη χώρα είναι πολλαπλά, καθώς ο θαλάσσιος τουρισμός βρίσκεται σε σταθερή πορεία ανάπτυξης και το κοινό που τον επιλέγει αυξάνεται σταθερά.
Μέσω της συμμετοχής εταιρειών ιστιοπλοΐας, γραμμών κρουαζιέρας, ιστιοπλοΐας, καταδύσεων, θαλάσσιων σπορ και κορυφαίων παγκόσμιων εμπορικών σημάτων, το Νότιο Αιγαίο βρίσκεται στο επίκεντρο του θαλάσσιου τουρισμού, προσελκύοντας τουρίστες αντάξιους των ελληνικών προσδοκιών.
Παράλληλα, η εκδήλωση ενθαρρύνει την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Τα παράλληλα χάπενινγκ και το Υπαίθριο Σεμινάριο με επίκεντρο τη γαλάζια οικονομία, την πράσινη μετάβαση και ανάπτυξη, καθώς και έξυπνες τεχνολογικές εφαρμογές, αναμένεται να κλέψουν την παράσταση φέτος.
Τα νέα καθήκοντα
Από τον Δήμο Ρόδου ανακοινώθηκε στις 17/7 ο διορισμός του κ. Κωνσταντάρου στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου με την ακόλουθη ανακοίνωση:
Η επιλογή του κ. Κωνσταντάρου έγινε με γνώμονα την επιθυμία της δημοτικής αρχής να παρουσιαστούμε ως ολιστικός προορισμός, με έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη και τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Ο κ. Κωνσταντάρος διαθέτει μακροχρόνια εμπειρία και βαθιά γνώση στον τομέα του τουρισμού, καθώς και αποδεδειγμένη ικανότητα στη διαχείριση και την ανάπτυξη στρατηγικών προώθησης. Είμαστε βέβαιοι ότι υπό την ηγεσία του, ο ΠΡΟΤΟΥΡ θα συνεχίσει να εξελίσσεται και να συμβάλλει σημαντικά στην ανάδειξη και την προβολή της Ρόδου ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού. Η στρατηγική μας είναι να ενισχύσουμε τον τουριστικό τομέα με έμφαση στη βιωσιμότητα, προωθώντας δράσεις που θα ωφελήσουν τόσο την τοπική κοινωνία όσο και το περιβάλλον.
Επίσης θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον απερχόμενο διευθύνοντα σύμβουλο κ. Διονύση Τσιλιγκίρη για την αφοσίωση και τη συνεισφορά του στην ανάπτυξη και την προώθηση του τουρισμού στη Ρόδο. Η σκληρή δουλειά, η διορατικότητα και η ηγεσία του υπήρξαν καταλυτικά στοιχεία στην επιτυχημένη πορεία του ΠΡΟΤΟΥΡ κατά τα τελευταία χρόνια. Η συμβολή του στην προώθηση της Ρόδου ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού είναι ανεκτίμητη και αποτελεί πολύτιμη παρακαταθήκη για το μέλλον, γι’ αυτό και θα συνεχίσει να επικουρεί συμβουλευτικά και ενεργά ως συνεργάτης του ΠΡΟΤΟΥΡ και με την νέα ηγεσία. Η επιτυχία του οργανισμού μας βασίζεται στη συνεργασία και την υποστήριξη όλων μας. Είμαστε βέβαιοι ότι ο κ. Κωνσταντάρος θα εργαστεί ακούραστα για να υλοποιήσει καινοτόμες δράσεις και πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν την τουριστική ανάπτυξη του νησιού μας. Του ευχόμαστε καλή δύναμη και αναμένουμε όλοι με ανυπομονησία τα αποτελέσματα της νέας ηγεσίας του ΠΡΟΤΟΥΡ.