Με τη συμμετοχή περισσότερων από 900 συνέδρων, διακεκριμένων επιστημόνων, ερευνητών, εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης και φορέων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ξεκίνησαν σήμερα στην Κω οι εργασίες του 13ου Διεθνούς Συνεδρίου για τη Βιώσιμη Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων «KOS 2026 – 13th International Conference on Sustainable Solid Waste Management».
Το συνέδριο διοργανώνεται από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και τον Δήμο Κω, και φιλοξενείται στο ξενοδοχείο Kipriotis Panorama από τις 24 έως τις 28 Ιουνίου 2026.
Κατά την τελετή έναρξης, χαιρετισμούς απηύθυναν η καθηγήτρια του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής Μαρία Λοϊζίδου, η Έπαρχος Κω – Νισύρου Ντίνα Σβύνου και ο Δήμαρχος Κω Θεοδόσης Νικηταράς.
Στις τοποθετήσεις τους υπογράμμισαν τη σημασία της βιώσιμης διαχείρισης των αποβλήτων, της ενίσχυσης της κυκλικής οικονομίας και της συνεργασίας μεταξύ επιστημονικής κοινότητας, αυτοδιοίκησης και παραγωγικών φορέων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι σύγχρονες περιβαλλοντικές προκλήσεις.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου, τον λόγο έλαβαν μεταξύ άλλων ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, Μανώλης Γραφάκος, εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο Διευθυντής του ΦοΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου, Χρήστος Γαμβρούδης, καθώς και ο δήμαρχος Νισύρου, Χριστοφής Κορωναίος, με τη συμμετοχή τους να δίνει θεσμικό και ευρύτερο χαρακτήρα στις εργασίες της διοργάνωσης.
Το KOS 2026 αποτελεί συνέχεια μιας μακράς σειράς διεθνών συνεδρίων που διοργανώνει το ΕΜΠ από το 2012, έχοντας καθιερωθεί ως ένας από τους σημαντικότερους διεθνείς θεσμούς στον τομέα της βιώσιμης διαχείρισης αποβλήτων. Στόχος του είναι η παρουσίαση και ανταλλαγή γνώσεων, εμπειριών και καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος και την εξοικονόμηση πόρων.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ειδική συνεδρία για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, που πραγματοποιείται σήμερα, με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων και εκπροσώπων των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας, με αντικείμενο τις προκλήσεις και τις προοπτικές της διαχείρισης των αστικών στερεών αποβλήτων σε επίπεδο δήμων και περιφερειών.
Πριν από την έναρξη του συνεδρίου προηγήθηκαν δύο θερινά σχολεία (summer schools) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με αντικείμενο την ανάλυση κύκλου ζωής στη διαχείριση αποβλήτων και την κυκλική οικονομία.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου έχουν προγραμματιστεί επίσης επισκέψεις σε σημαντικά σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος της Κω, όπως το Ιπποκράτειο Ίδρυμα και το Ασκληπιείο, καθώς και εκπαιδευτική επίσκεψη στη Νίσυρο.
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, η οποία στηρίζει διαχρονικά δράσεις που προάγουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την περιβαλλοντική προστασία, υπογραμμίζει ότι η φιλοξενία ενός συνεδρίου διεθνούς εμβέλειας ενισχύει τον ρόλο των νησιών του Νοτίου Αιγαίου ως σημείου αναφοράς για την καινοτομία, την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και την προώθηση σύγχρονων πρακτικών κυκλικής οικονομίας.




















